Hej. Der er et par ting jeg ikke helt er klar over med nogle (have hunde)ejer, de lukker hunden ud i deres have og ofte alene men også med ejeren. Men når man så kommer gående på fortovet med sin hund( eller alene har prøvet begge) så kommer en hund straks gal og gøende og det længe efter man erpasseret matriklen,men ejeren gør intet for at stoppe den total meningsløse gøen som jeg betragter det, og når en hund starter er hele kvarterets hunde med på koncerten.
Andet er at man tit læser om en vild glubsk kamp/muskelhund der kommer flyvende over/gennem en hæk/hegn og angriber uskyldige, og der har jeg så oplevet 2 andre racer: en golden retriver og en new foundlænder komme (flyvende) efter min hund hvor det ene tilfælde var fordi ejeren ikke havde snor på hunden. Og her mit tvivs spørgsmål: hvem står eller får skylden når jeg med min hund i snor bliver angrebet og det så er min hund der (vinder) slagsmålet, min hund er hverken kamp eller muskelhund, men blanding af rottweiler/granddanoir. Så har størelsen og styrken til at forsvare sig hvilket jeg mener den skal have lov til da jeg ikke vil være mellem mand i dogfight, så gav en meter line til min. Der er ikke sket noget alvorligt endnu da de andre overgav sig, som er en god ting i dyreverden for så er kampn over,men alt er jo muligt. Men er det så mig eller angriberen der har ansvaret, jeg mener selv angriber har skylden men ville gerne høre andre meninger.
Gul og Gratis