• 497.692 annoncer
  • 47.794 nye annoncer
  • 1.252.350 medlemmer
  • 5.563 online
Tråd startet: d. 11. maj, 2012 · kl. 11.03
Sidst opdateret: d. 25. juli, 2012 · kl. 17.27
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

BRUGER INAKTIV
#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 11.03)

sælg ikke jeres hvalpe til

Hej allesammen. I skal passe meget på og ber jer virkelig om at passe på og IKKE sælge jeres Chihuahua hunde eller andre hunde til L-ppe. Han eller hun køber hundene og han går meget efter Tæver og som regl skriver han 3000-3500 kr
Lad vær og sælge til den person om i så bare skal af med jeres lille søde hund. Han køber dem og sælger videre og ellers bruger personen Tæverne til Avl. Hold øje med personens profil og i vil ligge mærke til at personen sætter tilsalg og køber.
- Kan se at der er så mange herinde som er ved at springe en vullkan begrund af at personen hele tiden skriver på Chihuahua && Andre hunde.
i er ADVARET nu forsæt go' dag allesammen

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 18.52)

Svar til Migmig18:
Nu er der jo hverken noget kriminelt i at avle eller videresælge hunde, så jeg forstår ikke helt din advarsel.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 19.08)

Svar til Migmig18:
Hvordan ved du, at han bruger dem til avl eller sælgerr dem videre ? Har du bevis for det ?
At vedkommende skriver på Chihuahua annoncer er ikke et bevis for at vedkommende har lumske hensigter.
Så venligst dokumenter dine beskyldninger.
Personen har ikke en eneste annonce, hverken med salg af voksne hunde eller hvalpe.
Hvis personen var hundehandler, ville vedkommende da have annoncer.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 18.43)

Sren Elmbo skrev:
Svar til Migmig18:
Nu er der jo hverken noget kriminelt i at avle eller videresælge hunde, så jeg forstår ikke helt din advarsel.
Enig, men køber man en hvalp eller hund, som man ønsker at avle på, eller videresælge, bør man oplyse hvalp/hunds ejer om det.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 20.54)

Svar til denise15:
Det har man da ingen pligt til at oplyse. Hvis sælger ikke ønsker at sælge til en avler eller en der vil videresælge, må de da selv spørge ind til dette.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 16.14)

Sren Elmbo skrev:
Svar til denise15:
Det har man da ingen pligt til at oplyse. Hvis sælger ikke ønsker at sælge til en avler eller en der vil videresælge, må de da selv spørge ind til dette.
Jeg snakker ikke om pligt, men nu er det jo sådan, at når man køber en hvalp, så besøger man hvalp og opdrætter nogle gange, før køb, og så er det da kun naturligt at fortælle hvis man vil bruge den til avl, eller den købes udelukkende som familiehund. En seriøs opdrætter hjælper så også hellere end gerne med at finde den i kuldet han/hun mener bliver bedst. Hvis man kun køber hundhvalpen for at videresælge den, så er man en hundehandler, der interesserer sig mere for prisen end for hundehvalpen, hvilket jeg tror en seriøs opdrætter hurtigt finder ud ad, og derfor ikke godkender hvalpekøber.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 18.28)

Der kan jo være dem som køber en hvalp, med den intention "bare" at have den som hyggehund.
Men når så hunden bliver ældre, får man måske lyst til at lave et kuld hvalpe. Det er da ikke nødvendigvis noget man ved når man køber hunden.
I mine øjne er det da ikke forbudt, så længe man følger de retningslinjer der gælder for racen (i forhold til hvad der kræves for at lave hvalpe..altså tjek af diverse sygdomme, krav om udstilling og lign.)
Som i så mange andre af livets facetter, så kan ting ændre sig, også når man har hund.

Håber det er de færreste der køber en hvalp med videresalg for øje. En hvalp/hund er forhåbentlig en følgesvend for livet (hvor længe det nu end måtte være)

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 18.50)

mini75 skrev:
Der kan jo være dem som køber en hvalp, med den intention "bare" at have den som hyggehund.
Men når så hunden bliver ældre, får man måske lyst til at lave et kuld hvalpe. Det er da ikke nødvendigvis noget man ved når man køber hunden.
I mine øjne er det da ikke forbudt, så længe man følger de retningslinjer der gælder for racen (i forhold til hvad der kræves for at lave hvalpe..altså tjek af diverse sygdomme, krav om udstilling og lign.)
Som i så mange andre af livets facetter, så kan ting ændre sig, også når man har hund.

Håber det er de færreste der køber en hvalp med videresalg for øje. En hvalp/hund er forhåbentlig en følgesvend for livet (hvor længe det nu end måtte være) :-)
Det er jeg helt enig i. Men jeg taler om dem der iforvejen er opdrættere, og derfor køber en hvalp, de vil avle på. Samt de hundehandlere der udelukkende køber hvalpe, eller får gratis hvalpe, for at tjene penge, dem skal man ikke sælge til. De er ligeglade med i hvilke hjem hunden ender, de er kun interesseret i fortjenesten. Så GIV ALDRIG EN HUND GRATIS ELLER BILLIG VÆK.

BRUGER INAKTIV
#9 - Skrevet for ca. 11 måneder og 28 dage siden (d. 21. maj, 2012 · kl. 19.33)

kan fortælle jer at han byder en pris og hvis køber går med til det sælger han/Hun dem videre. til en meget højere pris jeg har set personen har haft mange til at ligge til salg. Men åbenbart ikke lige nu har personen nogen som kan sælges derfor skriver personen på næsten alle chihuahua Tæver..
Men er ligeglad med alle jeres latterlige kommentar for jeg ved hvad der passer.
jeg behøver ikke at kunne bevise noget som helst!! Bare så i ALLE er advaret !

#10 - Skrevet for ca. 11 måneder og 28 dage siden (d. 21. maj, 2012 · kl. 20.12)

Svar til Migmig18:
Selvfølgelig skal du kunne bevise dine oåstande, da andet kan koste dig meget dyrt. Du kan nemlig blive dømt for injurier og komme til at betale en ordentlig erstatning.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 28 dage siden (d. 21. maj, 2012 · kl. 20.18)

Migmig18 skrev:
kan fortælle jer at han byder en pris og hvis køber går med til det sælger han/Hun dem videre. til en meget højere pris jeg har set personen har haft mange til at ligge til salg. Men åbenbart ikke lige nu har personen nogen som kan sælges derfor skriver personen på næsten alle chihuahua Tæver..
Men er ligeglad med alle jeres latterlige kommentar for jeg ved hvad der passer.
jeg behøver ikke at kunne bevise noget som helst!! Bare så i ALLE er advaret !

Synes helt ærligt du er på dybt vand her - Hvad man gør med det man køber rager da ikke nogen somhelst- Er det en hundehandler bliver det somregel opdaget i de kredse og så byder det sig selv - Man kan da ikke forbyde nogen at købe noget og så tjene på det efterflg.
Du lyder mest af alt som en der ude med en hævnrive og dårlig stil

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 28 dage siden (d. 22. maj, 2012 · kl. 08.13)

Jeg har fået et bud fra L-ppe på 3000 kr. for en uges tid siden .. jeg bruger meget tid på mine hvalpe og sørger for at de er sociale, glade, veltilpasse og klar til et langt godt liv ved en ny ejer .. det vigtigste for mig først og fremmest er at den nye køber "forelsker" sig i den lille ny .. og ikke er et sekundt i tvivl om at det er lige netop den hund de vil have som den ny familie-medlem .. køberne har et stort arbejde foran sig, og det kræver en tilknytning, før man er instillet på at lave det arbejde ..

Da jeg fik det bud tænkte jeg - "det var dog en ubehagelig måde at spørge til mine hvalpe - det brød jeg mig ikke om" og gav også udtryk for det !!!
Jeg har selvfølgelig fuld forståelse for at det ikke er alle der har lige mange penge .. men personen havde ikke spurgt til nogen af dem, han bød bare sådan ud i luften uden at give udtryk for hvilken hvalp han havde i tankerne .. han havde ikke besøgt os .. i det hele taget følte jeg at mine hvalpe var en død salgsvare .. - jeg kunne selvfølgelig tage fejl og tænkte at jeg nok også er lidt nærtagen med dem det var jo muligt at han bare ikke formåede at give udtryk for det og sådan en ældre vestjydsk herre der var vant til at det var sådan man handlede, og måske bare syntes at jeg havde jordens skønneste hvalp og den ville han gerne give 3000 kr. for .. man skal også passe på ikke at male fanden på væggen jo

Jeg kigger af og til på de andres annoncer og fandt så ud af at han også havde budt på nogen af deres, hvilket bekræftede min teori om at han ikke var faldet lige netop for en af mine hvalpe og tænkte lige netop på om jeg skulle give udtryk for mine tanker et sted - ligesom du har gjort - men ligger også min lid ud til opdrætterne om at de vil passe godt på deres hvalpe .. og hvad skal man skrive .. jeg havde det ligesom dig at der var noget skummelt over det, men det er jo svært at bevise !! På den anden side syntes jeg at jeg har ladet stå til i det og lukket øjnene for det, så jeg tager hatten af for at du åbner munden .. også selvom du ikke får en god respons på det - så har du da gjort noget

Der kan være en helt anden grund til personens opførsel, end lige at købe dem med tanke for videresalg, som jeg bare ikke har gennemskuet - og fred være med det .. jeg syntes at det er en underlig opførsel!!!

det skal dog siges til hans forsvar at han svarede tilbage på mit svar "at han godt kunne forstå at jeg ikke ville sælge en hvalp til ham på de præmisser" .. hmm .. så hvad det går ud på ved jeg ikke ..
I er velkommen til at gå ind på min annonce for at se min tilbagemelding og hans gensvar

hilsen Lotte

ibjensen7 Brugeren er offline
BLOKERET BRUGER
#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 28 dage siden (d. 22. maj, 2012 · kl. 08.31)

Svar til nibbe:
# 10, Hvor i ligger det injurierende ?

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 28 dage siden (d. 22. maj, 2012 · kl. 09.27)

Jeg kan virkelig godt se problemet men opdrætter har da også et ansvar for hvem laver hvalpe og lader køber komme og "bare" hente en hvalp man ser da køber an og hvordan vedkommende er sammen med hvalpen jeg er også sikker på at denne person ikke er en jeg ville sælge hvalpe til men at hænge personen ud her er bestemt ikke rigtigt især når der ikke kan fremligges beviser og som tidligere skrevet så er det injurier når der ikke er beviser og det kan straffes. Jeg har kun en gang hentet en hvalp samme dag som jeg købte den men jeg brugte flere timer der inden turen gik hjem for jeg og sælger ville være sikker på at vi passede sammen og det bør alle da gøre ellers er det da normalt at man besøger hvalpene flere gange inden afhentning men det bliver selvfølgelig svære når hvalpen er over 8 uger så kan man jo få den med hjem med det samme men det er der sælger må træde til og have den mulighed for at afvise en køber for hvis man ikke bryder sig om køber så skal man ikke sælge hvalpen til personen. PAS NU PÅ MED AT UDLEVERE ANDRE UDEN BEVISER(hvis det var mig der blev hængt ud så ville jeg blive meget sur når der ikke er beviser)

#15 - Skrevet for ca. 11 måneder og 27 dage siden (d. 22. maj, 2012 · kl. 16.07)

Jeg tænker at hvis man er en ordentlig opdrætter som Henry-Christensen ( tror jeg han er ) og der synes der er noget lunkent ved det, så får han ikke lov at købe hunden. Men hvis man er opdrætter der " bare" skal tjene kassen så er de jo alligevel fuldstændig ligeglad med hvad han bruger dem til efter købet, og igen er han god ved hunden og sørger for de får et godt hjem , så ser jeg ikke noget ulovligt i at han tjener lidt basseører på dem ved vidresalg. Det er netop det at han tjener lidt du angriber du sætter ikke rigtig spørgsmål ved hvem han videresælger til
Men ved du med sikkerhed hvad han gør med dem efterflg?

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: