• 498.904 annoncer
  • 52.735 nye annoncer
  • 1.252.986 medlemmer
  • 385 online
Tråd startet: d.  2. juni, 2012 · kl. 10.32
Sidst opdateret: d. 30. april, 2013 · kl. 18.05
Antal brugere der overvåger denne tråd: 7

Del på facebook

Side: << Forrige  ·  1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ...  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  16  ·  17  ·  18  ·  19  ·  20  ·  21  ·  Næste >>

BRUGER INAKTIV
#91 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.28)

Svar til Nil-Troll:

Ja stewe lewandovski ser ud til at have give dig svaret;) De må så absolut være hjernevasket

BRUGER INAKTIV
#92 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.37)

Svar til steve lewandovski:
I post #29 beskrev jeg også, at jeg ikke ser dem mere.
Baggrunden var en intensiv diskussion, hvor jeg bl. a. bad dem notere mig som "ikke besøg". Senere har jeg så lært hvad "bogen" hedder, men jeg er da tilfreds med at de bare går forbi herude på vejen.

Egentligt er det utroligt, at der skal en slags "uvenskab" til, før JV respekterer mine synspunkter - men det er måsker et mål jeg ikke har kendskab til

#93 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.39)

Svar til Nil-Troll:
Så er der endnu en mulighed - man kan skrive en klage og sende direkt til Bethel i Holbæk - Så kan de give besked til menighedens lokale Ælste. Så bør de rette sig efter det - men du skal komme med en ret god grund til at du ikke ønsker besøg af JVèrne for at Holbæk vil irettesætte menighederne. Men om det er avis sælgere , kræftens bekæmpelse , skomagere , posten eller Jehovas vidner - så er det jo bare at sige nej tak og bare lukke døren igen - problemet ligger nok nærmer der hvor ryggen deler sig i to , man er for doven til at kunne klare at rejse sig fra sofaen og "spilde" ca 60 sekunder af sit liv. Så det giver jo god mening at bruge 3.TIMER her på bloggen bare for at klage over et eller andet , i stedet for at bare bruge de 60 sekunder det ca tager fra sofaen og ud til hoveddøren

#94 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.45)

Svar til obelix77:
Tak for et godt og seriøst indlæg i denne tråd!!!!!

Når dette SÅ er sagt, ved du jo lige så godt som jeg og alle andre, at et "Pænt nej tak" kun virker til næste deligation kommer forbi!! Uanset hvordan og hvorledes du så end formulerer/gebærder dig....

For 20 år siden, inden min mand døde, boede vi i et ganske velrenomeret villakvarter i Vejle ... og hvis jeg siger, vi dengang havde besøg ca 1 gang om måneden, SÅ er det ikke overdrevet!!

Uanset HVAD vi så end sagde og gjorde ... jamen så kom "næste hold" gladeligt vandrende 3 - 4 uger efter :o( .... ind på min private grund???? Kan man i det hele taget tillade sig dette, når man nu een gang ER blevet bedt om at holde sig væk??

På min havelåge stod der MEGET tydeligt "Hunden bider ... indgang uden ledsagelse på eget ansvar" .... Ikke engang dette kunne "skræmme dette meget ihærdige folkefærd" ØV .... men det ku' den gamle grå til gengæld :o)

Jeg valgte derfor at lade ham og hans tro følgesvende "smutte fra mig" ud i haven, når jeg åbnede døren .... vel vidende at ingen af dem ville gøre noget, så længe JEG stod der i dialog med de såkaldte "gæster" ... dog kan jeg i dag da ikke forsværge, at "Gamle Grå" ikke kunne ha' fundet på at nuppe en lille luns eller to af en Jehova-balle ... men han gjorde de da heldigvis aldrig :o)

Han og hans følgesvende gjorde dog at vi efter nogle måneder ALDRIG ERE fik besøg :o) :o) af uindbudte gæster i al fald!!!!

MEN hvorfor skulle dette nu være nødvendigt???? Uanset hvor præventivt det så end var :o)

Da min nu afdøde mand senere var flyttet til en lejlighed inde i selve byen, blev han nærmest besat af J.H. :o(
Dette var selvfølgelig (til dels da) hans eget valg.
Han var dengang dybt alkoholiseret, han var ensom, han var og blev "vennernes ven, der aldrig sagde nej til nogen" uanset .... desuden var han pga alkohol meget syg og døende af kræft ... og hvem blev troligt ved med at banke på hans dør den ene gang efter den anden :o( .... De blev på trods af hundens advarende gøen HVER gang troligt lukket ind, budt på kaffe og en "sid ned" ... han havde jo ikke andreb ... jo Kirkens Korshær, når der var åbent!

Hver eneste gang jeg om på besøg, så jeg stabler af "Vagttårnet" ligge mellem alverdens andet rod på hans sofabord (og så lang tid gik der altså heller ikke mellem mine besøg) .... HER var et "godtroende, venligt, ensomt og stakkels meenske" ... og DET skulle da bestemt udnyttes :o(

Henning var hverken dybt religiøs, troende på nogen måde eller andet, der i den mindste grad kunne relatere ham til noget som helst trossamfund .... han var såmen bare en ensom fordrukken stakkel ... der savnede GODE menneskers selskab ..... derfor blev J.H. ganske givet "lukket ind"

NU er mit spørgsmål så: Hvor var J.H. da Henning lå døende, ensom og forladt (uden mit vidende på daværende tidspunkt) Han havde ikke engang kræfter til at rejse sig og gå på toilettet, endsige kontakte lægen ... før en ven kom forbi og opdagede, hvordan det stod til ..... hvorefter jeg naturligvis omg. fik besked .... ca. 8 -10 dage inden han døde :o(

HVOR VAR DE TIDLIGERE SÅ IHÆRDIGE J.H'ere?????? Dem er "lover paradiset" .... og hvad ved jeg .... lige indtil de finder ud af at vagttårnet ER væltet og jorden går under i morgen ???????????

HVOR VAR omsorgen, plejen, den menneskelige trøst og ikke mindst kontakt og hjælpen fra "det høje nord", da der VIRKELIG var brug for den???? Kaffen kunne I godt drikke ... kagen som han møjsommeligt havde slæbt sig hen i Aldi for at købe til JER, fordi han vidste, at I kom .... og jamen kagen blev sørme også spist :o( Han undværede hellere selv, for at der var råd til kaffen og kagen til JER .... for han VAR ensom og hjælpeløs :o( I det tidsrum var I SÅ flittige gæster .... men hvor fanden var I, da det stakkels menneske VIRKELIG havde brug for JERES hjælp???????

HELDIGVIS bor jeg selv i dag SÅ langt væk fra alfarvej, at selv ikke J.H. magter at overfalde mig :o) ..... og selvom "Gamle Grå" idag hviler i fred i sin hundehimmel .... jamen SÅ er de andre stadig ude, hvilkert I heldigvis har fattet!!!!!

Jeg har da i al fald FRED for JER!!!!

Burde jeg måske tilføje, at jeg (selvom ovennævnte hændelse efterhånden er en del år siden) fælder en tåre mens jeg skriver dette indlæg .... NEJ VEL ..... thi vagttårnet står jo stadig knejsende :o(

BRUGER INAKTIV
#95 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.46)

Svar til obelix77:
Du er da for latterlig - jeg skal da ikke skrive til nogen på grund af din ringe fatteevne.
Det du skriver, er det en officiel JV holdning ?
Fatter du slet ikke noget - så har vi da heller ikke noget sjæleligt fællesskab - gosh hvor er vi henne?

Nåh, nu vil jeg heller se Linda P.

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#96 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.50)

sussidaysi skrev:
;) Svar til mor med glaede:
kan da ikke være rigtigt man skal generes med sådan noget bras folk må da tro hvad de vil inde for deres egne fire vægge men må helt klar være en privatsag man ikke skal belemre andre med hvad hvis det var muslimer der kom ville det så også våre ok jeg ville godt nok sige nogle meget grimme ting til dem vil ikke apseptere sådan noget blir sur hver gang jeg ser det er sådan nogen er godt nok længe siden ca. et par år siden jeg sidst har set dem måske fordi jeg sagde jeg arbejdede ved kirken tror ikke de ku li det da jeg også igen igen sagde det ingen intreresse havde håber aldrig jeg ser dem igen gider ikke sådan noget ævl

AAiii NU må du stoppe ... at jage muslimer bort er jo både strafbart og racistiskt ... fyyyyh hvad tænker du dog på????

At jage J.H. på porten er jo blot for de fleste vanlig hverdagskost :o)

#97 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.50)

Svar til Nil-Troll:

#98 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.53)

fc40435203 skrev:
Nogle religioner påberåber sig den absolute sandhed. disse er gerne kendetegnede ved en vis form for missionsbefaling og er til tider meget synlige i deres ekspansion. En ekspansion der ofte har betydet dominans, somme tider fordrivelse, eller ligefrem udrydelse.
Jeg mener at religion og tro er dybt personligt og absolut ikke skal påduttes af andre. Ser gerne at kirke og stat bliver adskildt, som det fx nu er sket i Norge.
Egentlig vedgår det dybest set ikke andre, men jeg er nok det mange kalder en hedning. I hvertfald er jeg nok mere til den ufuldstændig sandhed og kan bære både Thors hammer og de kristnes kors.
OBS. Så kære religions-freaks nu ved I det, om jeres vej krydser min så spilder vi ikke hinnandens tid. Jeg kalder det rettidligt omhu, men ellers er jeg egentlig meget omgængelig, flink og hjælpsom. :)

Jamen jeg kan da kun tilslutte mig Nibbe's #80 ... du er da dejlig :o)

#99 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 22.57)

Nil-Troll skrev:
Chan0163 skrev:
Svar til Nil-Troll:
det kan godt være. jeg synes bare de har ret til at komme ind til døren ligesom postbudet og avisbudet

Postkasser skal siden 1. januar i år stå ved skel til offentlig vej.
Fremover bliver du også bare derude.

He he ... sådan!!

BRUGER INAKTIV
#100 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  3. juni, 2012 · kl. 23.45)

Svar til Gandhi 1:

Ja svage sjæle, ulykkelige ensomme mennesker har jo til alle tider været nemme ofre for både dette og hint. Tidligere havde jeg min daglige gang på 2 forskellige sygehuse i psyk. afd. Ofte så jeg begge steder opslagsstavlen lappet til med opråb fra J.V. Ind i mellem også lidt katolsk og budistisk reklame. Synes det er frækt og agitere sådanne steder. Den slags skulle skamme sig ved at udnytte mennesker i så sårbare situationer.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

BRUGER INAKTIV
#101 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 07.13)

Svar til Gandhi 1:
Takker for venligheden, du er bestemt osse et dejligt menneske Sjovt nok kommer jeg ofte til at tænke på de 2 snobber fra satire serien "Rytteriet" når sætningen anvendes ha ha...!

#102 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 09.09)

nibbe skrev:
Svar til shana:
Ok, mange tak for hjælpen.
Jeg tror også, at de vil være overrasket hvis man ved lidt mere om deres måde at praktisere på.
Jeg tror, at det hjælper

Tag et foto af dem, bed om deres navn og adresse og sig du vil Politianmelde dem - - -!
Jeg er nok registreret hos dem " besøg IKKE den dame", det tror jeg bestem, da en ved en fejl kom, og undskylte efter et kik på noget papir!! Man behøver ikke være fræk, men bestem og afvisende! ;-))

#103 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 10.40)

JEg har før under andre diskutioner om religion skrevet at den der provokerer mig mest er JH - jeg ser dem om morgenen antaste unge mennesker der er på vej til uddannelse næsten hver morgen...

Jeg bliver stødt over at et nej ikke er et rigtigt nej... jeg bliver stødt over at man "sælger" sin religion ved at gå til dør til dør..

Det sidste par jeg så var et smukt ungt par i starten af 30êrne og der var tjek på tøjet og udstyret, de så fantasstiske og lykkelige ud... så smarte er de jo også.

Det ærger mig, virkelig ærger mig at de JH bare er blendet ind i samfundet som en irreterende moment, og ikke som det de er!!
Det de er er manipulerende, samvittighedsløse banditter der går efter de svageste, for at få tilhængere...

Det eneste der kan holde dem væk er faktisk at stå fast på sin meninger, for de har tiden til at omvende dig, de sender bare et nyt par, der passer bedre til dig - som du kan se op til, eller gerne vil ligne... Aaaaaargh som jeg syns de er en trussel imod alt jeg tror på...

det var mit bøvs... eller sure opstød...

#104 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 10.47)

Svar til R.kristiansen:
at de er manipulerende har det helt ret i meeeen som sagt det er der råd for

#105 - Skrevet for ca. 11 måneder og 16 dage siden (d.  4. juni, 2012 · kl. 11.36)

De kommer også hos mig et par gange om året...Jeg bruger 10-15 min. af mit liv på at føre en fornuftig dialog med dem, og så kører de igen. Det er en underlig adfærd at true med at slippe hunden løs..råbe dem ind i hovedet eller bare smække døren i..Det er ren knoldesparker adfærd.

Nu har jeg så en lidt anden platform end så mange andre, eftersom jeg som 21-årig giftede mig med en ex-jehova...Hendes far og ene bror var det stadigvæk. Yderligere en bror var udstødt. Svigerfar var selvfølgelig lidt ivrig for at lokke os ind i "folden"..Lidt belastende må jeg ærligt indrømme, men han troede/tror jo selv 100 % på, at det kun er jehovaer der finder frelse.

Jeg giver ikke en fløjtende fis for deres religion, eller nogen som helst anden. Er ateist til fingerspidserne. Derimod tror jeg på, at man bør behandle andre mennesker ordentligt..Uanset religion.

Side: << Forrige  ·  1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ...  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  16  ·  17  ·  18  ·  19  ·  20  ·  21  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: