Tråd startet: d.  4. juni, 2012 · kl. 13.46
Sidst opdateret: d. 22. oktober, 2012 · kl. 23.17
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>

Zurg26 Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 17 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 13.46)

Slidgigt

Jeg fik konstateret slidgigt(dog kun moderat) for godt 6 måneder siden og jeg har utrolig mange smerter og har svært ved at gå.
Det skal lige siges at jeg også har fibromyalgi og derfor er smerter værre end de burde være.
Jeg har fået fortalt at jeg skulle prøve hestepiller. Er der nogen herinde som har prøvet dem og virker de?
Jeg har prøvet alverdens gigtpiller, men ingen af dem virker:(

Gode svar:

ibol6: Læs svar
guffe007: Læs svar
Lars marinus Bach Larsen: Læs svar
lollik: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 17 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 16.23)

Har hørt at fiskeolie skulle være godt...Ellers begynd at gå i svømmehal..så arbejder du kroppen igennem på en sund måde, og det kan virke smertelindrende..

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 17 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 16.39)

Jeg har haft slidegigt i de fleste led af min krop de sidste 12 år.
Der er intet som hjælper.

Det du har fået anbefalet at spise, er Artroflex, det findes både til heste, hunde og katte og koster en bondegård.
Jeg har prøvet at spise det i ca 2 år. Det gav en lille smule lindring i et par år, så stoppede den virkning også.
Hvis du prøver det, så tager det ca 2-3 måneder før du kan vide om det hjælper lidt. Hos mig tog det knap 3 måneder.

Det som hjælper bedst, er at holde sig igang, sætter man sig ned og har ondt af sig selv, fordi man har ondt, så bliver det meget værre.
Som Helsinge skriver, gå til svømning, har du tid til det, så hver eneste dag.
Des mere du holder din krop i gang, des bedre er det.

Hver morgen når jeg står op, så sidder jeg på toilettet med hænderne i varmt vand og åbner og lukker hånden, dette for at få gang i fingrene igen.
På trods af smerter, så går jeg på arbejde hver eneste dag (måtte skifte branche for 10 år siden), somme tider gør det så ondt når jeg når middag, at jeg bare har lyst til at tude, men det nytter jo ikke moget.
Man kan vænne sig til smerter, og smerterne bliver værre hvis ikke man holder sig i gang.
Jeg har gigtpiller, men det er utrolig sjælden at jeg tager nogen af dem, da det er noget skidt at fylde sig med.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  5. juni, 2012 · kl. 20.16)

Svar til Zurg26:
Hej..... bare et godt råd som hjælper: .......FÅ TJEKKET JERES D-VITAMIN NIVEAU.........NU !!!!!
Jeg fik også konstateret gigt for 18 år siden . smerter hver dag men:
i de første år fik jeg hormon-steroid sprøjtet direkte i leddene, det hjalp ca. 1½ måned ad gangen men det stoppede jeg med, da det er jo et kræft-fremkaldende præparat.
Så da jeg flyttede til FYN kom jeg efter anbefaling til reumatolog Ketil Bjerregaard i Svendborg og han konstaterede Fibromyalgi ,
da jeg reagerede på testen 15 steder ud af 18( tryktest). Men da jeg var så voldsomt angrebet af det ( jeg kunne næsten ikke stå/ gå) at han mistænkte der måtte være noget andet/mere galt.
Han fik taget en D-VITAMIN prøve, og det viste sig at være helt galt - Der var IKKE noget at måle!!!!!!! De troede de havde lavet en fejl og kaldte mig ind igen!!!!!
VÆR OPMÆRKSOM PÅ: at D-Vitamin mangel bliver man ikke testet for med mindre man selv udtrykkeligt beder lægen om det!!!
Prøven er nemlig meget dyr at lave.(Nogle (læger)og andre er dog nu ved at have lidt mere obs på problemerne med d-vit mangel )
Jeg har nu fået D-vitamin indsprøjtninger hver 1½ måned i 6 år. (du skal selv betale ampullerne : 5 stk -350 kr til ½ år ell mere)
Jeg kan fungere tilfredsstillende på et arbejde (jeg har et fysiskt hårdt arbejde) og fungere normalt i hverdagen.
(jeg har jo stadig Fibromyalgi i svær grad og gigt, )
Men ikke værre smerter end et par panodil + ipren eller 2 Kodimagnyl kan afhjælpe det !!!
Få nu gjort noget ved det !!!
GOD SOMMER
MVH Eliabeth

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  5. juni, 2012 · kl. 20.21)

Svar til elvin900hotmailcom:
Jeg er blevet tjekket for d-vitamin mangel. Hos mig ser det ok ud, men suplerer op.

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 15.27)

Er du blevet tjekket for knogle skørhed? Det forstærker slidgigtens smerter

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 15.52)

Svar til Rabobe:
Jeps, det er også i orden. Jeg har stærke knogler.

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 16.21)

Der er vist noget med at kalkmangel (knogleskørhed) og D-vitamin mangel hænger nøje sammen.

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 16.38)

Svar til nibbe:
De der hestepiller som zurg26 omtaler, kunne det måske også være Glucosamin ? vist et produkt fra skaldyr.

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 18.38)

Artroflex indeholder glucosamin, som ganske rigtig er et produkt fra skaldyr.

Jeg spiste glucosamin til mennesker et lille års tid, det havde overhovedet ingen effekt.

Havde så en gammel hund som havde ledproblemer, hvor den fik Atroflex fra dyrlægen. Da den havde fået det et lille stykke tid livede hun helt op og blev nærmest ungdommelig igen.
Tænkte så, hvad der er godt for hunden, må også være godt for mig, og ganske rigtig, det virkede et stykke tid, ca 2 år, så holdt virkningen op.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 14 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 21.07)

Hej igen.
OBS:
Det skal lige tilføjes at i mit tilfælde mente lægen også at det så fint ud men....
lægen vurderer inden for den grænseværdi der er udstukket : 50.. er normalt acceptabelt ( i følge lægerne)
efter en lang vinter uden sol.
Men 150 er topmålet.
Efter mange blodprøver igennem årene,
har jeg fundet ud af at jeg får smerter igen når niveauet når under 70.
Måske gælder dette også for jer ?
Og ja ,
D-vitamin mangel hæmmer optagelsen af kalk men også andre vigtige vitaminer, samt det giver en masse følgesygdomme.
D-vitamin kan også tages i pilleform med og uden kalk , hvis man er bange for nåle ,
men så tager det længere tid at få et normalt niveau.
MVH E

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 14 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 21.33)

Svar til elvin900hotmailcom:
Jeps, og skulle vi ikke lige i samme ombæring (lidt uden for dagorden) ha´ med at man ikke får D-vitamin fra solen som mange folk går og tror.
At sliggigt og ledegigt er to forskellige (meget smertefulde) lidelser.

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 14 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 21.48)

Svar til fc40435203:
Du har ret.

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitamind.htm

Zurg26 Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 08.28)

Jeg har været ved lægen og jeg mangler ikke D-vitaminer, så det kan ikke forklare hvorfor jeg har det sådan.
Som en skriver kan man vænne sig til smerterne og det er noget som jeg bestemt ikke kan. Jeg har har haft fibromyalgi i 10 år nu og jeg syntes stadig at smerterne fylder meget i mit liv. At jeg også lige skulle ha slidgigt i hofterne gør det hele endnu værre og for at det ikke er helt løgn så har jeg også en kronisk lidelse under begge fødder og det er utrolig smertefuld når jeg går. Jeg får nogle stærke smertestillende piller og det hjælper ingenting. Jeg har fået at vide at svømning i varmt vand skulle være godt(for mit slidgigt) og det har jeg såmænd prøvet, men jeg får det bare endnu værre bagefter, så det er jeg holdt op med igen.

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 9 dage siden (d. 12. juni, 2012 · kl. 16.22)

Svar til fc40435203:øøøøøøøøhhhhhhhhh ....? ikke d-vitamin fra solen skriver du ?
nå ikke lige direkte d-vitamin fra solen, men sollyset starter den proces hvor kroppen selv danner D-vitamin!
Så sollyset må betragtes som den vigtigste kilde overhovedet, da du ikke kan spise dig til nok d-vitaminer !!!!!!!!
mvh E

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: