• 499.864 annoncer
  • 49.815 nye annoncer
  • 1.253.592 medlemmer
  • 5.782 online
Tråd startet: d. 25. May, 2012 · kl. 12.53
Sidst opdateret: d. 11. September, 2012 · kl. 21.14
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 25. May, 2012 · kl. 12.53)

Iphone-svindler efterlyses

Politiet tror han er igang igen.

http://ekstrabladet.dk/112/article1765417.ece

#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 25. May, 2012 · kl. 17.43)

hvordan gør han? man skulle da mene at hvis de sætter penge på hans konto uden at få den aftalte vare, at man så kan lukke hans konto pr. automatik og tilbageføre pengene? og hvis det er ham der dukker op, hvordan kan han så tage deres penge og gå? der er altså noget mystisk ved det.. det er jo nemt at ringe til politiet og få lavet en sag, og så tager det da lige knap en uge før dine penge er på kontoen igen, og hans er væk? mvh.

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 10 dage siden (d. 11. June, 2012 · kl. 23.33)

Tja, de er ret gode til at virke tilidsfulde. Og i mit tilfælde havde han en "kone" der ville have ny telefon osv.. 2k ud af vinduet.. Jeg var naiv\godtroende.. Og anede entlig ikke folk gad gøre sig kriminelle for så lidt... Jeg blev klogere Jeg blev også overrasket over politet tog anmeldelsen..

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 10 dage siden (d. 12. June, 2012 · kl. 00.07)

sally christensen skrev:
Politiet tror han er igang igen.

http://ekstrabladet.dk/112/article1765417.ece

Politiet "tror" ikke han er igang igen. Han ER igang igen, og ER allerede blevet anholdt. Det blev han fredag 8. juni, en festdag for de svindlede: http://ekstrabladet.dk/112/article1773092.ece

Authorized Dealer skrev:
hvordan gør han? man skulle da mene at hvis de sætter penge på hans konto uden at få den aftalte vare, at man så kan lukke hans konto pr. automatik og tilbageføre pengene? og hvis det er ham der dukker op, hvordan kan han så tage deres penge og gå? der er altså noget mystisk ved det.. det er jo nemt at ringe til politiet og få lavet en sag, og så tager det da lige knap en uge før dine penge er på kontoen igen, og hans er væk? mvh.

Ja ja, hvis det bare var så nemt. Han har fået pengene ført ind på en andens konto, en kæreste, der med stor sandsynlighed er med i svindelnummeret. Der er ikke noget der hedder "lukke hans konto pr. automatik", sådan fungerer bankerne ikke. De (bankerne) er ofte ligeglade med, at der går svindlerpenge ind på en konto, bare de øvrige ting med kontoen ikke bliver misligholdt.

Der er, så vidt jeg ved, ikke en eneste af de 130-140 mennesker han har snydt over to omgange der har set skyggen af deres penge, eller regner med at de nogensinde ser dem, for den sags skyld....

De penge er væk, brugt til at finanserer svindlerens ludomani.

Mht. politiet, skal man være glad hvis de overhovedet gider lave en rapport. Der er ganske enkelt ikke resoursser til at bekæmpe den slags kriminalitet, og mange opgiver at melde det, når politiet virker totalt ligelgade.

apoc skrev:
Tja, de er ret gode til at virke tilidsfulde. Og i mit tilfælde havde han en "kone" der ville have ny telefon osv.. 2k ud af vinduet.. Jeg var naiv\godtroende.. Og anede entlig ikke folk gad gøre sig kriminelle for så lidt... Jeg blev klogere Jeg blev også overrasket over politet tog anmeldelsen..

Nu er det jo ikke kun dig, der er blevet snydt, og en halv million kroner er vel ikke ligefrem småpenge?

380.000 kroner (fra første gang han var aktiv svindler, med over 100 mennesker snydt for Iphones, samt ca. 120.000 kr. databedrageri og tyveri + 25 nye tilfælde af svindel med Iphone (25 X 3-4000 kroner) = ialt en lille halv million.

Mvh.
PHS

#5 - Skrevet for ca. 10 måneder og 26 dage siden (d. 26. June, 2012 · kl. 17.24)

Nej det er sørgeligt at der bliver sparet på politiet, så os menige folk ikke får noget ud af at anmelde, i det her tilfælde, en svindler.
Har selv prøvet at anmelde en svindler, ja de tog da godt nok en rapport, men som betjenten sagde, du får nok desværre ikke noget ud af det, vi har desværre ikke de resurser der kræves for at opklare det.
Sørgeligt siger jeg bare, sørgeligt.

Jeg kan desuden ikke huske et år, så langt jeg kan huske tilbage, hvor kommunerne/amter, ikke har skullet spare.
Men sende en masse kr udenlands det kan både nuværene og tidligere regeringer finde ud af
Det svarer til at min konto er meget tæt på 0, og det samme er min nabos, nå hvor er det synd for dig, her er en stor stak penge.
Men hvem skal så spare endnu mere for at få råd til det hele ???

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#6 - Skrevet for ca. 8 måneder og 11 dage siden (d.  9. September, 2012 · kl. 21.23)

#7 - Skrevet for ca. 8 måneder og 10 dage siden (d. 10. September, 2012 · kl. 18.42)

mathiashj skrev:
:d

Sejt

1 salg 1 gennemførte G-handel salg BLOKERET BRUGER
#8 - Skrevet for ca. 8 måneder og 9 dage siden (d. 11. September, 2012 · kl. 20.55)

G handel?

#9 - Skrevet for ca. 8 måneder og 9 dage siden (d. 11. September, 2012 · kl. 21.14)

Svar til vikaren07:

Der er ikke blevet 'sparet' på politiet, tværtimod har politiet indenfor de seneste 10-12 år fået 3 milliarder i ekstrabevillinger, politiet har måtte om priortere deres arbejdsgange/rutiner pga. den massive østkriminalitet der har ramt danmark - og tro ikke den bliver mindre, tværtimod - og dette kommer til at gå ud over de 'små' forbrydelser mht. efterforskning og opklaring.

Tag blot al den ballade der er i Vollsmose, faktisk er der 14 politibetjente tilknyttet balladen 24/7 - disse betjente kunne snildt bruges mange andre steder hvis ellers de utiloassede unge kunne finde ud af at opføre sig ordentligt (integrering).

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: