• 498.878 annoncer
  • 43.988 nye annoncer
  • 1.252.109 medlemmer
  • 5.433 online
Tråd startet: d. 22. May, 2012 · kl. 02.14
Sidst opdateret: d.  4. June, 2012 · kl. 13.38
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 02.14)

Ønske til muskelhundeejere

Få et par dage siden gik jeg tur i en park med min 10 uger gammel hvalp.
Der kom en dame cyklende med hendes hund som ikke var i snor. min hvalp var i snor og var igang med at udforske stedet hvor han gik. men før at vi fik set os om så kom hendes muskelhund farens imod os og fik fat på min bette hvalp. Hundeejeren blev bare på cyklen og gjorde ikke rigtig noget før jeg begyndte at sparke ud efter hendes hun. og hendes kommentar var bare at det havde den aldrig gjort før ( bræk mig i øret! )
Min hund var endelig ved at lære at tisse og lave stort ude, men det gik den helt anden vej efter den oplevelse.
En dag efter ser jeg har hun igen cykler i parken løs med hendes hund.
Men til alle jer muskelhunde ejer, vil i ikke godt holde styr på jeres hunde? der er så mange hunde som bliver overfaldet. Jeg ved godt at andre hunderacer også kan bide, og at det ikke er anderledes. men det er sjovt nok muskelhunde som næsten aldrig er i snor i parker og diverse steder. jeg har ikke noget imod hundene for i sidste ende er det ejeren som ikke kan træne sin hund ordentligt. så please , BRUG JERES HUNDESNOR OG JERES HOVEDER!!!!

Gode svar:

nibbe: Læs svar

ibjensen7 Brugeren er offline
BLOKERET BRUGER
#2 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 03.07)

Svar til Marie2000:

#3 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 06.42)

Synes du burde ændre oplægget til " Ønske til alle hundeejere" istedet for igen at stemple muskelhunde................... Ifl loven skal ALLE hunde være i snor når de færdes offentligt, ikke kun muskelhunde.........
Held og lykke med din lille nye hvalp.
Mvh

#4 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 06.48)

Svar til Marie2000:
så dan en muskelhund skal have mundkurov på og føres i snor
der er to ting at ejeren kan få sig en dejlig bøde for jeg har selv
været gået til politiet en dag og snak med dem for der var en der
gjore det samme hver dag og de fik fat i ejeren det gav bøde
..... men alle hunde skal være i snor men ik i hunde parker/skov

#5 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 09.36)

Jamen, jeg vil da gerne ønske, at Dansk svensk gårdhunde, papilloner, gravhunde og andre små hunde der ikke er styr på OGSÅ bliver holdt i snor...det er jo trods alt min hund, der bliver aflivet, hvis en af de små "bæster" (ikke ondt ment), angriber min hund, når jeg kommer gående med ham i snor,hvis han vælger at svare igen :o)

Hundeloven, er jo så skønt indrettet, at den hund der forvolder den største skade (oftest den største hund), automatisk bliver indstillet til aflivning...uanset, om den lille hund startede slagsmålet. Så i realiteten, kan ejere af små hunde lade deres hunde gøre som det passer dem (hvilket mange gør i stor stil), da de næppe nogensinde vil få skylden for et opstået slagsmål....medmindre policen tilfældigvis står ved siden af, og kan se med deres egne øjne, at ens store farlige hund, handlede i selvforsvar...hvilket policen næppe gør...

Så kære små-hunde ejere...det med snoren gælder ALLE hunde...store som små!!

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 09.37)

marie2000 sikke en kedelig oplevelse du har mødt eksemplaret på en egoistisk hundeejer. Jeg håber ikke at du altid vil dømme muskel/kamphunde racer på den oplevelse (et godt råd kig på ejeren og hvordan de opfører sig overfor hunden) Men sådan en hundeejer der vil du kunne finde med alle racer, og det er altid samme smøre med "jamen det har den aldrig gjort før" eller "min hund plejer ikke at bide"

manno nu er det ikke alle muskelhunde der skal have mundkurv og snor på, det er kun 13 racer men der er mange flere racer der går ind under muskel/kamphunde racer, og mange af dem skal ikke bære mundkurv og snor.

#7 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 09.40)

da den nye hundelov kom i 2010 ringede kæresten og jeg til politimesteren i københavn, for at spørge om hvad vi skulle gøre når 2 af vores 3 hunde skulle have mundkurv på, hvis der kom en aggressiv løs hund. Som han sagde til os, det er ikke ulovligt at gå med stok eller en pind og det er ikke ulovligt at slå en løs hund på vej hen til din hund eller angribende hund. Men om man så kan få sig selv til at gøre det er en anden sag.

#8 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 09.43)

Og Marie....næste gang du ser denne dame, med sin hund uden snor....så hiver du din mobil frem, tager en hulens masse billeder af hunden, og oplyser pænt damen om, at kan hun ikke finde ud af at tage sin hund i snor næste gang...ja, så får det nærmeste politi et par fine billeder og oplysning om at hendes hund ikke er under kontrol....

#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 10.54)

Man fatter næsten ikke hvorfor man vil vælge at få en hund der SKAL have sele og mundkurv på - jeg er måske dum, men er det at den skal have sele og mund for at må færdes ude bland andre ikke et vink med en vognstang - at det ikke er en særlig social race???

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 11.32)

Svar til Riis36:
Helt enig, min lille 1800g hund ville jeg ALDRIG tage med ud uden snor, mest for at der ikke skal ske hende noget, som hun måske selv ville være skyld i, hun vil komme til kort overfor enhver hund, det vil jeg ikke risikere.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 11.34)

Riis36 skrev:
Og Marie....næste gang du ser denne dame, med sin hund uden snor....så hiver du din mobil frem, tager en hulens masse billeder af hunden, og oplyser pænt damen om, at kan hun ikke finde ud af at tage sin hund i snor næste gang...ja, så får det nærmeste politi et par fine billeder og oplysning om at hendes hund ikke er under kontrol....

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 12.45)

Svar til R.kristiansen:
Ej det er jeg virkelig forfærdet over du siger. Min hund skal bære mundkurv og gør det osse, men han kunne aldrig aldrig finde på at angribe eller starte et slagsmål, han er den type hund der finder sig i alt. Børn kan kravle rundt på ham og andre hunde kan gøre som de lyster *næsten* . Men jeg vil som marie ikke risikere at hvis en bidsk lille gravhund pludselig snupper en bid af buster og han forsvarer sig, ja så ved jeg godt hvem der ender med sprøjten. Der er grotesk at vores stille og rolige familiehund skal spændes ind i livrem og seler og samtidig have snuden snøret ind og ligne en eller anden masakre monster, så tror da fanden at nabolaget tænker "åh gud den æder da børn den der". Dansk politik er bare blege mennesker i jakkesæt der uden at vide noget om hunde har lavet denne dybt åndssvage lov. Jeg tager mit ansvar som hundejer og ligegyldigt om man vil eller ej bør man tage sit ansvar og følge loven.

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 12.51)

Svar til Riis36:
Riis36 jeg har ikke nogle "muskelhunde/kampehunde" men et par Alaskan Huskies og en Chi, men jeg bakker dig 100% op i det du skriver, mange med små hunde tænker ikke over at det faktisk er Deres nervøse hunde som skaber balladen og dermed slagsmålene.
Min egen Chi er heldigvis stille og gøer ikke af andre + hun holder sig til sin egen flok = mig og de 2 store :-))

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 12.56)

Det forplumrer hundedebatten når alle hunde over 25 cm. bliver hængt ud som muskelhunde - jeg er rimelig sikker på 99% af 'muskelhunde' ejerne har styr på deres hunde og giver deres hunde både snor og mundkurv på. Derfor er det ikke 'muskelhundene' som igen-igen skal igennem vridemaskinen, men derimod deres uansvarlige ejere.

Forøvrigt findes der sandelig også uansvarlige 'småhunde' ejere, dagligt møder jeg små galpende arrige hunde som ejerne slet ikke har styr på, hvorfor er de fredet i alle debatter om arrige hunde?

Forøvrigt ville det være rart hvis folk ville skrive hundens race når de opretter indlæg - at skrive 'muskelhunde' er ikke optimalt, det er bare med til at sprede endnu mere frygt og skræk omkring 'muskelhunde'. Forøvrigt er det ikke alle der hvad en muskelhund er, men bruger kun ordet fordi det giver indlæg/meninger/holdninger mere pondus og opmærksomhed.

Saglighed, tak.

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. May, 2012 · kl. 13.36)

Ralle . . . er enig med dig langt hen ad vejen. Men det er bare sådan at det ser meget voldsomt ud med sele og mundkurv, og det er skræmmende, og uanset om en hund er det sødeste på jord - sender det et signal der antyder noget andet.

Jeg er ikke i mod hunde - for en god ordens skyld vil jeg sige jeg er blet bidt en gang i mit liv..... af en gravhund - griner

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: