• 500.947 annoncer
  • 44.546 nye annoncer
  • 1.251.911 medlemmer
  • 4.411 online
Tråd startet: d. 11. maj, 2012 · kl. 17.32
Sidst opdateret: d. 17. maj, 2012 · kl. 15.46
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 17.32)

Frugt Hundehvalp

Hej Allesammen

Ruth er 3 måneder gammel, og jeg vil så gerne hvis jeg kunne give hende lidt frugt eller grøntsager til at hygge sig med

Jeg ved at hun ikke må få vindruer (rosiner), alt slags løg, advocado, tomat.

Men må hun få æbler, bananer, melon, broccoli, ananas, agurk og gulerødder?

Hvis hun får frugt og grøntsager, skal det så trækkes fra det mad hun skal have om dagen?

Håber I kan hjælpe mig!

Jeg har prøvet at læse mig frem på nettet, men kan ikke finde nogle stedet hvad hun GERNE må få?! -kun hvad hun bestem IKKE må få

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 19.08)

Mine hunde har spist både små stykker æble, og agurk, og med stor fornøjelse gnavet en gulerod nogengange, som hyggesnacks.
Kun hvis de som voksne havde lidt vægtproblemer, erstattede jeg deres foder en tid med gulerødder.
Broccoli er forbudt, og jeg kan ikke se det gavnlige i at give Ruth, melon, annanas og banan.
Ruth er kun 3.mdr. så jeg synes du skal fodre hende kun med hvalpekost, og så efter tandskift med små stk. grønt som godbid. Til den tid, kan du indimellem give hende en gnavegulerod at hygge sig med. De er også tandrensende, og gulerødder kan mange hunde lide.
Held og lykke med lille Ruth.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 19.22)

Hej igen.
Selvfølgelig kan du give Ruth frugt og grønt.
Ruth skal have sin gode hvalpefoder indtil hun er et år. Men du kan da sagtens give hende frugt og grønt som godbidder, men du skal ikke give frugt og grønt i stedet for hendes hvalpemad.

Giv hende en rå gulerod hun kan gå og tygge på i stedet for et tyggeben. Rå gulerødder er gode, da de også masserer tandkødet.

Mine får en rå gulerod hver dag. Mine spiser også æbler,( den gamle springer selv op og tager dem fra træet når det er tid for æbler),de spiser også bananer, melon og appelsiner, iceberg, blomkål mm. Man kan ikke sige at mine hunde er kræsen ..... jo, den gamle vil ikke have rejer.

Håber at alt står vel til med Ruth og at i har megen glæde af hende.

Her i huset har vi en regel, når jeg sidder ved bordet og spiser så må der ikke tigges. Det må de så gerne hvis jeg sidder i lænestolen og spiser noget frugt, så deler vi.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 19.57)

hej lyder som en god ide at den får lov at smage lidt frugt gullerod er ikke i så høj kurs men en rå kartoffel er bare det bedste min hund ved så skal gerne skrælle et par ekstra foruden dem til gryden men ellers er min hund også næsten altspisende

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 19.59)

Svar til sussidaysi:
Er du klar over, at rå kartoffel er giftig for hunde ?

Klip selv din hund.
Hundeklipper til kun 249,95
www.skiftselv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 21.08)

det med rå kartofler har min hund fået altid. hun er 9 år og det har ikke haft dårlig effekt på hende.
Hun får også kun 1 hel om dagen, men hun elsker det.
Jeg har aldrig hørt at det skulle være giftigt.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 21.22)

Svar til plutte:
Nibbe har fuldstændigt ret, rå kartofler er bestemt ikke godt at give sin hund og hvorfor gamble med sin hunds helbred? vedlægger link så du selv kan læse om hvad rå kartofler kan gøre ved din hund.
http://www.pira-la-maid.dk/8425768

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 21.43)

plutte skrev:
det med rå kartofler har min hund fået altid. hun er 9 år og det har ikke haft dårlig effekt på hende.
Hun får også kun 1 hel om dagen, men hun elsker det.
Jeg har aldrig hørt at det skulle være giftigt.

Ja, du kan også indtage lidt rottegift hver eneste dag uden at det har en dårlig effekt på dig........ derfor er det stadig giftig og kan have fatale følger.
Når man holder af sin hund, så fatter jeg ikke, at man tager chancen og giver dem spiselige ting som er giftige for dem.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 23.07)

nibbe skrev:
Hej igen.
Selvfølgelig kan du give Ruth frugt og grønt.
Ruth skal have sin gode hvalpefoder indtil hun er et år. Men du kan da sagtens give hende frugt og grønt som godbidder, men du skal ikke give frugt og grønt i stedet for hendes hvalpemad.

Giv hende en rå gulerod hun kan gå og tygge på i stedet for et tyggeben. Rå gulerødder er gode, da de også masserer tandkødet.

Mine får en rå gulerod hver dag. Mine spiser også æbler,( den gamle springer selv op og tager dem fra træet når det er tid for æbler),de spiser også bananer, melon og appelsiner, iceberg, blomkål mm. Man kan ikke sige at mine hunde er kræsen ..... jo, den gamle vil ikke have rejer.

Håber at alt står vel til med Ruth og at i har megen glæde af hende.

Her i huset har vi en regel, når jeg sidder ved bordet og spiser så må der ikke tigges. Det må de så gerne hvis jeg sidder i lænestolen og spiser noget frugt, så deler vi.
Ha Ha ! Det med at plukke æbler fra træet, husker jeg da jeg kun havde min eneste hanhund, og en tæve der var ca. 4 år yngre. Han sprang op og fik æblerne til at falde til jorden, Hun stod bare og kiggede på, men ved ægte "kvindelist" snuppede hun straks æblet der faldt til jorden, og løb ind i hundehuset og spiste det, imens han bare så til. Hende som vi havde fået 1.½ år gammel, da han var 5 år, fik hurtig magten over ham, og han fandt sig i alt fra damen, især efter hendes første løbetid, trods det han var kastreret, vidste han godt, at damer, dem skal man have respekt for.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 10.41)

Frugt og grønt til hunde, ja hvem der kunne få hundene til at æde det.
Mine 2 er vanvittigt gode til at sortere ALT grønt fra deres mad. Selv alle de fancy godbidder hvor der er en smule frugt eller grønt i, nægter de at æde. Dog kan min tæve godt lide pærer.

Klip selv din hund.
Hundeklipper til kun 249,95
www.skiftselv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 11.24)

Svar til nibbe:
Perfekt Hun fik lidt banan igår, det synes hun var vældig sjovt! Jeg læste mig frem til at hunde gerne må få banan og at mange bruger det som underholdning, fordi så skal de selv slikke bananen ud fra skralden. Jeg skyllede naturligvis skrælden inden og erstattede det med legetøj, da hun havde spist alt bananen:)
Det er super skønt Nibbe, at du svarer på hvad hun gerne må få, for det eneste jeg kunne finde på nettet var hvad hun IKKE måtte få og så står man der tilbage, og ved stadig ikke hvad hun må få.
Vi er super glade for hende! Hun er så sød og nuttet og frisk. Hun er dog stadig lidt uartig, men igen så er hun jo kun 3 måneder
Vi lader hende ikke få mad ved bordet og vi har lært hende at hun skal sitte inden hun får noget mad eller godbidder
Og så er vi igang med at lære hende at lukke lågerne i køkkenet (egentig bare for sjov) Og så er hun ved at lære og slikke på en i stedet for at bide, så når vi siger 'aae' så betyder det at hun skal slikke

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 13.37)

Svar til Mille71:
mange tak. jeg forstår bare ikke at der ikke er bare en af mine dyrlæger har nævnt noget om det,
når jeg har fortalt hvad hun spiser.
det gør mig da en del utyg ved om jeg så ikke skal skifte den dyrlæge ud???
men som sagt har hun fået det altid.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 13.55)

Svar til Mille71:
Min sidste hund bliv 13 år, og fik da tit hvidløg, så forstår ikke det skulle være farligt. ?
Men alligevel rart og vide, så go link.
Søde tabeletter, er meget farligt for en hund!

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 14.00)

Svar til frkcilia:
Ja, du har ret at der altid står de ting hunden ikke må få, men det er jo logisk nok. Skulle de også lave en liste over alt det de må få, så blev listan kilometer lang.
Du kan give hende alt det hun gidder at sætte tænderne i, bare du holder dig fra de ting på listen som de ikke må få.

Godt at høre at det går så godt.
Men Bvadderrrr, at blive slikket på...... uha det er det værste jeg ved, jeg vil hellere bides. Det er ikke fordi jeg synes at hunden er ulækker at jeg ikke vil slikkes på, de må gerne smage min is, hvor jeg bagefter kan spise videre på den, men slikkes på....... nej, det er det værste jeg ved.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 14.05)

Svar til plutte
Hvis du er tryg ved din dyrlæge, så synes jeg da ikke, at du skal skifte bare på grund af det.
Dyrlægen er jo ikke uddannet til at vide hvad der kan være giftig til de forskellige dyr. Det er jo heller ikke de samme ting som er giftige for alle dyr, så havde det været meget nemt.

Dyrlægen er uddannet til at tage sig af syge dyr, det er det de er gode til, og hvis din dyrlæge gør et ordentligt arbejde der, så behold ham.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: