| | |
|
#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 17. maj, 2012 · kl. 00.23)
Svar til allras1985:
Nej det er ikke svært, men det kan i mange tilfælde virke lidt uærligt, at at annoncere en vare og så "glemme" at oplyse, at det er + moms.
Bl.a. er der nogen leverandører af VVS materialer og tilbehør, både her og i DBA, som anpriser sig af at være billigere end de andre og som gladeligt glemmer at oplyse prisen med moms, trods det klart fremgår, at de henvender sig til private. Når man tillægger deres pris 25% moms, er de slet ikke billigere end mange andre. Men de har brugt momsen til at snyde sig til at opgive en lavere pris end den reelt er. Jeg er ikke sikker på det ikke også er ulovligt. Især taget i betragtning at mindst et af firmaerne faktisk "gemmer" oplysningen om, at det er + moms, ved at skrive det så småt, at man er ved at kunne tage fejl af om det er pletter på skærmen.
Team Swap: Jeg er sikker på du har ret. Sådan som du skriver, har jeg også fået oplyst hos det hedengangne toldvæsen, altså inden Told og Skat, blot med den vinkel, at hvis annoncen både henvender sig til private og erhverv, skal prisen oplyses med moms. Hvis prisen oplyses uden skal det TYDELIGT fremgå.
| |
| | |