helsing64 skrev:
God tråd, helsing64. ;o) Jeg bliver dog nød til at kommenterer på indslaget i TV2-Østjylland....
Et helt igennem fladpandet og dybt idiotisk indslag fra jounalistens side, der primært udstiller journalistens manglende viden om nethandel.
Det er helt normal at sætte penge ind, inden vare bliver sendt. Det modsatte sker aldrig, altså at man skal sende inden pengene er på kontoen, og dem der sender
inden pengene er sat ind, er IKKE blevet snyd, de har blot foræret deres ting væk.
At påstå andet, eller som journalisten, at tage udgangspunk i det modsatte, er tegn på UALMINDELIG dårlig journalistik. I steder for at OPLYSE, har jounalisten og TV2-Østjylland, skræmt handlene på nettet. Undskyld altså, men sådan en fladpandet journalist har ingen fremtid i en lønnet stilling....
Det er (for pokker) heller ingen butikker der sender FØR pengene er på kontoen.
Der er MASSER af gode tricks og fiduser til, hvordan man handler 99.999999 % sikkert også via bankoverførsler. Problemer er bare, at ikke alle kender dem, og lader deres "iphone-liderlighed" og griskhed for "
BILLIG BILLIG skal væk idag/jeg mangler penge til ferie"-salgs-argumenter fra sælgers side.
Jeg bliver gang på gang forbløffet over folks naivitet og godtroenhed, MEN DERFOR FORTJENER ALLE SKU ET HEADSUP NÅR DERES PENGE ER I FARE.
AntiSvindlerGruppenDK er udelukkende startet for at stoppe svindlerne, og for at folk skal have et samlingspunkt i jagten på de mest hærdede af storsvindlerne. At vi så nogle gange kommer til "at hænge folk ud", er helt efter planen. Den plan der siger, at det ikke er bagateller vi tager os af, men primært storsvindlerne som Dennis Maul Andreasen (blev stoppet i december da han meldte sig selv med "jorden brændede under sig") og Lars Menzer Jensen (anholdt af politiet 16. marts). Dem der bliver "hængt ud" af gruppen, er alle bevisligt storsvindlere. Der er ikke nogen der "bliver hængt ud" pga. et enkelt tilfælde.
Nogle gange kan man advare FOR mange, FOR meget, men hellere en gang for meget, end en gang for lidt. I tvivls-tilfælde bliver folk IKKE hængt ud, men købere bliver advaret imod at handle med dem. Det er altså noget HELT andet.
Begge (både Lars og Dennis) havde anslået snydt 100 mennesker HVER, for penge i handler med Iphone. Dennis havde desuden snydt en masse mennesker på Pokernet.dk for at skaffe penge til hans ludomani. Lars menzer har primært handlet med Iphone4, Ipad2 og PH-lamper. Anslået svindel til
ikke under en kvart million.....
Politiet arbejder (så vidt jeg ved) stadigt på de mange sager imod Lars, og der er (så vidt jeg ved) ikke faldet dom i sagen.
Begge svindlere blev så "store" at de fik/har deres helt egen gruppe af snydte købere på Facebook. Begge grupper ligger dog ret stille hen, efter de to lømler er blevet fanget.
Jeg vil indrømme, at der var stress på i gruppen (den gruppe, der var startskuddet til AntiSvindlerGruppenDK, nemlig gruppen "
Kender du Lars Menzer Jensen?" på Facebook) den sidste tid, Lars var aktiv. Det var hele tiden et spørgsmål om timer, hvornår den næste annonce blev oprettet og uskyldige menneskers penge var i fare.
AntiSvindlerGruppenDK er altså opstået i kølvandet på de to andre grupper, og er idag den eneste aktive gruppe tilbage der (overordnet) jagter svindlerne, deres annoncer, "hænger svindlerne ud" og prøver at få dem stoppet. Senest, er vi i fuld gang med at få stoppet et par søstere + den ene søsters eks.-kæreste, der sælger MANGE telefoner og har lavet en fin lille "forretning" ud af det. Den ene af pigerne er også genkendt i en handel med en hundhvalp og et depositum udleveret til en person med falsk ID, falske nummerplader mm, så pigerne kan også falskneri, og det er en HELT anden strafferamme end svindel. Sjovt nok.
Og så iøvrigt tak til Nil-Troll for de pæne ord. G&G er blevet tilbudt samarbejde af flere gange, men har ikke vist interesse. DBA har til gengæld takket ja, og gruppen har et ganske fortæffeligt samarbejde med DBA og personer med tilknytning til DBA. Det medfører blandt andet at annoncer der bliver anmeldt igennem dette netværk, bliver tjekket (og lukket om nødvendigt) i løbet af minutter eller timer, hvor det på G&G kan tage timer, dage og UGER at komme igennem.
Jeg havde regnet med, at min sidste tråd "Kaffepause siden......." havde fået mig blokkeret som bruger. Jeg er heller ikke "pæn" overfor G&G, og DESVÆRRE er min tiltro til bedre/mere support HELT væk.
Det er op til G&G at bevise noget andet.
Min egen indsat imod svindlerne sker primært på DBA nu, og jeg har "opgivet" G&G som handelssted. Det er ganske enkelt ikke troværdigt, at der "slipper så mange svindlere igennem" uden at blive fanget af supporten. Senest har jeg brugt tråden "Kaffepause siden...." til, at
flashe mistænkelige annoncer, og der er nok svindlere, at tage af.
Helt opgivet har jeg dog ikke,
jeg gider bare ikke spilde tiden med at anmelde annonce, og finde dem aktive uger efter på G&G. Jeg nøjes i stedet med at advare under annoncen, og senest idag har dette medført trusler på min telefon.
Den slags er hverdag for mig.
Den slags er hverdag for mange af de andre i gruppen, dem der "stikker næsen" i svindlernes (gode) forretninger. En middel ihærdig svindler kan, uden at få sved på panden lave MINIMUM 20 af de lange, om måneden uden at få sved på panden.
Det er DET gruppen er imod.
Det er DERFOR vi gider gå igennem annoncer hver dag. Hver gang en svindlerannonce bliver lukket, er der en bruger, der spare 3-4000 kroner. Det er DERFOR det er så underligt, at G&G ikke gør mere selv, eller søger et samarbejde.
Mvh.
PHS