Tråd startet: d.  8. maj, 2012 · kl. 21.14
Sidst opdateret: d. 10. maj, 2012 · kl. 21.10
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 21.14)

Vågn op og PAS PÅ

Udsendelse nr 2 fra oven er om svindel her og på dba.--
held og lykke derude, og pas på de brodne kar..

http://www.tv2east.dk/udsendelser/2012-05-02

BRUGER INAKTIV
#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 21.29)

Ja, ja, da - svindlerne har gode kår i DK.
Se blot i denne tråd: http://www.guloggratis.dk/forum/traad/13773
En talsmand m/k for Antisvindlergruppen bliver blokeret af G&G fordi hun m/k er "uønsket" på sitet.
Samtidig sidder der nogle nokkefår og forsvarer svindlerne - de er jo så høflige og man må ikke hænge "uskyldige" ud på nettet.

Nå ja svindlerne var også så pæne i tøjet, med slips og det hele - nej, de kan ikke være kriminelle

Helt ærligt, så mener jeg at G & G går svindlernes sag, med den blokering de lige har lavet.
Det er for mig ufatteligt, at de ikke samarbejder med Antisvindlergruppen.

Men "nokkefårene" er selvfølgelig heller ikke så krævende

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 23.57)

helsing64 skrev:
Udsendelse nr 2 fra oven er om svindel her og på dba.--
held og lykke derude, og pas på de brodne kar..

http://www.tv2east.dk/udsendelser/2012-05-02

God tråd, helsing64. ;o) Jeg bliver dog nød til at kommenterer på indslaget i TV2-Østjylland....

Et helt igennem fladpandet og dybt idiotisk indslag fra jounalistens side, der primært udstiller journalistens manglende viden om nethandel. Det er helt normal at sætte penge ind, inden vare bliver sendt. Det modsatte sker aldrig, altså at man skal sende inden pengene er på kontoen, og dem der sender inden pengene er sat ind, er IKKE blevet snyd, de har blot foræret deres ting væk.

At påstå andet, eller som journalisten, at tage udgangspunk i det modsatte, er tegn på UALMINDELIG dårlig journalistik. I steder for at OPLYSE, har jounalisten og TV2-Østjylland, skræmt handlene på nettet. Undskyld altså, men sådan en fladpandet journalist har ingen fremtid i en lønnet stilling....

Det er (for pokker) heller ingen butikker der sender FØR pengene er på kontoen.

Der er MASSER af gode tricks og fiduser til, hvordan man handler 99.999999 % sikkert også via bankoverførsler. Problemer er bare, at ikke alle kender dem, og lader deres "iphone-liderlighed" og griskhed for "BILLIG BILLIG skal væk idag/jeg mangler penge til ferie"-salgs-argumenter fra sælgers side.

Jeg bliver gang på gang forbløffet over folks naivitet og godtroenhed, MEN DERFOR FORTJENER ALLE SKU ET HEADSUP NÅR DERES PENGE ER I FARE.

AntiSvindlerGruppenDK er udelukkende startet for at stoppe svindlerne, og for at folk skal have et samlingspunkt i jagten på de mest hærdede af storsvindlerne. At vi så nogle gange kommer til "at hænge folk ud", er helt efter planen. Den plan der siger, at det ikke er bagateller vi tager os af, men primært storsvindlerne som Dennis Maul Andreasen (blev stoppet i december da han meldte sig selv med "jorden brændede under sig") og Lars Menzer Jensen (anholdt af politiet 16. marts). Dem der bliver "hængt ud" af gruppen, er alle bevisligt storsvindlere. Der er ikke nogen der "bliver hængt ud" pga. et enkelt tilfælde.

Nogle gange kan man advare FOR mange, FOR meget, men hellere en gang for meget, end en gang for lidt. I tvivls-tilfælde bliver folk IKKE hængt ud, men købere bliver advaret imod at handle med dem. Det er altså noget HELT andet.

Begge (både Lars og Dennis) havde anslået snydt 100 mennesker HVER, for penge i handler med Iphone. Dennis havde desuden snydt en masse mennesker på Pokernet.dk for at skaffe penge til hans ludomani. Lars menzer har primært handlet med Iphone4, Ipad2 og PH-lamper. Anslået svindel til ikke under en kvart million.....

Politiet arbejder (så vidt jeg ved) stadigt på de mange sager imod Lars, og der er (så vidt jeg ved) ikke faldet dom i sagen.

Begge svindlere blev så "store" at de fik/har deres helt egen gruppe af snydte købere på Facebook. Begge grupper ligger dog ret stille hen, efter de to lømler er blevet fanget.

Jeg vil indrømme, at der var stress på i gruppen (den gruppe, der var startskuddet til AntiSvindlerGruppenDK, nemlig gruppen "Kender du Lars Menzer Jensen?" på Facebook) den sidste tid, Lars var aktiv. Det var hele tiden et spørgsmål om timer, hvornår den næste annonce blev oprettet og uskyldige menneskers penge var i fare.

AntiSvindlerGruppenDK er altså opstået i kølvandet på de to andre grupper, og er idag den eneste aktive gruppe tilbage der (overordnet) jagter svindlerne, deres annoncer, "hænger svindlerne ud" og prøver at få dem stoppet. Senest, er vi i fuld gang med at få stoppet et par søstere + den ene søsters eks.-kæreste, der sælger MANGE telefoner og har lavet en fin lille "forretning" ud af det. Den ene af pigerne er også genkendt i en handel med en hundhvalp og et depositum udleveret til en person med falsk ID, falske nummerplader mm, så pigerne kan også falskneri, og det er en HELT anden strafferamme end svindel. Sjovt nok.

Og så iøvrigt tak til Nil-Troll for de pæne ord. G&G er blevet tilbudt samarbejde af flere gange, men har ikke vist interesse. DBA har til gengæld takket ja, og gruppen har et ganske fortæffeligt samarbejde med DBA og personer med tilknytning til DBA. Det medfører blandt andet at annoncer der bliver anmeldt igennem dette netværk, bliver tjekket (og lukket om nødvendigt) i løbet af minutter eller timer, hvor det på G&G kan tage timer, dage og UGER at komme igennem.

Jeg havde regnet med, at min sidste tråd "Kaffepause siden......." havde fået mig blokkeret som bruger. Jeg er heller ikke "pæn" overfor G&G, og DESVÆRRE er min tiltro til bedre/mere support HELT væk.

Det er op til G&G at bevise noget andet.

Min egen indsat imod svindlerne sker primært på DBA nu, og jeg har "opgivet" G&G som handelssted. Det er ganske enkelt ikke troværdigt, at der "slipper så mange svindlere igennem" uden at blive fanget af supporten. Senest har jeg brugt tråden "Kaffepause siden...." til, at flashe mistænkelige annoncer, og der er nok svindlere, at tage af.

Helt opgivet har jeg dog ikke, jeg gider bare ikke spilde tiden med at anmelde annonce, og finde dem aktive uger efter på G&G. Jeg nøjes i stedet med at advare under annoncen, og senest idag har dette medført trusler på min telefon.

Den slags er hverdag for mig.

Den slags er hverdag for mange af de andre i gruppen, dem der "stikker næsen" i svindlernes (gode) forretninger. En middel ihærdig svindler kan, uden at få sved på panden lave MINIMUM 20 af de lange, om måneden uden at få sved på panden.

Det er DET gruppen er imod.

Det er DERFOR vi gider gå igennem annoncer hver dag. Hver gang en svindlerannonce bliver lukket, er der en bruger, der spare 3-4000 kroner. Det er DERFOR det er så underligt, at G&G ikke gør mere selv, eller søger et samarbejde.

Mvh.
PHS

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 04.43)

Svar til Pavenhimself:
Alt det du skriver der ved du jo godt jeg ved...Ville bare ruske lidt op i folks naivitet...det kan ikke gøres nok..

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 06.28)

Hmm vil da lige smide en bemærkning om at jeg lige har købt ny elmotor til min kompressor, ved stenhøj, ringede og aftalte at jeg betalte, så hurtigt som muligt, dagen efter kom den med posten, og betalte naturligvis..... og sådan skulle det gerne blive ved med at være, i det lille hyggelige kongerige højt mod nord.... ka i have en dejlig dag....

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 08.16)

Svar til helsing64:
...og jeg ved godt, at du godt ved, at jeg godt ved det....

Svar til Denfede:
Igen har du ret. En "tre-prikket" bemærkning.

Det BURDE være sådan at alle kunne handle uden at være bekymret for, om tingene eller pengene også kom den anden vej. Sådan er det ikke mere, og problemet er godt nok stigende.

Mvh.
PHS

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 16.55)

Svar til Denfede:
Ja heldigvis findes de handler stadigvæk..ss

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 10. maj, 2012 · kl. 09.35)

Svar til Pavenhimself:
Gul og Gratis' support har rimelig kort responstid, syntes jeg, og er generelt meget høflige og positive på respons.

Men det er korrekt at der er alt for mange svindlere på Gul og Gratis, både de åbentlyse "kontakt mig via min @gmail.com" via Google Translate, men også de mere udspekulerede. Det er problematisk at der ikke bliver dæmmet op for det.

Der er også et kæmpe troværdighedsproblem for Gul og Gratis, bl.a. at der ikke er noget telefonnummer, adresse eller andet sted man kan henvende sig, end at kontakte supporten via en webform.

Jeg har også prøvet at komme igennem med forslag til hvordan de kunne forhindre svindel, men det er ikke supporten man skal have den slags dialog med, og man får ingen andre muligheder.

Gul og Gratis, det er på tide at I bliver lidt mere voksne.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 10. maj, 2012 · kl. 10.33)

På dba og Gipote advares der imod en fhv.katte-hunde mishandler, der nu igen køber hunde af folk. Hun hedder Charlotte Kofoed og bor i Rødvig p.t. SÆLG/KØB IKKE DYR AF HENDE.!!!! I KAN GOOGLE HENDE.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 10. maj, 2012 · kl. 16.18)

Svar til oprydderen:
hej
der er et tlf nr til supporten herinde

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 10. maj, 2012 · kl. 16.20)

Svar til oprydderen:
Support: man-tor: 10-14, fre 10-12
På tlf.: 65 45 55 85
Eller via vores support system

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 10. maj, 2012 · kl. 21.07)

Svar til helsing64:
Kommer lige udenfor tråden.
Jeg var til Korskro marked sidste weekend. Der var Puggle hvalpe til salg. 8000 kr, det syntes jeg godt nok er dyrt for en blanding.
Jeg kan godt forstå at du er faldet for dem, de har nogle rigtig yndige ansigter.

Synes så bare, at det er skide useriøs at sælge dem på et marked til den første som tager pengene op.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 10. maj, 2012 · kl. 21.10)

Svar til nibbe:
nej..gik jo væk fra dem igen..skrev jeg også..ss...Holder mig til beagle eller retriever..har begge dele nu nemlig..ss

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: