• 482.222 annoncer
  • 48.956 nye annoncer
  • 1.264.618 medlemmer
  • 1.032 online
Tråd startet: d. 16. maj, 2012 · kl. 18.04
Sidst opdateret: d. 21. maj, 2012 · kl. 22.28
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 18.04)

Ork den madplan :(

Kan i hjælpe mig med nogle idéer til hvilke retter der er nemt og godt?
Jeg sidder endnu engang og knokler med den dumme madplan og kan simpelthen bare ikke finde noget godt hver eneste gang, det ender tit i det samme og så er der kampen med at få børnene til at spise det - puha.
Hvad spiser i selv derhjemme? - eller hvad kan jeres familie bedst lide?
Jeg håber at finde noget hjælp til det her :o)

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 18.10)

pasta med kødsovs! en sikker vinder.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 18.36)

pandekager, kylling/kalkun/boller i karry (gerne med kokos, ananas, rosiner osv til), medister med kartofler, koteletter i fad med forskellig sovs og ris, frikadeller/flæsk med persillesovs, frikadeller/karbonader med smørsovs, grøntsager og kartofler. kartoffelsuppe, alm suppe, risengrød, tarteletter, stuvet kartofler med pølser eller hamburgerryg, kyletter med stuvede ærter og gulerødder.

Det er nok det vi får oftest herhjemme hader madplaner, men sætter min lid til dem når jeg endelig får dem lavet... Håber der var lidt inspiration, og modtager gerne selv Alt hvad der er nævnt her ryger lige ind hos min datter...

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 19.03)

Vores ser således ud for den næste uge:
Jørgenmad
Fransk kyllingefilet
Pasta med millionbøf
Farsbrød med flødekartoffler
Gratineret tottelini
Musters pastafad

Så kan du selv vælge grønt eller brød til
Vi har samme problem hver uge når vi skal lave madplan. Vi duer ikke til at finde på noget nyt, det ender næsten også altid med det samme.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 19.04)

Og wok! Den aller vigitgste glemte jeg selvfølgelig.. WOK! Mmh det er helt klart min livret

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 19.50)

Svar til gismosss:
Nej det er ikke nogen sikker vinder her hjemme, det er mere en kamp om at få dem til at spise.

abcw Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 20.36)

Svar til - JK -:
Nogle gange kan det være en fordel at ungerne (jeg ved ikke hvor gamle de er) er med til at lave maden.
Vi har til aften fået færdiglavet koldskål med kammerjunkere - ingen gad at lave mad...
Ellers laver vi tit tærter med enten laksestykker eller kyllinge- eller skinketern og godt med friske grøntsager.
Hjemmelavede burgere eller tortillas.
Hjemmelavet pizza
Pastasalat med lidt stegt bacon eller et krydret kyllingebryst til

Du kan evt. gå ind på www.dk-kogebogen.dk og tilmelde dig en madplan. Det er gratis og de sender dig en madplan hver uge. Ligeledes kan du se alle de andre ugers madplaner - eller måske selv udsøge nogle retter.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 20.42)

hver dag på side 2 i 24timer, er der en opskrift, på lækker mad.
men brug fantasien..

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 20.48)

Svar til abcw:
En på 3 år og en på 10 måneder, ham på 3 år har ingen interesse i at hjælpe til i længden, det siger ham ganske enkelt ikke noget og jeg har bestemt da slet ikke lyst til at tvinge ham for så er det ikke sjovt for nogen af os og hende på ti måneder kan selvfølgelig ikke hjælpe til.

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 21.37)

Til august bliver mine piger 2 og 3 år og jeg har også en dreng på 8 og det er ikke altid mine børn spiser lige meget, men de ved også at der ikke er mere mad før morgenmaden næste morgen. Hvis ikke man spiser aftensmaden (inden for rimelighedens rammer) kan man ikke få fredags snolder eller dessert (hvis der er det). Min ene datter er ikke så glad for kartofler, jeg hende (og os andre hvis vi har lyst) koger jeg bare nogle gulerødder til i gryden sammen med kartofler. Husk børn bedst kan li/ overskue mad der er opdelt og små potioner.

Her hjemme spiser vi tit paneret kød ( flæsk, kotteletter, karbonader )
Svensk pølseret
stege ( flæskesteg, oksesteg, hambugeryg )
Hjemmelavet burger
Vi får næsten altid grønsager eller salat til

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

abcw Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#11 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 22.23)

Svar til - JK -:
Ai - når de ikke er ældre, så er der ikke noget at gøre der endnu.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 17. maj, 2012 · kl. 08.10)

Jeg var en af de få heldige..Mine piger har spist alt..
Den ene kan idag ikke li ris og den anden er ikke begejstret for rosenkål..Men ellers spiser de selv idag alt ligefra sild til stuvet hvidkål osv..
Men som sagt..en af de få heldige

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 17. maj, 2012 · kl. 09.11)

Fiskefrikadeller, stegte fiskefileter, frikadeller, tapas som i en masse småretter gerne med tørret skinke, chorizo pølse, sjov ost, en god lille salat eller bare grøntsager i skåle, og godt brød. Fredag står næsten altid på rugbrød med lidt godt udvalgt pålæg fra den lokale slagter. Hjemmelavet burger ( byg selv), pizza, langtidsstegt svinekam på grillen, (desværre for sjældent) Vi elsker madprogrammer her i huset, og laver ofte eksperimenter, især Brdr.Price laver nogle sjove ting. Ikke altid de hurtigste ting, men sjove at lave på en lørdag hvor man har lidt ekstra tid. Søndag er krisedag, der er vi tit lidt dovne, og den ender af og til med: Hvad køleskabet frembringer.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 21. maj, 2012 · kl. 22.28)

Hvis man leger lidt med maden, kan man ofte få børnene til at spise nyt.
Prøv at anrette aftensmaden lidt kreativt, f.eks. kan pasta blive til hår, frikadeller til kinder, gule tænder af peberfrugt o.s.v., så kan der pjattes lidt om indtagelsen, og focus flyttes fra den seriøse forældrerolle. Mine børnebørn elsker når agurken er blevet til prinsessekroner.

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: