thecocktiel skrev: Ku godt tænkte mig en schæfer som skal trænes til at være politihund
Det kan godt lade sig gøre, men det er et stort arbejde, det kræver at man træner hver eneste dag i al slags vejr.
Hvis du vil gå den vej med din hund, så er der to mulighedder, du kan enten melde dig ind i Schæferhunde klubben og træne BHP ( det hedder schæfer programmet) BHP består af spor-lydighed og forsvarsarbejde.
Eller du kan melde dig ind i Politinundeforeningen (PH), dettte kræver at du har en ren straffeattest, altså at du ikke er straffet.
I PH træner du også spor, lydighed og forsvarsarbejde.
Jeg kender en hel del unge mennesker på din alder, også dem som er yngre som træner BHP/IPO. Jeg træner sammen med en pige på 12 år som går til konkurrencer med sin Schæfer og hun klarer sig rigtig godt.
Hvis jeg var dig, så ville jeg i første omgang vælge at træne i Schæfer klubben, de har også en rigtig god ungdomsafdeling, hvor man mødes en gang om året, hvor man tager på ungdomslejr med sin hund.
Jeg ønsker dig god fornøjelse med din tilkommende hund, flot at du har besluttet dig for at gå til træning med den.