• 496.697 annoncer
  • 49.040 nye annoncer
  • 1.252.491 medlemmer
  • 1.530 online
Tråd startet: d. 13. maj, 2012 · kl. 00.26
Sidst opdateret: d. 16. maj, 2012 · kl. 15.52
Antal brugere der overvåger denne tråd: 4

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 00.26)

Pris/ forbrug af brænde

Jeg overvejer at leje et hus hvor der skal fyres med brænde, men er så i tvivl om hvad det ca. koster om mdr/året?. Huset er ca. 125 m2, og ikke super godt isoleret.

Hvor mange rm bruger man ca. om året, hvis det både skal dække varme og opvarmning af vand.

Træet skal være leveret (Nordjylland) og savet i passende stykker.
Jeg søger ikke brænde lige nu, men det var bare så der ikke kom forslag om selvskovning og lign

Håber der er nogle kloge hoveder der kan komme med nogle gode råd og fif, til at man ikke falder i de største fælder

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 00.57)

Svar til mini75:
ca 30 rm . vil du bruge

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 06.15)

karl otto er inde på det rigtige. mere eller mindre afhængig af hvilken træsort der fyres med. gran og blandet løv er nok det billigste hvor imod bøg-eg-ask er det bedste. jo bedre træ jo højere pris. jeg har 270 kvm og bruger ca 45 meter om året. der er dog mange ting der spiller ind. hvad er det for et fyr. er anlægget i orden. hvordan er huset isoleret.
min leverandør af træ tager 2050 kr pr 5 rummeter savet og kløvet og leveret. det må så gerne lægge i stak en måned ca for lige at få det tørt ordentligt. det er grantræ.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 07.03)

Hej, 2 kg. træ erstatter 1 l. olie. hvis kedlen har samme virkning´s grad som en olie kedel, de lætte træarter vejer fra 350 kg. "gran fyr poppel pil el mf." de tunge 550 til750 kg. "bøg eg frugttræer ask mf." men regn med 25 til 35 rm. brænde...

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 08.09)

Jeg/vi boede i sådan et hus som du omtaler i 4 år, det var dog på 165 m2 beboelse fordelt på 96m2 nedenunder og 3 værelser osv ovenpå. Der var fuld kælder under det hele, også på 96 m2 hvor fyret blandt andet stod.

Vi brugte ca 50 rummeter savet og kløvet om året på fastbrændselsfyret, vi brugte så ikke oliefyret der også var der overhovedet og det vil sige vi også fyrede om sommeren for lige at få meget varmt vand 1 gang om dagen (nogen gange 2)

Det ville jo med de priser der nævnes give ca 20000 om året med sådan en gang blandet løvtræ.

Det sidste år vi boede der, som var incl. den MEGET kolde og lange vinter 2009/2010 var jeg så gået over til at købe 1 tons briketter ad gangen (96 poser af 10 kilo) Pris 2050 leveret på adreseen alt incl.

Vi brugte det år 7 paller og en pris på 14350 istedet for. Samtidig var jeg fri for alt det bark/snuller osv der følger med brændet for ikke at sige brændeskuret der hurtigt gav plads til cyklerne istedet for.

Men forbrug hænger nøje sammen med kedeltype osv, hvor meget luft det får osv.
Man kan hurtigt brænde noget af hvis det får for meget luft.

Gulve i bedste materialer
Lave priser og topprofessionel montage. AV Gulve
Din garanti for kvalitet!
Billig varme!
Spar op til 66% på dit varmeforbrug
www.kinnan.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 08.17)

Ud over det skal man lige ha med at leveret træ kan være af MEGET svingende kvalitet.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 18.44)

Tusinde tak for jeres svar

Nu er det ikke fordi jeg går af vejen for fysisk arbejde, men det lyder som om det er nemmere med briketter og også billigere.

Men jeg finder lige ud af hvilket fyr det er.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 16. maj, 2012 · kl. 15.52)

Svar til mini75:
du ska så huske:::: at et kg. brænde giver det samme mængde varme.. uanset hvilken sort..

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: