nibbe skrev: Hej igen.
Selvfølgelig kan du give Ruth frugt og grønt.
Ruth skal have sin gode hvalpefoder indtil hun er et år. Men du kan da sagtens give hende frugt og grønt som godbidder, men du skal ikke give frugt og grønt i stedet for hendes hvalpemad.
Giv hende en rå gulerod hun kan gå og tygge på i stedet for et tyggeben. Rå gulerødder er gode, da de også masserer tandkødet.
Mine får en rå gulerod hver dag. Mine spiser også æbler,( den gamle springer selv op og tager dem fra træet når det er tid for æbler),de spiser også bananer, melon og appelsiner, iceberg, blomkål mm. Man kan ikke sige at mine hunde er kræsen ..... jo, den gamle vil ikke have rejer.
Håber at alt står vel til med Ruth og at i har megen glæde af hende.
Her i huset har vi en regel, når jeg sidder ved bordet og spiser så må der ikke tigges. Det må de så gerne hvis jeg sidder i lænestolen og spiser noget frugt, så deler vi.
Ha Ha ! Det med at plukke æbler fra træet, husker jeg da jeg kun havde min eneste hanhund, og en tæve der var ca. 4 år yngre. Han sprang op og fik æblerne til at falde til jorden, Hun stod bare og kiggede på, men ved ægte "kvindelist" snuppede hun straks æblet der faldt til jorden, og løb ind i hundehuset og spiste det, imens han bare så til. Hende som vi havde fået 1.½ år gammel, da han var 5 år, fik hurtig magten over ham, og han fandt sig i alt fra damen, især efter hendes første løbetid, trods det han var kastreret, vidste han godt, at damer, dem skal man have respekt for.