• 481.795 annoncer
  • 46.423 nye annoncer
  • 1.264.178 medlemmer
  • 4.557 online
Tråd startet: d.  8. maj, 2012 · kl. 00.38
Sidst opdateret: d.  8. maj, 2012 · kl. 21.14
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 00.38)

Hjælp mig med at finde den rigtige blandingshvalp ( ' ' , )

Jeg ønsker mig en blandingshvalp, men synes at det er svært at finde den helt rigtige. Håber derfor på at kunne få lidt hjælp, guide og vejledning herinde

Det er en smule lettere at finde billeder og info om de rene racer. Så hvordan finder jeg mon den helt rigtige blandingshvalp ?

Jeg ønsker mig en hund i middel størrelse, med en dejlig blød pels der ikke er for kort og ikke for lang. Ikke for spinkel og ikke for kompakt. Den skal gerne kunne give lyd fra sig, hvis der kommer uindbudte gæster om natten. Nogen bud på hvad det evt. kunne være en blanding af ?

Lidt om mig....
Jeg er vokset op med Schæfer & Collie. Havde sidst en Flatcoated Retriever jeg gik til Rally & Agility med. Bor på en gård med min mand, 2 børn og 2 katte.

Tænker lidt på hvad der evt. kan give den bløde pels, da jeg jo elsker at kæle og nusse. Har lidt haft disse hunde i tankerne: Kleiner Münsterländer, Toller, Kooikerhondje og Spaniels. Og så en Berner Sennen eller Schæfer måske, for at få størrelsen og det lidt mere robuste look ? Det er jo også særlig vigtigt at vi kan opfylde hundens behov, så den kommer til at passe godt ind og trives hos os.

Lurede lige lidt billeder på nettet, og faldt pladask for det jeg nu har sat på min profil. Jeg ved dog ikke lige hvad det er for en blanding af, men det look er lige mig Primært skal det være en familie hund, da vi jo har 2 børn.

Håber at i kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på hvilke blandinger der evt. vil kunne passe til os

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 08.10)

der er ingen der rigtige kan råde dig til hvilken blanding du skal have. der er ingen der ved hvordan de falder ud osv.

Har selv en blandingshund mellem amstaff og SBT og hun er skøn men man kan ikke være sikker på hvad man står med. ikke med hensyn til udseende og temeperament.

Du må ud og kigge på de hunde du synes tiltaler dig og se om de også tiltaler dig når har snakker med den/dem. Hvilken slags blandings du leder efter, er der ingen der kan fortælle dig præcist.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 14.37)

Prøv evt. at tage kontakt til Dyrenes Beskyttelsesinternat, de har tit blandingshvalpe som de skal have formidlet videre. Til disse internater er der tilknyttet en dyrlæge, som kan svare på lidt af hvert:o)
God jagt:o)

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 15.03)

Svar til Vicky10:
Hvad med en labrador, de bliver ikke så gamle, inden en kær nabo afliver den.
Men prøv at læg din tur forbi den lokale dyrlæge, han kender alle de forskellige hundes fejler og godheder.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 15.36)

Svar til Vicky10:
Der er ikke rigtig hjælp at hente her, da du leder efter en blandingshvalp.

Mrd en blanding ved man ALDRIG hvordan de vil falde ud, hverken udseendet eller væsen.
Selv om man laver lige nøjagtig samme blanding igen, samme mor samme far, vil det næste kuld også være forskelligt fra det første.

Men prøv at gøre son en anden skriver, besøg nogle internater, måske sidder der lige netop "din" hund og venter på dig.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 15.38)

Svar til Vicky10:
Har du fået lov til at bruge billedet som profilbillede ?
Hvis ikke, så kan du risikere et sagsanlæg, det er nemlig ulovlig at bruge andres billeder uden tilladelse.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 17.03)

Svar til Vicky10:
Skal du ikke havde en hyrde/jagthund af en race?

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 17.04)

Eller blanding sorry

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 17.05)

hej prøv evt at kontakte mig da jeg mulig har hunden du søger

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 18.59)

JEG VED hvilket hund du søger. Pm!

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 19.25)

Svar til Henne85:

Hej Henne.

Mange tak for dit svar. Det er også derfor jeg søger lidt guide denne vej, i håb om at nogen derude gerne vil dele ud af deres erfaringer og evt. billeder af deres blandings hvalpe. Jeg har ikke så travlt med bare at anskaffe mig hvad som helst, så vil jeg hellere bruge den tid der skal til for at finde frem til hvilke blandinger det evt. kunne ende ud med at blive. Om det så skal tage mig 2 år før jeg finder den helt rigtige, så er det sådan det bliver Det er jo trods alt et dyr man anskaffer sig for hele dens levetid

Mvh. V.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 19.28)

Så giv de 4000 ekstra og køb en race hos dkk!

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 19.32)

Svar til hnie:

Hej hnie.

Mange tak for dit råd. Det prøvede vi også forrige gang vi ville have hund, men havde desværre ikke så gode erfaringer med det. Vi har ingen internater tæt på hvor vi bor, og det var ret bøvlet at finde en dag og tid som passede internaterne. Og når vi så endelig kom havde de ikke rigtig noget, og bad os om at komme igen. Det var også meget begrænset hvad de kunne komme med af oplysninger, som man selvfølgelig godt vil have lidt af før man kører så langt. Så vil jeg hellere vente på at jeg finder ud af hvilke blandinger det evt. skulle være, og så være klar når der er et kuld der melder sin ankomst. Og mange tak, håber dog på at det lykkes os at finde en dejlig hvalp indenfor de næste par år

Mvh. V.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 19.37)

under eller omkring 1 procent af stamtavler ryger på internat.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 20.09)

Svar til karteller:
Hej Karteller.

Labrador er helt bestemt en dejlig hund. Men de fleste labber jeg har mødt på min vej, har ikke lige haft den dejlige bløde pels jeg ønsker at nuldre i hver dag. Men en labrador er ellers et rigtigt godt bud både af sind og væsen Dog noget madglade Da jeg var til hvalpetræf hos min dyrelæge med min forrige hvalp, mødte jeg faktisk en flot hund der var dejlig blød. Har desværre glemt hvad den var en blanding af, men de havde vidst hentet den hjem fra udlandet og den var vidst nok den eneste i Danmark. Havde jo min egen hvalp dengang, så der tænkte jeg ikke så meget over det. Det bliver nok ikke nemt lige at finde ud af, men jeg kan da prøve at spørge næste gang jeg skal ind efter ormekur til misserne

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: