• 496.658 annoncer
  • 48.976 nye annoncer
  • 1.252.487 medlemmer
  • 572 online
Tråd startet: d.  3. juni, 2012 · kl. 16.33
Sidst opdateret: d.  8. juni, 2012 · kl. 01.56
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 16.33)

Min fugl bider mig.

Hej, jeg kunne godt bruge nogle tips til den ikke bider mig mere.
fordi han vær gang jeg tager ham ud af buret flyver han sin vej eller bider mig.

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 17.45)

Hvor lang tid har du haft den ? Hvad slags er det? Alder på fugl? I sidste ende er det et spørgsmål om tid. En af grundene til at han flyver sin vej kan være at du ikke har haft den så lang tid, eller at den ved at den kommer i buret når du fanger den. Derfor er det en god ide at fange den engang imellem og bare lige så forsigtigt holde den og så slippe den fri og lade den flyve lidt igen så den finder ud af at det ikke betyder at den kommer i "fængsel" når den er i nærheden af dig. Den eneste måde til at få den til at holde op med at bide er at holde den. Hvis du har handsker på så pas på du ikke klemmer den for hårdt. Det tager tid at lærer den det, men med tålmodighed kan det lade sig gøre Så held og lykke med din fugl Mvh Anni

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 17.59)

Langsom tilvænning.
Lad være med at tage den ud, eller røre ved den for den sags skyld, før den er tryg ved dig.
Den skal have det godt med at du er i nærheden af buret, før du skal begynde at åbne buret. Og vent så til at den selv hopper hen på dig.

Jo mere tid du bruger på den, og jo bedre du er til at styre dine lyster til at hive fat i den, jo hurtigere vil du få en tam fugl (gælder også ved andre dyr)

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 18.24)

Hej, Dina

hvad slags fugl I har? som Royal2005 har sagt mange ting afhænger af fugl og.... . Hvis det er stor fugl så pas på, det kan godt være også harmonal behaviour.

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 20.55)

Tak for jeres råd.
Og det er en undulat han og jeg ved ikke hvor gammel den er men tror ikke den er 1 år.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.32)

Overvej desuden at anskaffe en til.
Det er synd for flokdyr at de skal gå alene.

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 23.47)

nu spørger jeg nok dumt, men er fuglen overhovedet "håndvant"? - vi havde en meget tam undulat da jeg var lille (hun boede også for sig selv, da hun var meget bange for andre fugle fordi hun blev hakket ud af reden) så vi var hendes "flok" og vi kunne holde hende og have hende siddende på skulderen og fingeren og kunne sagtens bruge nogle timer på bare at putte sig i ens hånd.

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 15.48)

Svar til Kristine w:
Nej, han er ikke helt håndtam, så derfor prøver at spørger om råd.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 15.49)

Svar til Dolphin:
Ser lige om jeg kan finde en eller sådan noget-

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 15 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 18.47)

Svar til Dina0902:
så stopper det jo nok når han bliver mere håndvant, det er det eneste jeg kan sige til det xD?

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 22.13)

Svar til Kristine w:
ok tak

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 11 dage siden (d.  8. juni, 2012 · kl. 01.56)

Svar til Royal 2005:
Royal jeg er desværre ikke helt enig med dig.Jeg har en papegøje som var voiliere fugl i 4 mdr derefter fik jeg den og har nu haft den ca 1 år. Den er fuldstændig tam nu og fløjter synger og snakker. Den har kun nappet mig 1 gang, men det var fordi jeg ikke kunne give den ro og alenetid. Hvis en gøje bider mange gange er det en ny fugl. Den forbinder dig med noget dårligt og jeg tror ikke på den stopper. Igen pres ikk fuglen for det hjælper intet. sid stille og lad den komme til dig. Nogle fugle feks hanner kan bedre med det modsatte køn end dem selv. Mødte en der havde haft gøjer i mange år, og hans kunne ikke lide hans kone, men elskede ham. Så måske skulle du finde en anden fugl eller også som andre skriver give den ro og lad den komme ud selv. tag ikke handsker på når den skal ind i buret og hold ikke om den. er den skræmt iforvejen vil den bide dig. lok den med det mad det er vildest med så flyver den ind uden tvivl.

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: