• 500.002 annoncer
  • 49.766 nye annoncer
  • 1.253.674 medlemmer
  • 7.004 online
Tråd startet: d. 11. maj, 2012 · kl. 21.50
Sidst opdateret: d. 15. maj, 2012 · kl. 11.28
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 21.50)

Marsvin avler i Aalborg! + spørgsmål.

Jeg søger en marsvin avler i Aalborg. Det skal helst være i Aalborg.
Jeg vil nemlig gerne have mit marsvin nr. 2:)
Så hvis du kender en god avler, som har nogle søde marsvin så skriv.
Jeg søger ikke avlere som svindler, eller behandler deres dyr dårligt.

Men jeg har også lige nogle spørgsmål omkring marsvin:

1. må man godt forlade et marsvin i én uge? Det kan f.eks. være ferie osv..
2. Må marsvin godt spise det savsmuld/spåner der ligger i bunden af deres bur?
Mit marsvin får tit agurk, og når hun slæber det ind i huset, kommer der meget savsmuld/spåner på.
3. Synes i at det er forkert af mig at købe et mere? Det marsvin jeg har nu, tager jeg ikke særlig
meget op, fordi jeg aldrig har tid pga. skolen, og at jeg kommer sent hjem. Jeg vil kun købe et marsvin
mere, for det marsvin jeg har nu's skyld, og også lidt min egen, for så har jeg ikke dårlig samvittighed over
ikke at tage den særlig meget op

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 22.40)

I stedet for at købe et marsvin mere synes jeg, at du skulle sælge det marsvin du har i forvejen.

Hvorfor vil du købe et mere når ikke du har tid til at tage dig af det.

Allerede da du anskaffede dig dit første marsvin burde du have sat dig ind i hvad det er for nogle dyr, hvad de kræver.

Marsvin er flokdyr og det er synd at holde dem alene, så det ville være godt for dit marsvin at få en kammerat.

OG NEJ MAN KAN IKKE LADE ET LEVENDE DYR VÆRE ALLENE EN UGE.

Så min menung sælg det dyr dyr har frem for at anskaffe et mere som du ikke rigtig kan tage dig af.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 23.16)

nibbe skrev:
I stedet for at købe et marsvin mere synes jeg, at du skulle sælge det marsvin du har i forvejen.

Hvorfor vil du købe et mere når ikke du har tid til at tage dig af det.

Allerede da du anskaffede dig dit første marsvin burde du have sat dig ind i hvad det er for nogle dyr, hvad de kræver.

Marsvin er flokdyr og det er synd at holde dem alene, så det ville være godt for dit marsvin at få en kammerat.

OG NEJ MAN KAN IKKE LADE ET LEVENDE DYR VÆRE ALLENE EN UGE.

Så min menung sælg det dyr dyr har frem for at anskaffe et mere som du ikke rigtig kan tage dig af.

Det er ikke fordi jeg slet slet ikke tager mig af mit marsvin, men der kan godt være nogle dage, hvor jeg kommer træt hjem fra skole, og jeg derfor ikke har så meget tid, fordi jeg skal lave lektier. Jeg vil mere end gerne have marsvin, og jeg elsker den jeg har nu. Men jeg tænkte, at nu hvor jeg har en løbegård, kunne de to (Hvis jeg køber et mere) løbe rundt sammen, imens jeg lavede lektier. Det marsvin jeg har nu, vil ikke rigtig gå rundt selv, den klamre sig mere til mig.

Men det du sagde med ferie osv.. Kan man ikke lade to marsvin være sammen alene i én uge, og hvor der kommer en person og fodre dem 3 gange på den uge? Jeg vil aldrig lade det marsvin jeg har nu være alene..

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 23.18)

Jeg vil ikke miste mere. Jeg har mistet nok i mit liv )-;

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 23.24)

Svar til MarsvinetKarla:
Nej, man kan ikke lade dyr være alene i en uge. De skal kigges til HVER dag. Hvis de evt. vælter drikkeskålen/flasken eller lig. dør de af tørst. Men du kan evt. tage den med hen til den der skal passe den.Så er det jo lettere for dem at passe den Det plejede vi at gøre, da vi havde marsvin.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 23.45)

Marsvin skal ikke gå alene, de skal have en ven, da det er meget sociale dyr.
Eneste undtagelse kan være nogle hanner.

Du må ikke bare efterlade dine dyr 1 uge uden opsyn. Der står rent faktisk i dyreværnsloven, at dyr skal tilses mindst 1 gang i døgnet, med mindre de f.eks. går på friland, men her skal de stadig tilses regelmæssigt.
Jeg har ikke et problem med f.eks. at tage afsted lørdag og komme hjem søndag. Det kan godt tage 24+ timer, men det tager de færreste burdyr skade af.
Et stort problem med at lade marsvin være i længere tid er, at de SKAL have konstant adgang til mad. Marsvin må aldrig faste. Her ud over SKAL de have frisk grønt hver dag, så du får et problem med bare at fylde op, og så ellers tage afsted.

Om du il bruge meget tid på den eller ej, ser jeg ikke det store problem i, hvis buret har en god størrelse og du har mindst to sammen.
Mht. opdrættere synes jeg du skal kigge forbi marsvineklub.dk (Dansk Marsvineklubs hjemmeside) og se hvem de har listet som opdrættere. Der er også en Dansk Marsvineforening, men den kan jeg ikke huske navnet på hjemmesiden. (DMK (den første) er ældst. Om man er til DMK eller DMF er en smagssag)

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 14. maj, 2012 · kl. 00.16)

Jeg synes du skal sælge dyret til en der kan og vil give den, den tid den fortjener, du siger jo selv du ikk rigtig har tid til den og det er da synd for dyret. Hvis man tager på ferie i en uges tid kan man ikk bare lade sit dyr være alene imens, den skal ses til hver dag og have daglig kantakt og mad/vand. Jeg er kanin avler og jeg går også i skole, har lektier (skal snart til eksam) og 2 uge om måneden er min far på Nordsøen og derfor skal jeg gøre alle pligterne her hjemme mens han er væk og jeg har da stadigvæk tid til at nusse, kæle og hygge om mine dyr og jeg har altså ikk kun et dyr. Jeg er nok 2-3 timer hvis ikke mere, ude hos mine dyr og de kommer både i løbegård og op og nusse. Så det med at man er for træt eller ikke føler man har tid er noget pjat når man har dyr og sådan er det, man skal tage ansvar for dyret og ja det gør at man har flere ting at se til når man har dyr og hvis men ikk kan klare eller opfylde dyres/dyrenes behov både med hensyn til mad og drikke og menneskelig kontakt, så skal man ikk have den/dem

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 15. maj, 2012 · kl. 11.28)

Svar til MarsvinetKarla:
Hej.
1. Som de andre skriver må du ikke efterlade et dyr alene en uge. Men hvis nogen passer den og giver den frisk vand og foder hver dag. Samt holder øje med den har det godt - Er det jo fint.
2. Marsvin er jo gnavere så, ja de smager på det hele og dermed bundstørrelsen. Dernæst gør det ikke noget de får lidt strørelse på agurken. Det kan du ikke gøre noget ved. Du skal bare sørge for de får nok foder, således de ikke sulter. Samt buret er rent, så de har en dejlig bund, at gå rundt i.
3. Marsvin må ikke gå alene. Så ja, uanset din samvittighed skal den have en burkammeret.

Angående avler i Aalborg. Jeg er avler og er medlem af DMK. På min hjemmeside MLund.dk kan du læse mere om mine marsvin og hvilke der er til salg.

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: