Var ude at sejle i dag selv om bølgerne var lidt store. men det virker som om at når man giver gas så graver den sig lidt ned og det virker som om at den ikke helt vil slippe vandet i starten og hænger en del med "røven" inden den så kommer ud i plan - men så sker der også noget , men 30 knob i 1.meter høje bølger er jo ikke just behageligt. Men der findes god tomgang hvor båden går normalt i vandet - så er der fuld gas hvor næsen rejser sig og farten langsomt øger indtil den går i plan. det er en 16 fod med 60 hk med 14" x17 pitch. Båden vejer med motor og mig vel ca 400-450kg - så der burde jo være power nok - båden bør gå ca 30-35knob med 40hk iflg Fabrikken.
Der mer to muligheder kavitationspladen sidder ca en tomme højere en bunden - men bør 2,5-3cm gøre at den kæmpe propel bliver ramt af turbulens fra agterspeglet.
Anden mulighed er at propellen er for stor og får ikke rigtigt bid når man går fra tomgang til fuld gas , har en 13 3/4" x 15 pitch måske at den vil have mere bid i vandet , det selfølgelig give en del mindre top fart.
Et andet spørgsmål er €.bladet rustfrie stål propeller , er her nogen som kan give et snadt og rigtigt råd - har kig på en 4.bladet 13" x 17 pitch i rustfrit stål. Med ovenstående problem over er her nogen med så meget teknisk viden at i kan kopmme med nogle gode råd ( og nej motoren kan ikke komme længere ned , med mindre jeg saver halvdelen af agterspeglet af og det gør jeg ikke )
Gul og Gratis