sally christensen skrev:
Politiet "tror" ikke han er igang igen. Han ER igang igen, og ER allerede blevet anholdt. Det blev han fredag 8. juni, en festdag for de svindlede:
http://ekstrabladet.dk/112/article1773092.ece
Authorized Dealer skrev: hvordan gør han? man skulle da mene at hvis de sætter penge på hans konto uden at få den aftalte vare, at man så kan lukke hans konto pr. automatik og tilbageføre pengene? og hvis det er ham der dukker op, hvordan kan han så tage deres penge og gå? der er altså noget mystisk ved det..

det er jo nemt at ringe til politiet og få lavet en sag, og så tager det da lige knap en uge før dine penge er på kontoen igen, og hans er væk? mvh.
Ja ja, hvis det bare var så nemt. Han har fået pengene ført ind på en andens konto, en kæreste, der med stor sandsynlighed er med i svindelnummeret. Der er ikke noget der hedder "lukke hans konto pr. automatik", sådan fungerer bankerne ikke. De (bankerne) er ofte ligeglade med, at der går svindlerpenge ind på en konto, bare de øvrige ting med kontoen ikke bliver misligholdt.
Der er, så vidt jeg ved, ikke en eneste af de 130-140 mennesker han har snydt over to omgange der har set skyggen af deres penge, eller regner med at de nogensinde ser dem, for den sags skyld....
De penge er væk, brugt til at finanserer svindlerens ludomani.
Mht. politiet, skal man være glad hvis de overhovedet gider lave en rapport. Der er ganske enkelt ikke resoursser til at bekæmpe den slags kriminalitet, og mange opgiver at melde det, når politiet virker totalt ligelgade.
apoc skrev: Tja, de er ret gode til at virke tilidsfulde. Og i mit tilfælde havde han en "kone" der ville have ny telefon osv.. 2k ud af vinduet.. Jeg var naiv\godtroende..
Og anede entlig ikke folk gad gøre sig kriminelle for så lidt... Jeg blev klogere

Jeg blev også overrasket over politet tog anmeldelsen..
Nu er det jo ikke kun dig, der er blevet snydt, og
en halv million kroner er vel ikke ligefrem småpenge?
380.000 kroner (fra første gang han var aktiv svindler, med over 100 mennesker snydt for Iphones, samt ca. 120.000 kr. databedrageri og tyveri + 25 nye tilfælde af svindel med Iphone (25 X 3-4000 kroner) = ialt en lille halv million.
Mvh.
PHS