• 500.867 annoncer
  • 44.420 nye annoncer
  • 1.251.902 medlemmer
  • 3.923 online
Tråd startet: d.  8. maj, 2012 · kl. 22.25
Sidst opdateret: d. 11. december, 2012 · kl. 18.29
Antal brugere der overvåger denne tråd: 3

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.25)

Unge kører for hurtigt på scootere? (Jeres mening)

Hej ville hører hvad jeres mening er til unge der kører på scootere der kører for stærkt?

Er selv 16 og kører selv scooter der kører de 80, men selvfølelig kører jeg kun 30-40 i beboede områder og inde i byen, og så på lande vejen hvor man kan være sikker på der ikke er nogen der kan komme hoppene ud fra siderne der kan man give den lidt mere gas. Så vil jeg syntes det er ok (selvfølelig er det ikke helt okay når loven er sådan at de ikke må kører så stærkt, men det jo ikke sådan så man ligger med 60-80 km/t på en cykelsti)

tn74 Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.33)

Jeg synes de alle er nogen tankeløse tåber og jeg håber de alle som en bliver stoppet og får konfiskeret lortet inden de nakker en med deres maskine:)

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.34)

Ha ha vis den kan køre 80 så køre man da det på den os på cykelsti kan ikke tro du holder den på 30 så ville du sku være en af de få der har en tunet knallert som ikke køre med fuld gas Hehe men det helt fint i køre tunet knallert det gjorde vi andre sku os dengang bare pas på både jer selv og andre

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.38)

Svar til rasmus22:
Plejer de fleste af mine venner også at sige til mig, men jo kører kun de 30-40 på cykelsti fordi forskikringen dækker ikke hvis jeg kommer blæsende med 80 i timen og kører en lille pige/dreng ned Men ja på store veje og på landet får den fuld gas.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.43)

Svar til tn74:
Man skulle sku ikke tro du nogensinde havde været ung

Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.43)

Svar til kjensen16:
Så vær glad for du ikke har mødt mig, for kom du drønende med 80 forbi mig hev jeg dig af scooteren og gav dig tæsk så du ikke en gang orkede at anmelde det bagefter.

Plus - kører du 30 og drøner en ned og din scooter er ulovlig dækker de alligevel ikke.

abcw Brugeren er offline
#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.45)

Hvis alle trafikanter og fodgængere tog deres forholdsregler og passede bedre på, så sig bedre for, fulgte færdselsreglerne osv. så ville antallet af trafikdræbte og skadede falde drastisk. Men sådan er det bare ikke.
Ulykker sker også fordi der sker noget uforudset - det kan man ikke gardere sig imod.
Jeg synes ikke det i orden at ræse der ud af, når maskinen ikke er bygget til det. Det kan godt være at du synes du er fornuftig ved kun at ræse de "sikre steder", men hvorfor overhovedet gøre det?
Vi kan se at de knægte, der startede med at ræse rundt i vores by på ulovlige scootere nu er blevet 18 og har anskaffet sig biler, hvor de kan få endnu mere fart på gennem byen.
Hvis man har behov for fart og vind i håret, kunne markræs så ikke tage toppen måske?
Pas godt på dig selv...

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.48)

Svar til SpinkeDK:
Elendlig måde at løse problemerne på.. Hvad vil du få ud af at tæske mig? og ved godt den ikke dækker når den er tunned det nok derfor jeg passer extra på når jeg færdes der hvor der er mange mennesker..

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.51)

Svar til abcw:
Først så vil jeg lige sige de fleste scootere er lavet til at kører 60-80 km/t men når de kommer til danmark begrænser de dem.
Spørgsmålet med hvorfor at gører det? Gør det fordi det går alt for langsomt med 30 km/t man kan jo blive overhalet af en racer cykel på landevejen, og kører faktisk markræs på crosser.

abcw Brugeren er offline
#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 23.08)

Svar til kjensen16:
Jeg forstår ikke helt, hvor du egentlig vil hen med dit indlæg?
Der er en grund til at unge under 18 år ikke må køre hurtigere på scootere. Der er en grund til at vi har en færdselslov. Og om du så bliver overhalet af en 3-hjulet cykel, så kan det da aldrig retfærdiggøres at et menneske risikerer at blive slået ihjel eller til invalid fordi du har så meget stolthed at du ikke føler at loven også gælder dig.
Tag dog og ræs ud på marken først og følg derefter de regler vi andre også navigerer efter. Det er ikke så svært at finde ud af.

Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 23.24)

kjensen16 skrev:
Svar til SpinkeDK:
Elendlig måde at løse problemerne på.. Hvad vil du få ud af at tæske mig? og ved godt den ikke dækker når den er tunned det nok derfor jeg passer extra på når jeg færdes der hvor der er mange mennesker..

Nej den bedste måde fordi folk som dig intet kan lære ellers.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 23.37)

holdkæft i er negative det sku da til og brække sig over... Synes selv scooter loven i Danmark er for åndsvag det eneste der ville ske ved en scooter måtte køre 60 kmt var at der var færer det pillede ved scooteren og politiet kunne koncentrere sig om noget andet end at stoppe scootere...

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 00.23)

Jeg synes det er helt håbløst.
Hvis man vil kører hurtigere end man må, så må man tage den ud på en bane.
Du kan aldrig være 100% sikker på at der ikke pludselig er nogen eller noget der hopper ud foran dig.

Jeg forstod det heller ikke da jeg var på din alder. Men jeg har så også altid syntes at unge der kørte ræs på knallerter var til grin, muligvis pga. det område jeg kommer fra, hvor det er tragikomisk at se dem kører ræs på stationen.

Jeg ventede til jeg blev 18, og så fik jeg et mc kort og fik noget med en ordenligt motor jeg kunne kører på, uden at gøre noget ulovligt

Jeg har faktisk prøvet at sidde bag på min fars bimmer, hvor en knallert opfordrede til ræs inden i byen (ikke at det blev hverken registreret eller taget op af min far). Mit indtryk er, at unge der har for hurtige knallerter, helt generelt kører forfærdeligt i alle område, alt for mange af dem mangler ligeledes vitalt udstyr når de ligger med de hastigheder.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 06.45)

Kan man vende den rundt.. Ja de må kun kører 30 og derfor må knallerten kun kører 30. Burde biler så ikke være det samme. Alle er efter scooter og knallerter. Men hvornår overholder du egentlig selv fargrænserne i bil. lidt at tygge på go onsdag

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 08.34)

Svar til Daniel Seidel:

Men en max-hastighedsoverskridelse på 3-4 gange, er nok sjældent i biler. En 30'er knaller kan fint gå 120 uden problemer. En bil bliver sjældent tunet til at køre over 500 i timen....

Sagt uden den store fordømmelse, jeg har selv været ung og kan huske det.

Mvh.
PHS

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: