• 483.103 annoncer
  • 47.875 nye annoncer
  • 1.263.787 medlemmer
  • 3.686 online
Tråd startet: d. 16. maj, 2012 · kl. 10.04
Sidst opdateret: d. 20. maj, 2012 · kl. 10.59
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 10.04)

Hvorfor er det ikke " Legalt " at melde sig syg...??

Hvorfor er der nogen, som absolut tror de er " Helte ", og som går på job trods sygdom...
Er det for de forventer sætninger som.." Og hun/han passede ALTID sit job selvom sygdom havde sat sig fast....

Bliv dog hjemme og bliv rask..
Jeg er en af de meget få som aldrig bliver smittet ( Selvfølgelig er jeg overglad for dette ) meeeennnn....Så skal jeg knokle dobbelt så hårdt, fordi personale og klienter/patienter/borgerer bliver smittet af " Dagens Helte ", som tog virus med på job...

Ja en lille opsang til Jer som ser det som en "Heltestatus" at passe job selvom I er syge.....

Er jeg den eneste som ser dette som et problem på arbejdspladser???

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 10.11)

Har i mange år arbejdet med fødevarer, der var det helt forbudt at komme på job med en virus eller lign.
Krisen har betydet et job skifte, så nu er en snotnæse ikke helt så "lovlig" mere.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 10.18)

Glemte da at svare på spørgsmålet. Det kommer vel an på hvad man laver og hvor mange/hvilke mennesker man kommer i kontakt med. Det kunne løses ved at arbejdsgiveren har en politik omkring det.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 10.29)

Svar til cen88:
Mit job er indenfor sundhedssektoren..en svag gruppe, hvor mange ikke kan tåle at blive syge

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 11.06)

Svar til helsing64:
I mit tidligere job måtte vi ikke komme hvis vi havde en virus, maveonde eller lign. altså noget man havde mistanke om kunne smitte, tilgengæld var en brækket finger, en dårlig skulder eller en dårlig fod ikke grund til at blive væk, medmindre man selv synes.
I mit nuværende job er det lige omvendt, jeg er ikke tæt på andre og risikoen for smitte er lille, tilgegæld ville det være umuligt at udfører mit job, hvis jeg ikke kunne bruge fingere, arme eller ben pga smerter eller skader.
Kunne du ikke tage det op på et møde evt personalemøde eller lign. Det kan jo give problemer hvis hele personalet bliver syge, samt klienter. Måske var det en mulighed at sende folk hjem, men det kommer jo an på hvordan arbejdsgiveren ser på det ( det er vel kommunen). Det er sjælden jeg bliver smittet af andre, men hvis en af ungerne fik et maveonde da de var små, kunne jeg ligeså godt melde mig syg på forhånd. Den var sikker hver gang.

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 11.15)

Svar til cen88:
er skam så gennemdiskuteret som muligt...Men ser pænerer ud på papirer hvis fravær er lavt...så det er op til den enkelte at være lidt moralsk omkring dette emne..
Vi mangler i denne uge 4 assistenter og 5 hjælpere pga sygdom...dvs jeg og de andre mangler den ekstra hånd, så vi knokler derudaf...

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 11.28)

Svar til helsing64:
Så er det måske ikke lige tiden at sige God arbejdslyst.
I disse tider melder folk sig nok ikke syge, af frygt for at de vil blive de næste der bliver fyret... hvis der skal skæres igen.
Men nu må jeg hellere blive klar til at komme af sted, for ikke at komme for sent.
Ha en god dag.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 11.35)

Svar til cen88:
Jo tak..Men skal først møde i aftenvagt ...ss.men tak alligevel..

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 13.52)

Svar til helsing64:
Heey. Nogen skal jo slæbe de surt tjente lønkroner hjem, når kone ikke gider. Arbejdspladsen går jo konkurs hvis ikke man er der, så må sygdom og snue komme i anden række.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 15.50)

Svar til helsing64
Både min mog og jeg er i samme fag som dig. Min mor meldte sig næsten aldrig syg førhen pga hendes medarbejdere. Hun ved at de skal løbe endnu hurtigere hvis de mangler bemanding, og det ville hun ikke byde dem.
Det har så heldigvis ændret sig nu, så hvis hun er syg nu, så er hun syg! Og bliver pænt hjemme.

Jeg er så godt nok kun under uddannelse som SSH endnu, men kan da godt følge dem i ikke at melde sig syge, fordi de ved andre skal løbe hurtigere, og ikke har tid til lige at koble lidt af bare 5-10 minutter.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 21.39)

Svar til Keestiiiina:
Ja rigtigt nok..men jo flere som kommer syge på job, jo flere bliver smittet...inklussive dem vi passer..har arbejdet indenfor faget nu i 28 år, og må indrømme at jeg syntes de skal blive syge hjemme...de arbejder også kun på halv kraft når de er sløje..så hellere de ikke er der...

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 21.41)

Svar til helsing64:
Og mener også at sjusk foregår hvis man er sløj,..vi er i et fag hvor observationer og handlinger er halvdelen af jobbet...Vi roder med borgerens medicin osv..

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 20. maj, 2012 · kl. 10.59)

Svar til helsing64:
ja jeg er syg lige iøjeblikket, og vi har travlt på arbejde, men kikker på det imorgen - men er blevet meget bedre til at blive hjemme hvis jeg er syg - jeg har prøvet at blive hentet med udrykning, fordi jeg arbejde mens jeg var syg - og så faldte jeg om.. pas på sig selv

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: