• 497.054 annoncer
  • 51.787 nye annoncer
  • 1.253.027 medlemmer
  • 4.385 online
Tråd startet: d.  2. juni, 2012 · kl. 10.32
Sidst opdateret: d. 30. april, 2013 · kl. 18.05
Antal brugere der overvåger denne tråd: 7

Del på facebook

Side: 1  ...  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  16  ·  17  ·  18  ·  19  ·  20  ·  21  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.32)

Jehovas Vidne

Jeg er død hamrende træt af, at der konstant kommer HJehovas Vidner rendende og banke på døren for at omvende mig.
De kommer med et par måneders mellemrum og har gjort det i over 20 år. Dette selv om jeg høflig har bedt dem om ikke at komme rendende. De sidste par år må jeg så indrømme, at jeg ikke har været særlig høflig over for dem, men har bedt dem om at holde sig væk og har smækket døren i.

Spørgsmålet er, kan det være lovligt, at man den ene gang efter den anden render folk på dørene for at få dem til at skifte tro, selv om man hver gang frabeder sig deres besøg ?

Hvis jeg vil skifte til Jehovas Vidner, så skal jeg da nok selv henvende mig til dem, uden at de skal komme rendende ustandselig.

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.35)

Jeg har sagt til dem, at jeg er kristen, og at det vil jeg gerne forblive med at være, og at jeg forøvrigt er bloddoner. Det har fået dem til at holde sig væk. Nok mest det at jeg er bloddoner.......for det er noget virkelig fy.

abcw Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.36)

Svar til nibbe:
Jeg havde en nabo for en del år siden som havde klæbet logoet for bloddonorer på sin postkasse. Han blev ikke kontaktet af Jehovas Vidner. Var det en mulighed?

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.40)

Og vil da forøvrigt godt lige opfordre alle, til at blive bloddonore. Der er brug for jer !!!!!!!

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.41)

Svar til nibbe:
Ja det er irriterende når de kommer rendende , men det værste er squ at de tager deres børn osv med også , der må som du siger gøres noget ved det

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.41)

Svar til alk1:
Jeg har mange gange fortalt dem at jeg er kristen og ikke vil være med i deres forening, men det bider ikke på dem.
De har lige været her igen, og jeg tror, at sidste gang de var her er for 3-4 uger siden.

Gad vide, hvorfor de konstant er på vores vej ? Måske fordi deres rigssal ikke ligger så langt herfra.
Naboerne er også rigtig trætte af dem. Der må da findes en eller anden måde at komme af med dem på en gang for alle

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.42)

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.42)

Uha dem havde jeg også rendene, da jeg boede på en ejendom lidt ude på landet, den tidligere lejer havde været i dialog med dem flere gange og troede så jeg også havde interesse i dem, men NEJ ..... efter gentagende hendv. fra dem på vores private ejendom, uden forståelse for vores klare nej til deres prædiken, ja så endte jeg med at politianmelde dem for indtrængen på privat ejendom, da de faktisk den ene gang gik og kikkede ind af vores vinduer og det vil jeg dælme ikke finde mig i. Derefter så jeg dem aldrig mere :o)

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.43)

abcw skrev:
Svar til nibbe:
Jeg havde en nabo for en del år siden som havde klæbet logoet for bloddonorer på sin postkasse. Han blev ikke kontaktet af Jehovas Vidner. Var det en mulighed?

Det var faktisk en god ide, speciel nu, hvor postkasserne står ude ved vejen.
Men stadig, det burde ikke være nødvendig. De burde respektere når folk ber dem om at holde sig væk.

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.46)

mogensen1972 skrev:
Svar til nibbe:
Ja det er irriterende når de kommer rendende , men det værste er squ at de tager deres børn osv med også , der må som du siger gøres noget ved det

Den med børnene den har du ret i. Jeg tror at det er med fuld overlæg. De fleste mennesker er nok ikke helt så grove når de ber dem om at skride, hvis der står et par børn og kigger på.
Dem i dag var en gammel hejer og en rigtig sød pige på ca 12-14 år.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.52)

Svar til lsch:
Det er da utrolig fræk at gå og kigge ind ad foljks vinduer. Jeg troede ikke at politiet tog sig af sådan noget. Måske skulle man prøve.

For mange år siden bad jeg dem engang om at komme ind, ene og alene for at tage pis på dem. Jeg troede, at de så ville holde sig væk.
De var her i næsten to timer. Jeg nærer dyb respekt for deres tålmodighed, for jeg var virkelig slem ved dem. De bare blev ved og ved med at modargumentere med et smil om læberne. Det var mig som ikke kunne holde det ud til sidst. Jeg måtte opgive og be dem om at gå.

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 10.52)

Svar til nibbe:
Jeg har bedt om at holde sig væk flere gange. Sidst var jeg temmelig udiplomatisk - fortalte, hvad jeg tidligere havde fortalt dem - og vi røg ud i, at jeg tog dem i en lille løgn

For et par uger siden var "de" igen ude på vejen - gik stille og roligt forbi os

PS.
Den lille løgn bestod i, at de ikke måtte registrere, hvem der ikke ønskede besøg.
Jeg skulle selv kontakte dem (skriftligt), og registrere mig med navn og adresse og forklare, at jeg ikke ønskede deres besøg.
Sikke dog noget mageløst vrøvl

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 11.00)

Svar til Nil-Troll:
Jeg kan ikke forstå, at det er lovligt at gå og genere mennesker i deres hjem den ene gang efter den anden.

Jeg synes, at det er ok at de prøver. Men at de bliver ved år efter år det er uforståelig. Lige nu føler jeg mig generet af dem.
Jeg har enda været så slem at jeg har truet dem med at pudse hunden på dem, hvis de en gang mere sætter deres ben på min matrikkel.
Det hjælper hellere ikke.

Det blev forbudt at sælge ved dørene, hvorfor er det ikke blevet forbudt for Jehovas at gå fra dør til dør.
Jeg vil da foretrække, at der kom en eller anden som gik fra dør til dør og solgte nye kartofler eller jordbær, det kunne jeg bruge til noget.

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 11.03)

nibbe skrev:
Svar til lsch:
Det er da utrolig fræk at gå og kigge ind ad foljks vinduer. Jeg troede ikke at politiet tog sig af sådan noget. Måske skulle man prøve.

For mange år siden bad jeg dem engang om at komme ind, ene og alene for at tage pis på dem. Jeg troede, at de så ville holde sig væk.
De var her i næsten to timer. Jeg nærer dyb respekt for deres tålmodighed, for jeg var virkelig slem ved dem. De bare blev ved og ved med at modargumentere med et smil om læberne. Det var mig som ikke kunne holde det ud til sidst. Jeg måtte opgive og be dem om at gå.

Ja det fik også mig op i det røde felt. Politiet tog mod min anmeldelse, men kunne dog ikke gøre mere, forinden havde jeg taget nr pladerne og et foto af "vidnernes" bil og sagde at næste gang de viste sig på matriklen ville det være ulovlig indtrængen på privat område, og så måtte de reagere, da jeg jo havde bedt dem holde sig væk. Havde også sagt det til "vidnerne" hvad jeg ville gøre. og det holdt dem væk.
Det var nok det væreste du kunne gøre, for uanset og du intresseret eller ej, så bare det du har lukket dem ind, tar de jo som et tegn på mán er intresseret .... og så kommer de igen igen og igen :o)

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 18 dage siden (d.  2. juni, 2012 · kl. 11.11)

Svar til lsch:
Naboerne har nu aldrig haft dem lukket ind og der kommer de lige så tit, så jeg tror ikke, at det er derfor.
Her kommer de ikke i biler, jeg bor som sagt ikke så langt fra deres rigssal.

Side: 1  ...  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  16  ·  17  ·  18  ·  19  ·  20  ·  21  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: