Man kan se om hunden er drægtig efter 36 dage - det er her de begynder at vokse ..
Lige netop en mops SKAL du være tilstede ved fødslen ved .. Ikke så meget pga. at hun ikke selv kan føde, men fordi den måde hendes næse og mund er pladseret, gør at hun kan have svært ved at åbne posen uden at komme til at bide i hvalpen også - denne race skal du åbne posen for (de er mere kort-snudede en den franske) .. den skal have helt ro omkring sig dagene op til fødslen (det skal alle hunde) en mops kan blive forvirret og stå uforstående - det kender du sikkert godt med din hund .. jeg har haft Mops og har en veninde som opdrættede Mops i tidernes morgen .. det er et stort arbejde op til fødslen og giver et par søvnløse nætter, fordi man ikke må misse et sekund af den ..
Jeg vil anbefale dig at ringe til et par mops-opdrættere, for at få nogle gode råd .. det er en race der er avlet "tæt" og der skal tages særlige hensyn .. Også med navlestrengen, hvis hun stresser op under fødslen og du må ind at klippe den ..
Og ja - selvfølgelig burde du have undersøgt det før, men det kan du ikke bruge til noget nu ..
Du skulle kunne vurdere drægtighed om en uge .. Den anbefaling på en scanning vil jeg selvfølgelig gerne tilslutte mig - her kan du også se om der ligger en død hvalp derinde, som kan være til skade for din hund ..
Om alt går godt, er Mopshvalpe den lækreste lille hvalp ..

Husk at være opmærksom på luftvejene, og få dyrelægen med til at vurdere om der er nogen der skal "skæres fri" - og husk de 2 års garanti du har, ved medfødte fejl .. det har du ansvaret for

held og lykke med det hele

hilsen Lotte