Tråd startet: d. 30. maj, 2012 · kl. 17.03
Sidst opdateret: d. 12. juni, 2012 · kl. 16.50
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 24 dage siden (d. 30. maj, 2012 · kl. 17.03)

Hvilken hund skal jeg vælge

Hej er en dreng på 13 år som skal ha en hund i konfirmationsgave næste år men ved ikke hvad for en det skal være havde tænkt over schæferen eller bullmastifften eller den ulvelignene hund Utonagan

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 24 dage siden (d. 30. maj, 2012 · kl. 17.19)

Altså, det kommer jo helt an på, hvordan den skal være med størrelse, pleje og temperaman?
Hvordan ser din drømme hund da ud?

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 24 dage siden (d. 30. maj, 2012 · kl. 17.24)

Du må gøre op med dig selv, hvad du vil med hunden. Skal det bare være en hyggehund, eller vil du bruge den til noget, spor træning, agillity eller IPO ?
Når du ved det, så vælger du en hund som er fremavlet til det du vil bruge den til. Derefter vælger du så en hund, som passer til jeres familie og livsstil.
Valget er dit, og det er kun dig som kan vide hvad der passer til dig og familien, da vi herinde jo ikke kender dig og din familie.

Flertallet vil anbefale dig lige netop den race de selv har, da det i deres øjne er den allerbedste...... for dem, men nok ikke for dig, da i sandsynligvis lever helt forskellig.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 24 dage siden (d. 30. maj, 2012 · kl. 18.16)

Labrador er den bedste ven man kan ønske sig ! den er nem og den adlyder, Eller en fransk bulldog!:) de er mega søde dem skal man bare abejde lidt meget med

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 24 dage siden (d. 30. maj, 2012 · kl. 19.19)

Du kan evt kigge på disse sider, og læse om diverse racer.
Www.gipote.dk www.hunderacer.com
Tænk også på hvor meget motion en hund skal have, om den skal aktiveres psykisk, osvosv!
Held og lykke.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 14.08)

Ku godt tænkte mig en schæfer som skal trænes til at være politihund

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 15.50)

Du skal ikke blot vælge en hund der ser sej ud, eller en hund du tror giver dig street credit. Du skal vælge en hund ud fra dens egenskaber, og ikke dens udseende.
Når du har hund, kan du ikke bare sove så længe det passer dig i weekenderne, den skal tidligt ud. Og den skal ud mange gange om dagen, den skal trænes og aktivers. - Husk det er mange år frem.

Derudover skal du tænke over, at du om nogle år flytter hjemmefra, så skal du have hunden med. Alt for mange dumper hunden og tror det er forældrenes ansvar, når de flytter hjemmefra.

Du skriver at du gerne vil have en schæfer der skal trænes til at være politihund, men sådan fungerer det ikke. - Du har set for meget tv.

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 16.14)

Svar til Maria27:
Det rer dog et yderst mærkværdig indlæg.
Hvorfor skal drengen nedgøres kun fordi han gerne vil have en Schæfer og vil gå til træning med den ?? Kender du ham siden du er så nedladende over for ham ?
prøv også engang at komme med noget positivt. Hver gang du kommer på banen, så er det for at svine en eller anden. Jeg tror aldrig, at jeg har set et positvt indlæg fra dig.

Mange unge mennesker er ansvarsfulde og kan administrere at passe hund. Når de flytter hjemmefra tager de enten hunden med eller den bliver boende hos forældrene. Hvad er der galt i det ?
Hvis forældrene vil give ham en hund, så er det vel fordi de kender deres dreng og ved at han kan tage ansvar, ellers så tager de bare over.
Du skriver til TO: Du skriver at du gerne vil have en schæfer der skal trænes til at være politihund, men sådan fungerer det ikke.- Du har set for meget tv.

Hvorfor kommer du med sådan noget nonsens, lad dog være med at udtale dig om noget som du IKKE ved en skid om.
Det er nemlig lige netop sådan det foregår. Alle mine hunde er uddannet til politihund, de er enda godkendt.
Hvis man træner PH, så træner du lige netop det samme som politiet og du får din hund kåret, akkurat som politiets tjenestehunde.
Man konkurrerer på lige fod med politiet og deres tjenestehunde. Jeg kan så lige fortælle dig, at det tit er en privat hund sdom slår tjenestehundene.
Det eneste der kræves er en ren straffeattest.

Det må bestemt være dig som har set for lidt tv.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 16.18)

Maria27 skrev:
Du skal ikke blot vælge en hund der ser sej ud, eller en hund du tror giver dig street credit. Du skal vælge en hund ud fra dens egenskaber, og ikke dens udseende.
Når du har hund, kan du ikke bare sove så længe det passer dig i weekenderne, den skal tidligt ud. Og den skal ud mange gange om dagen, den skal trænes og aktivers. - Husk det er mange år frem.

Derudover skal du tænke over, at du om nogle år flytter hjemmefra, så skal du have hunden med. Alt for mange dumper hunden og tror det er forældrenes ansvar, når de flytter hjemmefra.

Du skriver at du gerne vil have en schæfer der skal trænes til at være politihund, men sådan fungerer det ikke. - Du har set for meget tv.
Hunden er juridisk set forældrenes ansvar, indtil den unge søn er fyldt 18 år. Jeg synes bestemt han skal tage sine forældre med på råd i valg af hund. Det er et familiemedlem, de alle skal tage sig af. Ellers skal de slet ikke anskaffe sig en hund. Jeg kan heller ikke forestille mig, at en opdrætter sælger en hvalp, chippet og registreret kun i sønnens navn.

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 16.27)

thecocktiel skrev:
Ku godt tænkte mig en schæfer som skal trænes til at være politihund

Det kan godt lade sig gøre, men det er et stort arbejde, det kræver at man træner hver eneste dag i al slags vejr.

Hvis du vil gå den vej med din hund, så er der to mulighedder, du kan enten melde dig ind i Schæferhunde klubben og træne BHP ( det hedder schæfer programmet) BHP består af spor-lydighed og forsvarsarbejde.
Eller du kan melde dig ind i Politinundeforeningen (PH), dettte kræver at du har en ren straffeattest, altså at du ikke er straffet.
I PH træner du også spor, lydighed og forsvarsarbejde.

Jeg kender en hel del unge mennesker på din alder, også dem som er yngre som træner BHP/IPO. Jeg træner sammen med en pige på 12 år som går til konkurrencer med sin Schæfer og hun klarer sig rigtig godt.

Hvis jeg var dig, så ville jeg i første omgang vælge at træne i Schæfer klubben, de har også en rigtig god ungdomsafdeling, hvor man mødes en gang om året, hvor man tager på ungdomslejr med sin hund.

Jeg ønsker dig god fornøjelse med din tilkommende hund, flot at du har besluttet dig for at gå til træning med den.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 16.32)

Jeg synes at du skriver alt for få oplysninger og selv med flere oplysninger vil det være svært at råde dig, da vi ikke kender dig og din familie.
Jeg vil foreslå dig og dine forældre at læse om forskellige hunderacer og udfra det vurdere hvilke racer som kunne være et muligt emne - sagt udfra hvad de kræver af motion og aktivering, hvor lette / svære de er at opdrage, pelspleje m.m.
Derefter så tag kontakt til opdrættere af disse racer og besøg nogle af dem, så du / I får et bedre indblik i hvad de forskellige racer består af og hvad de kræver i det daglige.
Du og dine forældre skal inden også tænke over hvad det er I vil med hunden - hyggehund i sofaen eller som du er inde på træning/politihund. Hvad kan I tilbyde af plads inde / ude osv.

Egentlig forstår jeg godt noget af det Maria27 skriver - jeg tror at hun tænker på om interessen holder og om det rækker til det "sure" med at skulle tidligt op om morgenen for at tage sig af hunden og at skulle tænke på at man ikke bare kan gøre hvad man har lyst til efter skoletid med mindre man har en til at tage sig af hunden.

Noget af det regner jeg dog med at I har afklaret, da jeg opfatter det som at det er dine forældre som vil give dig en hund.
Så held og lykke med det

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 16.38)

Svar til denise15:
Der er nu en hel del opdrættere, som sælger chippede hunde registreret i børnenes navne, og hvorfor ikke, skal børnene træne med dem og skal børnene gå til konkurrencer med dem, så bliver de jo nød til at stå i barnets navn, ellers kan de jo ikke gå til konkurrence.
En af mine veninders datter, hun er knap 9 år, har lige fået sin egen Schæfer, fra en af de mest seriøse Schæfer kenneller vi har her hjemme. Hunden er registreret i datterens navn, hun passer den selv og træner den selv og hvorfor skulle det ikke være sådan.
Som du selv skriver, så er forældrene ansvarlig ind til barnet er 18 år, så går det ikke, så må forældrene jo tage over.
Du ville undre dig over, hvor mange hunde der er registreret i børnenes navne, det er langt flere end du tror.

Hvis der er forældreopbakning, ville jeg da til hver en tid lade en af mine hvalpe blive registreret i barnets navn hvis det skulle være barnets hund.

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 19.44)

Jeg skrev det bl.a. fordi jeg også herinde har set hunde der sælges, fordi barnet skal på efterskole, skal starte på uddannelse eller at tiden og interressen ikke er der mere. Man skal huske på, at en hund lever i 10-15 år, det er et stort ansvar. Jeg har også selv set at når det bliver sjovt at feste, så kommer hunden i anden række.

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 22 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 20.44)

Svar til nibbe:
Svar til nibbe:
Jeg synes da det er fint, børn har deres "egen" hund, jeg kender mange børn og unge, især opdrætter-børn og børnebørn, der nærmest er født i en hundeseng, med "egen" hund. De bevarer tit interessen for forældrenes hobby som avl, dressur og udstilling. Jeg har selv trænet børn til juniorhandling i både A og B klassen. dvs. 7-18 år. Oplevet børn og unge der var utrolig dygtige til at handle både egne og andres hunde. Men jeg mener stadig ikke de kan stå som eneejer til hunden, i Dansk hunderegister og på hundens stambog og forsikringer. hvis de er under 18 år. Først derefter gælder deres underskrift på disse papirer, og hvis de så ønsker det, kan hunden da ejerskiftes til dem, alene.
Børn og unge kan da også sagtens deltage i diverse hundeaktiviteter, både med egne, venners og forældres hunde. Eks. børn og unge jeg trænede deltog i juniorhandling med mine tæver. Det havde både de og vi stor glæde ved.

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 22 dage siden (d. 31. maj, 2012 · kl. 20.58)

Svar til denise15:
Hvorfor skal børn ikke kunne eje en hund ? Børn kan eje et hus, de kan eje en bil, de kan eje hvad som helst, så hvorfor ikke en hund ? Mener du så også, at børn ikke må eje et hus eller noget som helst andet ?
Selvfølgelig kan børn også selv deltage i div. hundeaktiviteter med lånte hunde. Det kan jeg også, men det er da ikke det samme som at deltage med ens egen, som man selv har lavet alt arbejdet med helt fra bunden.
Uanset hvad barnet ejer, så har barnet jo altid en værge som står for at skrive under på diverse papirer, også forsikringer, så den undskyldning duer ikke.

Den der med at barnet altid kan få ejerskiftet hunden når det er fyldt 18 år...... jo, det kan de da. Det vil sige at min venindes datter skakl vente endnu 9 år på at få hunden ejerskiftet, så er hunden knap 10 år.... sandsynligheden for at den dør et par dage efter er rimelig stor med den race.
Jeg kan altså ikke se noget forkert i at børnene har deres egen hund skrevet i deres eget navn, tværtimod så er det at vise sit barn tillid.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: