Jeg ønsker mig en blandingshvalp, men synes at det er svært at finde den helt rigtige. Håber derfor på at kunne få lidt hjælp, guide og vejledning herinde
Det er en smule lettere at finde billeder og info om de rene racer. Så hvordan finder jeg mon den helt rigtige blandingshvalp ?
Jeg ønsker mig en hund i middel størrelse, med en dejlig blød pels der ikke er for kort og ikke for lang. Ikke for spinkel og ikke for kompakt. Den skal gerne kunne give lyd fra sig, hvis der kommer uindbudte gæster om natten. Nogen bud på hvad det evt. kunne være en blanding af ?
Lidt om mig....
Jeg er vokset op med Schæfer & Collie. Havde sidst en Flatcoated Retriever jeg gik til Rally & Agility med. Bor på en gård med min mand, 2 børn og 2 katte.
Tænker lidt på hvad der evt. kan give den bløde pels, da jeg jo elsker at kæle og nusse. Har lidt haft disse hunde i tankerne: Kleiner Münsterländer, Toller, Kooikerhondje og Spaniels. Og så en Berner Sennen eller Schæfer måske, for at få størrelsen og det lidt mere robuste look ? Det er jo også særlig vigtigt at vi kan opfylde hundens behov, så den kommer til at passe godt ind og trives hos os.
Lurede lige lidt billeder på nettet, og faldt pladask for det jeg nu har sat på min profil. Jeg ved dog ikke lige hvad det er for en blanding af, men det look er lige mig
Håber at i kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på hvilke blandinger der evt. vil kunne passe til os