Da jeg flyttede min hest til mit nuværende opstaldnings sted, var det bl.a fordi jeg kunne få sommergræs (døgnfold), og det var med fuld pas, altså, fodring, ind/ud lukning og udmugning. Det er et privat opstaldnings sted. Da så vi når her til sommer, får jeg at vide at jeg ikke kan komme på sommergræs, da de skal have rideskole, og at der kommer rideskole heste og så er der ikke græs nok til døgnfold. Jeg havde intet fået at vide om at der skulle være rideskole, inden jeg opstaldede min hest hos dem. Derud over tager de en uge på ferie, og siger at hvis jeg ikke selv trækker min hest ud, må den stå inde i boksen hele ugen, jeg betaler for det selvsamme, og fik ingen afslag i prisen for selvpas. Jeg beslutter mig for at flytte min hest, pga misvedligeholdelse af kontrakten, som er skriftlig, og trods jeg har en måneds opsigelsesfrist, påråber jeg mig retten til at flytte med kort varsel pga misvedligeholdelse af kontakten. Jeg får så at vide idag at jeg skylder dem for Juni måned, og at de tilbageholder min hest til den er betalt.
Jeg har forsøgt på pæn måde at sige at vi kunne skilles som venner, hvis vi kunne lade den ligge her. Men så kom truslen om at holde min hest tilbage og så blev jeg selvfølgelig vred, og henvendte mig til politiet, som sagde de ikke kunne gøre noget når det var en tvist mellem parterne.
Hvad gør jeg nu?? Jeg ved han ikke må låse af, pga brandfare, men han vil helt sikker stå og spære for bilen når vi kommer med trailer, og jeg har hørt at det er selvtægt og jeg kan få en bøde på 1500kr hvis jeg henter min hest.
Uanset om hvem der skylder hvem, har han fat i den lange ende, da han tilbageholder min hest, og afpresser mig, eller hvad skal jeg kalde det, men jeg har intet at afpresse ham med. Jeg forstår ikke helt loven her: hvis jeg nægter at betale tilbageholdes min hest, hvis jeg betaler, ja så ser jeg jo aldrig de penge igen, hvis det var mig der havde ret.
Hvad ville i gøre?? Er jeg helt forkert på den?
Mvh
B.K