Tråd startet: d.  7. juni, 2012 · kl. 10.56
Sidst opdateret: d. 12. juni, 2012 · kl. 17.43
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 10.56)

Vildt gal i skrællen!!!

Jeg havde aftalt med sælger i telefonen, at jeg skulle komme onsdag d. 6. juni og købe et dukkehus til min datter. Jeg kommer præcis til den tid der var aftalt. Kun for at finde ud af, at hun havde solgt det til en anden 3 dage før!!!! Altså kørte vi helt fra Slagelse til Køge til ingen verdens nytte. Kun for at brænde benzinpenge af på det. Nåede desværre ikke at skrive hendes brugernavn ned, hun skyndte sig at slette annoncen, efter at have fået en ordenlig overhaling af min mand. Jeg er SÅ indebrændt!!! Ærligt talt hvad bilder folk sig ind. Er træt af uærlige mennesker, der gør at man så mistænkelig gør de ærlige!!!

Gode svar:

Pavenhimself: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 11.03)

Svar til sacha christensen:
Forståligt nok er du sur. Men din sælger er ikke den eneste der er af den type, har ved selvsyn været ude for det samme en masse gange. Ærgeligst var da jeg havde en fast og klokkeklar aftale med en sælger i korsør om nogle Triumf dele, og fjolset havde glemt vores aftale.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 11.18)

hvis jeg fik en daler for hvergang nogen har skrevet/sagt at de vil hente noget jeg har til salg, så behøvede jeg ikke have en eneste annonce mere herinde...

men også pænt dum ikke og ringe før man kører hjemmefra....

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 11.19)

jeg kører aldrig hjemme fra, før jeg lige har talt med sælger først, både for at sikre mig at sælger stadig har varen, samt at vi stadig er enige om prisen m.m., samt at sælger overhovedet er hjemme.
hører alt for tit historie som din.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 11.35)

Svar til DHGR:
Altså er det en børnehave af sælger. En aftale er vel en aftale. Sælger har vel også et ansvar i god kundepleje, telefoner kan ringe begge veje

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 11.45)

Hvis du kan dokumenter du havde en aftale med sælger, så er det ganske enkelt aftalelovens bestemmelser der gælder. Er varen som her solgt til anden side, er sælger forpligtet til at fremskaffe en tilsvarende varen. Kort og godt.
Der var for nylig en tråd her på G&G om aftalelovens bestemmelser, regler etc.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 12.15)

Svar til fc40435203:

Wrong.. Her er tale om privat handel..

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 12.23)

Svar til FrederikMyrhøj:
Det er fuldstændig underordnet.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 12.40)

Ja man er desværre nød til at ringe i forvejen, også selvom man har indgået en aftale! Jeg håber i har større held med næste handel.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 13.00)

fc40435203 skrev:
Hvis du kan dokumenter du havde en aftale med sælger, så er det ganske enkelt aftalelovens bestemmelser der gælder. Er varen som her solgt til anden side, er sælger forpligtet til at fremskaffe en tilsvarende varen. Kort og godt.
Der var for nylig en tråd her på G&G om aftalelovens bestemmelser, regler etc.

Ja, en tråd hvor du igen får at vide,at du tager grueligt fejl. Der er IKKE tale om overtrædelser af aftaleloven og det er ganske enkelt DUMT at blive ved med at holde fast i din "mening" når det ikke er det der tæller.

Aftaleloven gælder IKKE for handel imellem private. At påstå andet er direkte dumt, når der er flere hundrede tråde herinde der igen og igen slår fast, at det ikke gælder for handel imellem private.

Har du en aftale PÅ PAPIR, er det noget helt andet.

Til TS: Det er træls at sælger ikke har slettet annoncen er det er godt nok også træls at spilde tid og benzin på at kører forgæves. Du BURDE dog have ringet først, og den ENESTE du kan bebrejde din forgæves tur, er dig selv.

Det har iøvrigt intet at gøre med at være uærlig. Det er noget HELT andet.

Mvh.
PHS

BRUGER INAKTIV
#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 13.15)

Svar til Pavenhimself:
For hulen da osse PHS, en muntlig aftale erhverv eller privat, er altså også omfattet af aftaleloven, også her på G&G som (support) iøvrigt også henviser til.
Ps altså du er godt nok svær at overbevise.

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 14.00)

Svar til Pavenhimself:
I tråden som du (og jeg) refererer til påstår du i 2 indlæg, at det er mig der tager fejl og henviser i øvrigt til flere hundrede tråde. Nu har jeg altså forsøgt, men jeg kan altså ikke med min bedste vilje finde, de indlæg du henviser til omhandlende aftaleloven.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 14.07)

du er bare for dum du ikke tjekker op på aftalen lige inden i kører!

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 14.10)

Link tak, ellers er det bare din "mening" igen, og den tæller ikke. Min MENING om, at man ikke overholder aftaler er også, at det er for dårligt og at det er sk!de træls, men det er stadigt ikke ulovligt.

Husk når du linker, at der er tale om privatpersoner, IKKE firmaer. Det er ALTID aftaleloven for firmaer der linkes til, når folk vil bevise at aftaleloven gælder for handel imellem privatpersoner. Det er to vidt forskellige ting.

Mundtlige aftaler er svære at bevise, reelt betyder det, at du ikke har nogle rettigheder hvis det ikke er nedskrevet. Det vil altid blive ord mod ord....

Jeg er iøvrigt nem at overbevise med kendsgerninger, ikke med holdninger.

Mvh.
PHS

BRUGER INAKTIV
#15 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 14.16)

Svar til Pavenhimself:
Her er lidt stof (retsinfo) for alle intr. til de sene timer.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: