• 499.794 annoncer
  • 47.857 nye annoncer
  • 1.254.028 medlemmer
  • 4.498 online
Tråd startet: d. 30. May, 2012 · kl. 13.47
Sidst opdateret: d. 20. June, 2012 · kl. 12.00
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 13.47)

Er jeg for sippet

Jeg har haft hjulpet et par ældre mennesker med at finde en hund, da deres gamle hund måtte aflives.
I sidste uge var jeg så med dem ude at købe en lille sød King charels pige på 17 måneder, efter de fik hende har jeg talt med dem nogle gange det går godt og de er meget glad for hende.
Det som jeg ikke bryder mig om, er at hun ikke må komme ud i deres have, da de mener at hun jagter deres kat, så hun må kun være ude på en meget lille terasse, hvad jeg bestemt ikke føler er noget hundeliv, de går nogle små ture med hende et par gange om dagen.
Jeg har talt med dem i dag hvor jeg sagde at jeg syntes at de skulle prøve at lukke hende ud i haven, men svaret var nej, da de så er bange for at katten ikke vil komme hjem igen, fik så også at vide at deres gamle hund heller ikke måtte komme i haven, men kun på den lille terasse.
Hvad kan jeg sige til dem for jeg syntes ikke at det er værdigt at end så ung hund faktisk er spærret inde, eller er det mig som er for sippet, det gør ondt hel ind i mit hjerte at tænke på at den lille hund ikke kan få lov til at leve et hundeliv med leg osv.

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 13.51)

Nej bestemt ikke-...Min dør står åben til have 24/7 når jeg er hjemme...Så kan de gå ud og ind som de lyster....er ikke til hunde på aflåste områder

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 14.00)

Svar til helsing64:
Enig, sådan har jeg det også, og jeg er stort set hjemme 24/7-

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 14.32)

Svar til MarianneZwick:
Skal siges at terassen som den må være på er lukket dvs at den lille hund ikke kan se ud

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 14.41)

Synes bestemt ikke du er sippet. Jeg har selv mindre have hvor min hund kan gå, men han vælger bevidst gårdhaven hvor han kan kigge gennem hegnet. Han kan få timer til at gå med at storme fra vinduet i stuen og ud i gården hvis han har set noget spændende. Synes du skal holde fast i din holdning og bede dem forstå hvor kedeligt det er for hunden kun at se en lille have.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 14.56)

Svar til MarianneZwick:
Jeg tænker også på længere sigt, hvis den i mange år bare skal være spærret inde, det er bestemt ikke godt for dens psyke, sidder og tænker på den anden hund de havde, den fik de aflivet pga den bed den ældre dame voldsomt i armen, men det tror da pokker når den også har været lukket inde og ikke har fået lov til at være hund.

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 15.55)

Hvor er det bare synd, en hund skal ikke være på en lukket terrasse, den lille stakkel, uhhh jeg kan f..... blive så gal på sådanne mennesker.

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 16.07)

Svar til MarianneZwick:
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om din tråd.
Hvis det havde været mig, som havde været utilfreds med den måde de holder hund på, så havde jeg IKKE hjulpet dem med at købe hund. Jeg ville tværtimod have prøvet på at tale dem fra det.
Så det at du hjælper dem med anskaffelsen og så samtidig brokker dig, det hænger ikke rigtig sammen.

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 16.43)

Svar til nibbe:
Nu skal det siges at det er nogle mennesker som jeg ikke kender 100% har talt en del med dem når jeg har været ude at gå med mine hunde, hvor de så fortalte at de havde fået aflivet deres hund og at de savnede at have hund, jeg tilbød dem at jeg gerne ville hjælpe dem med at finde en hund hvad jeg så har gjordt.
Jeg har aldrig besøgt dem så har ikke vidst hvordan forholdene var før jeg kom over til dem et par dage efter de havde fået hunden...set i bakspejlet burde jeg nok have undersøgt forholdene.

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 16.58)

Må katten så ikke være i huset eller hvordan klares det lige?? Der findes så mange mærkelige mennesker efterhånden Nej du er ikke sippet, men du sparker garanteret dig selv hårdt over benet nu, de skulle slet ikke have haft en hund Vel? Men du kan jo ikke gøre for at de har en underlig indstilling Eller ikke underlig, bare uvidende Jeg er temmelig sikker på at katten nok skal afgøre en evt. fight. til kattens fordel vel at mærke

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 17.23)

Svar til helena feldborg andersen:
Ja Helena jeg sparker mig selv hårdt over benet og er ked af det.
Jo jeg tror at katten godt må være i huset, de har fortalt at den ligger i en stol inde i stuen om aftenen, hvor jeg så tænker nu, hvad så med den lille hund, den får nok ikke lov til at være inde i stuen nu katten skal være der.

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 17.33)

Svar til MarianneZwick:
Ok, det er så noget andet.
Som helena feldborg andersen skriver, hvad med hunden nåpr den er inde, får den lov til at være i stuen, eller skal den bare ligge i bryggerset ?
Det er da nogle mærkelige mennesker.
Selvfølgelig skal katten have et sted den kan trække sig tilbage på, men da ikke på bekostning af hunden.
Er der lavet en ordentlig kontrakt på hunden, for så kunne man jo kontakte sælgeren, som så må tage affære.
De kunne måske overveje at give hunden halvdelen af haven eller overveje at skifte den arme hund ud med en kat mere.

Jeg synes at det er rigtig synd for hunden, faktisk igså for katten da de formentlig ikke får chancen for at blive rigtig gode venner.

Hvid du orker det og har energi til det, så synes jeg, at du skal blive ved med at preparere dem, måske lykkedes det.

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 19.08)

Hvis man har både hund og kat, skal man selvfølgelig være indstillet på at lære de to at acceptere hinanden, ikke nødvendigvis forvente de bliver perlevenner, det er ikke sikkert det kan lykkes, og det er også ligemeget. Men det liv det ældre par byder især hunden de nu har købt, er ikke acceptabelt. Så skal den i hvert fald aktiveres hjemme og gåes med flere gange daglig, samt have mulighed for et socialt liv på en eller anden måde med andre hunde. Og så skal den have lov til at være i haven sammen med parret. Så må de sørme lukke katten ind i et værelse i huset. Men det rigtigste vil være at de to dyr vænnes til hinanden.
Jeg kan ikke lade være at tænke, hvordan var mødet og samtalen med hundens ejer før hjemskiftet. ????? Blev der ikke snakket om hundens behov, temperament og personlighed, det undrer mig meget, hvis ejeren ikke har udspurgt parret og dig, om hvilket dagligliv parret kunne tilbyde hunden. Har parret ikke fortalt, der var kat i hjemmet, og at deres ældre hund, var blevet aflivet fordi den havde bidt damen.

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 19.18)

Svar til MarianneZwick:
Kunne du foreslå dem at lade hund og kat finde ud af det selv. Katten kan altid klare sig hvis det kommer dertil. De kan finde ud af det sammen, tro mig, jeg har selv prøvet det for kort tid siden, efter gode råd fra kloge mennesker i dette forum.

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 23 dage siden (d. 30. May, 2012 · kl. 21.41)

Tak for jeres svar...jeg var med i sidste uge hvor de var ude at se på hunden, og der sagde de til sælger at de havde en have hun kunne løbe frit i, og sælger gjorde opmærksom på at racen King charels er en hund som har brug for meget omsorg og nærhed.
Jeg har haft kontakt med sælger og hun vil ringe til de ældre mennesker i næste uge og tage en snak med dem, og hvis det er vil hun tilbyde dem at tage hunden retur hvad jeg virkelig ønsker at de går med til.

En af dagene vil jeg gå over til dem og høre om jeg må tage hende med hjem til mine hunde så de kan lege sammen, så sker der da lidt i hendes triste liv.

Lige et svar til Nibbe : pt er den i køkkent da hun er i løbetid så de vil ikke have hende ind i stuen og bløde på deres gulvtæppe, men jeg tror ikke at hun vil komme i stuen da de jo har sagt at katten har en stol som den ligger i om aftenen, så ved ikke hvad de vil gøre når hun ikke kan tåle at se katten, men synd er det for den stakkels hund.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: