• 496.710 annoncer
  • 48.967 nye annoncer
  • 1.252.483 medlemmer
  • 1.460 online
Tråd startet: d. 29. maj, 2012 · kl. 14.45
Sidst opdateret: d. 19. januar, 2013 · kl. 16.13
Antal brugere der overvåger denne tråd: 6

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 14.45)

Tilbageholdelse af min hest

Jeg har godt nok brug for noget vejledning her.

Da jeg flyttede min hest til mit nuværende opstaldnings sted, var det bl.a fordi jeg kunne få sommergræs (døgnfold), og det var med fuld pas, altså, fodring, ind/ud lukning og udmugning. Det er et privat opstaldnings sted. Da så vi når her til sommer, får jeg at vide at jeg ikke kan komme på sommergræs, da de skal have rideskole, og at der kommer rideskole heste og så er der ikke græs nok til døgnfold. Jeg havde intet fået at vide om at der skulle være rideskole, inden jeg opstaldede min hest hos dem. Derud over tager de en uge på ferie, og siger at hvis jeg ikke selv trækker min hest ud, må den stå inde i boksen hele ugen, jeg betaler for det selvsamme, og fik ingen afslag i prisen for selvpas. Jeg beslutter mig for at flytte min hest, pga misvedligeholdelse af kontrakten, som er skriftlig, og trods jeg har en måneds opsigelsesfrist, påråber jeg mig retten til at flytte med kort varsel pga misvedligeholdelse af kontakten. Jeg får så at vide idag at jeg skylder dem for Juni måned, og at de tilbageholder min hest til den er betalt.
Jeg har forsøgt på pæn måde at sige at vi kunne skilles som venner, hvis vi kunne lade den ligge her. Men så kom truslen om at holde min hest tilbage og så blev jeg selvfølgelig vred, og henvendte mig til politiet, som sagde de ikke kunne gøre noget når det var en tvist mellem parterne.

Hvad gør jeg nu?? Jeg ved han ikke må låse af, pga brandfare, men han vil helt sikker stå og spære for bilen når vi kommer med trailer, og jeg har hørt at det er selvtægt og jeg kan få en bøde på 1500kr hvis jeg henter min hest.

Uanset om hvem der skylder hvem, har han fat i den lange ende, da han tilbageholder min hest, og afpresser mig, eller hvad skal jeg kalde det, men jeg har intet at afpresse ham med. Jeg forstår ikke helt loven her: hvis jeg nægter at betale tilbageholdes min hest, hvis jeg betaler, ja så ser jeg jo aldrig de penge igen, hvis det var mig der havde ret.

Hvad ville i gøre?? Er jeg helt forkert på den?

Mvh
B.K

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 14.52)

Du henter da din hest nu, det er du i din gode ret til. Staldlejen for juni er slet ikke forfalden, så de kan ikke kræve, den bliver betalt nu - og jeg mener iøvrigt ikke de kan kræve at den overhovedet bliver betalt, når de ikke leverer varen.

Det har intet med selvtægt at gøre - det er din hest og du har ret til at hente den. Hvis du er bange for at de skal spærre vejen, så tag et par rolige, voksne (velvoksne) mænd med, der pænt kan bede dem om at flytte sig og evt. en, der kan optage det på video, hvis han mod forventning skulle blive fysisk. Hvis de mener, du flytter hesten og bryder kontrakten må de så efterfølgende lave et privat søgsmål mod dig - men det får de intet ud af udover en kæmpe regning.

Afsted med dig, så du kan få din hest væk - jo før jo bedre. Der er ingen lykkelig afslutning på det medmindre du betale for juni måned og det mener jeg, du er i din gode ret til ikke at gøre, da de ikke opfylder betingelserne i kontrakten.

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 14.57)

Louise: Trailer er bestilt til idag, jeg venter på min mand kommer hjem, så kører vi. Jeg tror netop det er derfor de tilbageholder min hest, fordi de ved de ikke vinder det sagsmål.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 15.01)

Louise Egdal skrev:
Du henter da din hest nu, det er du i din gode ret til. Staldlejen for juni er slet ikke forfalden, så de kan ikke kræve, den bliver betalt nu - og jeg mener iøvrigt ikke de kan kræve at den overhovedet bliver betalt, når de ikke leverer varen.

Det har intet med selvtægt at gøre - det er din hest og du har ret til at hente den. Hvis du er bange for at de skal spærre vejen, så tag et par rolige, voksne (velvoksne) mænd med, der pænt kan bede dem om at flytte sig og evt. en, der kan optage det på video, hvis han mod forventning skulle blive fysisk. Hvis de mener, du flytter hesten og bryder kontrakten må de så efterfølgende lave et privat søgsmål mod dig - men det får de intet ud af udover en kæmpe regning.

Afsted med dig, så du kan få din hest væk - jo før jo bedre. Der er ingen lykkelig afslutning på det medmindre du betale for juni måned og det mener jeg, du er i din gode ret til ikke at gøre, da de ikke opfylder betingelserne i kontrakten.

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 15.05)

Skylle skrev:
Louise: Trailer er bestilt til idag, jeg venter på min mand kommer hjem, så kører vi. Jeg tror netop det er derfor de tilbageholder min hest, fordi de ved de ikke vinder det sagsmål.

Selvfølgelig gør i det. Medbring papir på du ejer hesten + den kontrakt der ikke er overholdt. Hvis i udsættes for vold eller trusler ved afhentning, så true med at ringe til politiet. Hvis de ikke overgiver sig, så RING og meld dem for trusler og vold.

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 16.08)

Svar til Skylle:
Uanset hvilken tvist der er tale om betaling må han/hun ikke tilbageholde din hest.
Det er selvtægt - og der kan du få Politiets hjælp til frigivelse af hesten.
(tænk, hvis du havde glemt at betale en børnehaveplads)

Betalingsspørgsmålet er en civil tvist/retssag - det afhænger af hvad der står i kontrakten og i hvilken grad de har misligholdt aftalen - samt hvordan du har opsagt aftalen.

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 16.22)

Svar til Skylle:
Lige for at adskille tingene. Hvis de tilbageholder din hest er det en sag i forhold til Straffeloven - derfor kan Politiet tage affære her.
Forholdet til betaling, kontrakt og økonomi er et spm i forhold til "Lov om aftaler" - her kan Politiet intet stille op - heller ikke selvom "udlejer" har gode kort på hånden.

Blot til info hvis du bliver mødt af et modkrav
- om at de vil ringe efter Politi o.s.v., p.g.a. din "selvtægt" .

Lad os vide om du får din hest hjem

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 16.51)

ja bare få den hest hjem! hva fanden bilder de sig egentlig ind at tilbageholde din hest. jeg har engang været ude for noget lignende med et udlån til en pige som fik min hest opstaldet på en rideskole,hvor jeg betalte opstaldning og det hele for hende. efter et halvt års tid bliver jeg ringet op af pågældende rideskole at min hest stod i sit eget lort,ikke blev fodret ikke kom ud osv osv, hvorefter jeg skyndte mig derud.låner havde ikke været der en måned. hele hans pels var klistret ind i ekskrementer og han var ekstremt mager og desuden kunne man ikke komme i nærheden af ham .han havde stået i sit spiltov uden at komme ud. jeg blev så harm og rasende over at ingen reagerede før nu, så jeg kørte direkte ud efter en trailer og kørte ud efter min hest.
da jeg så kommer derud ville ejeren af rideskolen sku ikke udlevere min dreng da jeg havde en måneds opsigelse på leje af spiltov. enden på det blev at jeg skubbede hende væk og hentede min hest. når hun ikke havde reageret noget før på vanrøgt af min hest,så skulle hun da slet ikke lade ham forblive i situationen,og samtidig have penge for det. jeg hørte heller aldrig fra hverken låner eller rideskole igen!!

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 20.15)

du skal bare hente din hest hjem det er du i din fulde rat til.... må endlig skrive når du har hesten hjemme igen..

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 20.25)

Jeg vil da meget gerne høre om du fik den hjem. Det kan udlejer overhovedet ikke tillade sig...

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 20.27)

Så fik jeg hentet min hest, uden besvær, han var alligevel ikke sådan en "hård negl" da det kom til stykket. Men regningen sender han til mig alligevel for juni måned, så må jeg lige beslutte mig for om jeg skal betale eller ej. Det kan koste dyrt i den sidste ende at blive slæbt igennem hele det danske retsystem.

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 20.31)

Svar til Skylle:
Tillykke med at hesten er hos dig igen.
Penge -ja, du har nærmest selv givet svaret, og måske er det bedre at få ro i sindet end at få ret

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 20.39)

tillykke med at få mulen hjem igen..

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 20.41)

Tak skal i have og tak for støtten

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 29. maj, 2012 · kl. 21.14)

når i har lavet en aftale er det så kun muntligt for hvis det er tilfældet er det vel påstand mod påstand så kan godt se det urimelige i du skal betale for juni men hvis du har noget skrifligt står du nok noget stærkere godt du fik den hjem

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: