• 497.684 annoncer
  • 45.550 nye annoncer
  • 1.254.372 medlemmer
  • 4.191 online
Tråd startet: d.  6. juni, 2012 · kl. 19.28
Sidst opdateret: d. 12. juni, 2012 · kl. 10.28
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 17 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 19.28)

PERLEHØNS ubefrugtet æg

Hey. Er der nogen der kan bidrage med viden omkring hjelmperlehøns???Vi har haft rigtig mange æg, men kun 1 eneste befrugtet. Kan det skyldes at perlerne kun er 1 år gamle??Eller kan det betyde noget at der formentlig er 3 kokke og 3 høner??:De går sammen i udendørs voliere, hvor de kan gå i hønsehus. De går sammen med 4 pandoranere, som de godt kan skælde lidt ud på, men eller er de meget fredelige. Venlig hilsen Eva

Gode svar:

whnrds: Læs svar
nibbe: Læs svar
munchinvest: Læs svar
erik pape pedersen: Læs svar
fc40435203: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 17 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 20.34)

prøv at spørge på fjerkræ forum der stor expertise hilsen henrik

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 17 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 20.41)

Svar til Eva28:

Gpå ind under avl

http://fjerkrae.dk/leksikon/pmwiki.php/Racebeskrivelser/Perleh%C3%B8ns

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 09.18)

Svar til Eva28:
Hej Eva
Perlehøns bruger lang tid på at skændes om hvem der er boss hvis der går mange haner sammen. Prøv med kun en hane, så falder der ro over flokken. De andre haner skal helst være på lang afstand, det går ikke kun at sætte et trådhegn op mellem dem, så bruger de tiden på at afpatruljere deres territorie på hver side.
Mette

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 09.32)

Hej ja der er jo mange løsninger på det det er rigtigt skrevet at for mange kokke fordærver maden men du skriver at de kun er 1 år og så tænker jeg at de måske også kan være lidt yngre og det kan bestemt også have betydning så prøv at fjerne de kokke der er mindst int i hønsene og jeg synes ikke at det er nok at holde dem adskilt i samme bur

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 12.46)

Hej og tak for alle indlæg. Jeg forsøge i første omgang at fjerne to af perle-kokkene, således at der kun går 1 kok hos hønerne. De øvrige to, kan gå på hele området med skov og sø, så har de formentlig ikke tid, til at "skændes" med de 2 kokke i hønsegården. endnu engang tak til alle der gav sig tid tuil at svare. venlig hilsen Eva
skriv fed tekst her

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 12.53)

Befrugtnings procenten (god eller dårlig) er meget årstidsbestemt hos perlehøns.

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 16.45)

Svar til fc40435203:
Okay. Ved du hvornår der er bedst befrugtningsprocent???
Har nu lukket de 2 haner ud, så den sidste kan gå med de 3 høner. Venlig hilsen Eva

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 17.08)

Kender ikke lige årstidernes cyklus på savannen. Men jeg kan give dig et tilsvarende eks. Emu´er har også årstidsbestemt yngleperiode. Når der er sommer down-under, er der vinter hos os. Afligevel yngler emu´er senest sidst på vinteren her hos os, om så der er bidende koldt og snestorm.
Go´ ide og lade en kok klare hønerne, det giver mere ro i flokken. Må så håbe du fik udvalgt den rigtige kok.
Ps. i øvrigt er perlehøns glimrende musejæger, men det ved du sikkert nok...

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 17.30)

Mums, perlehøns smager godt, det er guf for kendere. Skal de slagtes, så sig til.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

BRUGER INAKTIV
#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 17.35)

Måske jeg lige skal tilføje at mange perlehøns her hjemme efterhånden er blevet mere og mere tilpasset vor forhold. Lige som vilde høns vs tam høns. Nogen perlehøns stammer kan lægge et hav af æg enten forår, sommer eller efterår. Der imod kniber det mange gange gevaldigt med at få kokkene i hopla om foråret.

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 17.53)

nibbe skrev:
Mums, perlehøns smager godt, det er guf for kendere. Skal de slagtes, så sig til.

ja det er en rigtig god spise, men den slår nu ikke vagtler og som det bedste af alle agerhøns. (synes jeg)...

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 18.16)

Svar til fc40435203:
Synes, at perlehøns er bedre end vagtler....agerhøns er nok lige så gode som perlehøns.

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 18.48)

Svar til Eva28:
Forresten, så studsede jeg lidt over ordet Pandoraner, hvad er det ? (en for mig helt ukendt hønserace) hvis der altså er tale om høns.

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  7. juni, 2012 · kl. 18.59)

Svar til fc40435203:
Dem har du her.

http://fjerkrae.dk/leksikon/pmwiki.php/Racebeskrivelser/Paduaner

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: