• 498.703 annoncer
  • 43.933 nye annoncer
  • 1.252.123 medlemmer
  • 367 online
Tråd startet: d. 28. May, 2012 · kl. 18.49
Sidst opdateret: d. 29. July, 2012 · kl. 20.26
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 18.49)

Kan mord retfærdiggøres?

og hvorfor

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 18.51)

??????

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 18.53)

Svar til Kartoffelskrlleren:
Nej - drop det.
Du kommer bare til at ruske tremmer i mange år.

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 19.29)

Nej...
Hvilket vel også er grunden til at vi ikke har dødsstraf i Danmark.
Der findes masser af steder ude i verden hvor de retfærdiggør mord, også i selvforsvar.
Men bare det at du har "overvejet" mord, gør det jo at det er overlagt...

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 19.39)

self kan det det...

er der nogen der piller ved min datter,kone eller på anden måde gør min familie fortræd napper jeg gerne 10 år...

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 19.44)

Ja det kan det, MEN i et civiliseret samfund som vores hverken skal eller kan det accepteres.

Havde en kammerat der slog en mand ihjel fordi han (manden) havde sexmisbrugt hans 13-årige lillebror. Meldte sig selv til politiet - han havde stukket ham 53 gange og skåret halsen over på ham 2 gange... Total overkill - men klart et affekt drab.

Nu er jeg enebarn, men hvis der var nogen der sexmisbrugte mine børn vil jeg ikke afvise at jeg kunne slå det menneske ihjel... Jeg tror i grunden alle mennesker er i stand til at slå ihjel, hvis man selv eller ens nærmeste bliver truet på livet ( sådan helt alvorligt )

Men selvom NOGEN mord kan retfærdiggøres, så går jeg ikke ind for dødsstraf netop fordi der altid er en risiko for at en uskyldig bliver dømt. Og vil lige understrege at retfærdiggøres og accepteres er to vidt forskellige ting og mord kan aldrig accepteres i mine øjne.

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 19.56)

I visse kulturer kan mord retfærdiggøres, fx. æresdrab.

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 20.46)

Hvorfor spørger du? Er der nogen bagtanke ved dit spørgsmål? Eller er det bare almindelig nysgerrighed?

ibjensen7 Brugeren er offline
BLOKERET BRUGER
#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 21 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 21.00)

Jo da! Bin laden, piratgrupper, terrorrister, som dhlg skriver, børnepillere, voldtægtsrelaterede forbrydere, amagermanden m.v.

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 21.11)

ja da, og det sker da også, at morderen for en meget lille straf, hvis det var fortjent at offeret blev drabt. For ca. 13 år siden var der 2 drenge der "slap" med en betinget straf, for at slå deres far ihjel med en økse. Og der havde faderen fuldt ud fortjent at blive slået ihjel.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 21.18)

Svar til ibjensen7:
Jeg kan godt følge dig med Bin larden men hvor går grænsen hvis vi skal have dødsdom ?? hvad nu hvis bare 1:100000 "alm morder" viste sig at være uskyldig efter han var dræbt med loven i hånden ??

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 21.23)

Jeg ville absolut ikke tøve med at slå ihjel, hvis jeg selv eller mine børn var truet på livet, ligesom jeg kan læse, at andre også føler sådan. Det må være vores naturlige forsvar der skinner igennem

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 28. May, 2012 · kl. 22.15)

Det er vel for såvidt også mord, hvis man slår nogen ihjel i selvforsvar.

IMO er det, det mest legitime argument man kan have for mord (i og med mord = overlæg. Det kan ikke bare været et uheld)

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 29. May, 2012 · kl. 02.04)

DHGR skrev:
self kan det det...

er der nogen der piller ved min datter,kone eller på anden måde gør min familie fortræd napper jeg gerne 10 år... (6)

ibjensen7 Brugeren er offline
BLOKERET BRUGER
#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 20 dage siden (d. 29. May, 2012 · kl. 07.45)

Svar til Bjarke Vejrup:
Nu har jeg bevidst kun nævnt, drabsfolk/grupper hvor der ikke kan foreligge tvivl. Det samme dømmes der jo om, i retssager der sagsbehandler. F.eks. måtte Breivik også gerne afgå!

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: