• 497.251 annoncer
  • 48.999 nye annoncer
  • 1.253.416 medlemmer
  • 4.401 online
Tråd startet: d.  7. June, 2012 · kl. 01.37
Sidst opdateret: d.  7. June, 2012 · kl. 18.44
Antal brugere der overvåger denne tråd: 0

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  7. June, 2012 · kl. 01.37)

Marsvin: Fleece eller savsmuld? (diverse)

Hej!

Jeg kunne godt tænke mig at høre om i bruger fleece eller savsmuld (diverse) som strøelse til jeres marsvin.
Da jeg har set nogle videoer på youtube hvor mange fra USA bruger fleece som underlag til deres dyr.
Hvis I gør, hvilke fordele og ulemper er ved at bruge fleece frem for savsmuld (diverse) eller omvendt.
Til sidst vil jeg gerne vide om i en gang om ugen vasker buret eller om i bare desinficere buret med en fugtig klud og lader det tørre.

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 14 dage siden (d.  7. June, 2012 · kl. 07.25)

Hej jeg har haft marsvin hele mit liv og i starten brugte jeg savsmuld men er gået over til pappiller.
Fordelene ved skiftet er at et bunddække holder længere og det mindsker lugten fra buret. Ud over det er det mere dyrevenligt da pappiller ikke er skarbe som savsmuld og derfor skærer dyrene ikke deres fusser.

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 14 dage siden (d.  7. June, 2012 · kl. 09.06)

Der har på det seneste været meget snak om fleece som bundlag til marsvin, nogle bruger det med stor succes - andre opgiver det. Det kræver en del rengøring, investering i dyr god fleece og så er det noget med at det skal vaskes på en speciel måde først.

Personligt vælger jeg blot andre alternativer til spåner, har ikke brugt spåner til mine marsvin og kaniner i en del år nu.
- Jeg bruger til marsvinene enten biobase/hampstrøelse eller easystrø, til kaninerne så enten træpiller eller halmpiller nederst og så et godt tykt lag tørv ovenpå.
Det fungerer super og tørven er rigtig god til dyr, min hest står også på det

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 14 dage siden (d.  7. June, 2012 · kl. 18.44)

Smid den på græs når natte temp rammer 12-15 grader. Så skal der bare halm i et hus. Så er der minimalt rengøring, og marsvinet er MEGET gladere !
Ellers benytter jeg spåner, med et tynd lag hø over. Han gider ikke æde hø alligevel i denne tid, for plukker jo frisk grønt, dagligt i denne tid !

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: