Tråd startet: d. 21. May, 2012 · kl. 10.22
Sidst opdateret: d.  7. July, 2012 · kl. 14.18
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 10.22)

Hund nummer to?

Vi står lige nu og vil anskaffe os hund nummer to, efter lang tids overvejelse, og nu er vi stensikre på, at vi alle 3 vil få glæde af det.
Vi har i forvejen en papillon på ca 3 kilo, og to år, men vi vil rigtig gerne have os en lidt større hund.
Er der nogle som ved, om det er dumt at hund nummer to, er større end den hund vi har i forvejen? I dette tilfælde er hvalpen jo på størrelse med hende vi har nu

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 10.47)

Det kommer an på hvordan din tæve har det med andre hunde, også de store? Når du i forvejen har en tæve vil jeg foreslå at du får en han, det er absolut ikke umuligt at have to tæver sammen, men det kan give lidt færre konflikter med en af hvert køn. Men bare husk ikke at "glemme" din tæve, når der kommer en ny hvalp. held og lykke.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 10.55)

Jeg har en i tankerne som er en mellemstørrelse, det er en tæve som er 6 mdr og er vant til andre hunde (også katte og børn).
Min hund har det lidt underligt med andre hunde, hun er lidt tilbageholdende i starten, men når hun lærer hunden at kende, så leger hun og er glad. Sådan er de i hvert fald med de to hunde vi har i familien. Den ene er lidt større end hende, og den anden mindre
Mange tak for dit svar

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 11.25)

Malenemn skrev:
Vi står lige nu og vil anskaffe os hund nummer to, efter lang tids overvejelse, og nu er vi stensikre på, at vi alle 3 vil få glæde af det.
Vi har i forvejen en papillon på ca 3 kilo, og to år, men vi vil rigtig gerne have os en lidt større hund.
Er der nogle som ved, om det er dumt at hund nummer to, er større end den hund vi har i forvejen? I dette tilfælde er hvalpen jo på størrelse med hende vi har nu

Nu kender jeg jo ikke din hund og ved derfor ikke hvordan den er, men man ser ofte problemer når folk med en lille hund senere får en af en større race. Jeg har set det flere gange og selv ved erfarne, dygtige hundeejere. Du skal også tænke på at hvalpe kan lege voldsomt og at din lille hund ikke nødvendigvis kan holde til det.
Mit råd er derfor :
Få en af samme race og en tæve.
Lige børn leger bedst ved du nok.

Det er rigtigt at der kan være problemer med 2 af samme køn, men tænk lige på at får du en hanhund, så skal du kunne holde dem afskilt mens tæven er i løbetid og du skal være forberedt på at han vil gå på andre hanner som nærmer sig din tæve, da hun er HANS ! Og at han i løbetiden måske hyler og ikke vil spise, letter ben alle steder. Og det er ikke alt der kan trænes væk med god opdraglese, da det er noget som ligger meget dybt i hundens natur.
Jeg har gennem rigtig mange år haft 2 og endda også 3 tæver sammen, men aldrig en eneste gang haft noget som kunne ligne optræk til problemer - det var samme race og jeg venter altid til den ældste er ca. 3 år da den så er gammel nok til at kunne være flokfører (altså hvis den er velfungerende og det var mine).

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 11.29)

Malenemn skrev:
Jeg har en i tankerne som er en mellemstørrelse, det er en tæve som er 6 mdr og er vant til andre hunde (også katte og børn).
Min hund har det lidt underligt med andre hunde, hun er lidt tilbageholdende i starten, men når hun lærer hunden at kende, så leger hun og er glad. Sådan er de i hvert fald med de to hunde vi har i familien. Den ene er lidt større end hende, og den anden mindre
Mange tak for dit svar :-)

Hvis jeg var dig ville jeg ikke gøre det. Din nuværende hund vil sikkert få problemer med at være nummer et.
En hvalp på 6 måneder af en større race har hun ingen mulighed for at være flokfører for.
At hun kan lege, efter at være "tøet op" med de 2 hunde som hun kender, betyder ikke at hun kan klare en "vild" legesyg hvalp som er større end hun selv og tungere.
Måske er det slet ikke godt at få en hund mere hvis hun er lidt underlig med andre hunde.
Mit råd er helt klart at få en tæve af samme race og en hvalp på max. 12 uger.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 11.39)

Jeg er i hvert fald besluttet på at skulle have en tæve, da alt andet vil blive besværligt. Min hund er rigtig god til at sige fra, derfor er jeg ikke bange for at det som sådan skulle blive noget problem, og eftersom hun er en papillon vil hun være hurtigere end hvalpen, så det er egentlig på længere sigt, om de ville få glæde af hinanden så

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 12.02)

Malenemn skrev:
Jeg er i hvert fald besluttet på at skulle have en tæve, da alt andet vil blive besværligt. Min hund er rigtig god til at sige fra, derfor er jeg ikke bange for at det som sådan skulle blive noget problem, og eftersom hun er en papillon vil hun være hurtigere end hvalpen, så det er egentlig på længere sigt, om de ville få glæde af hinanden så

Men hvis du med "at hun vil være hurtigere" mener at hun så kan / skal løbe "for sit liv", så giver du dem en dårlig start og så får de ingen glæde af hinanden. Din hund er god til at sige fra - ja nu men hvad med når hun står overfor en halvvoksen hvalp af en større race - tror du så at den accepterer det ? Ikke altid, men måske.
Jeg ville kun overveje en mere hvis det var af samme race, men det er jo dit valg, men tænk på hvad der kan ske hvis det ikke går, så er det enten aflivning eller et nyt hjem til en af dem.
Men positivt at du tænker over det og spørger råd :-)) Så handler du da ikke i blinde.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 12.10)

Tak skal du have hun kan bare rigtig godt med min mors hund, som er lidt større. Og jeg mener ikke løbe fra livet, men hvis hvalpen nu skulle være lidt større og voldsommere, så har hun mulighed for at komme væk, hvis hun ikke er i legehumør. Hun er i hvert fald en hund med krudt i røven, så jeg vil ikke være bange for at hun ikke gider, spørgsmålet er bare at kunne vænne dem til hinanden

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 12.14)

Hos mig er der to hunde..
Den ældste en alfahun ( tæve ) Beagle som var 6 år da jeg fik min bland golden / lab ( Han)..Der har aldrig været problemer med de to...Hun skulle lige vise hvem som havde nederdelen på den første uge,,,men gav op fordi han var et fjollehovede og stadig er det...Nu er han to år
Min han er så kastrat, da jeg ikke skulle bruge ham til avl eller lign,,

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 12.16)

Det lyder dejligt, så kan jeg jo godt være optimistisk omkring det

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 13.21)

Hvorfor er det besværligt med en hanhund ? Dyrt måske fordi de skal neutraliseres, men besværligt er det ikke.
Jeg startede med en lille hanhund som nok er en af de roligste og dovneste og fik så en lidt større tæve med krudt i bagdelen, og de to har det herligt sammen. Han kan få hendes tempo ned og hun kan med ihærdig indsats få ham med på leg.
Trods hans mindre størrelse og lidt dovne sind er han bestemt konge her i huset endnu.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 15.11)

Vi havde Broholmer (han, 4 år og 70 kg) da vi fik Corgi-hvalp (han, 8 uger og 3 kg) sidste år.
2 meget forskellige racer. Broholmer er en familie/vagthund og Corgién er en hyrdehund.

Vi har ingen problemer haft med de 2.
Vi tager selvfølgelig hensyn til deres forskellighedder, både ved gåturer, træning og aktiviteter.

De 2 har stor glæde af hinanden.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 21. May, 2012 · kl. 16.10)

Hvis jeg var dig ville jeg høre efter hvad m-i-g og lillehund skriver, de ved hvad de taler om.

Du mener at din lille hund skal rende for livet, det er ikke sikkert at det er nok. Et ordentlig dask med den store hvalps pote og din lille hund har brækket ryggen.
At din lille hund kan med din mors hund som også er en stor hyund, det kan du ikke sammenligne. Jeg går ud fra, at din mors hund er voksen, så den er mere fornuftig og lader være når din lille hjnd siger fra, det gør en hvalp ikke. De er provokerende og giver ikke så let op hvis de vil lege.

Endvidere synes jeg da slet ikke at du skal have en hund mere og slet ikke en stor hund.

Du vil have hvalpe på din den lille, hvordan tror du at det vil gå. Chancen for at hvalpene bliver alvorlig skadet af den nye store hund er enorm stor.
Endvidere så er det at have hvalpe et kæmpe arbejde, så det ville være synd både for den nye store hvalp og de små hvalpe din lille hund får.

Alle dine planer passer altså ikke sammen, det vil været ret uansvarlig at gøre alt det du vil.

Tænk dig nu godt om, det er jo ikke dig som bliver taberen, men hundene.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 22. May, 2012 · kl. 01.45)

hej..ved ik hvad du skal vælgee,men kan da fortælle at vi har alaskan husky(slædehunde)og min mor købte en lille pomeranian blandnings hvalp og han var total mærkelig,men han kom hos os et lille års tid og det gik fint med de andre,efter det års tid,dør min mor og han flytter ud til os og ja til trods for ca 25-30 kg forskel så er han altså temmelig højt i flokken,ja han tror selv han er en slædehund:)så det er jo gået rigtig godt.håber du kan bruge det til noget..held og lykke:)

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 22. May, 2012 · kl. 10.03)

Malenemn skrev:
Vælg en tæve af samme race, men for at undgå alvorlige dominansproblemer om rangorden dem imellem, så vent til din nuværende tæve er mindst 3 år eller ældre. Jeg taler af egen erfaring.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: