Tråd startet: d.  7. maj, 2012 · kl. 20.59
Sidst opdateret: d. 12. maj, 2012 · kl. 06.32
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. maj, 2012 · kl. 20.59)

vedr. salg af Pc

Har nogen haft erfaring med at sælge deres pc og køberen kommer og ser på den og vi starter op sammen for at kigge på skærmen og alt ser fint ud. Køberen kontakter mig efterfølgende og påstår at jeg har solgt en defekt pc fordi køberen finder to revner på skærmen som denne påstår kun kan ses ved specielle farver på skærmen, efter han kommer hjem. Hvilket ikke var der da vi solgte den til køberen og vi står uforstående overfor dette. Han vil gerne annullere købet men vi ønsker ikke at få en defekt pc retur, da der intet var i vejen ved salget. Hvad gør man i sådan et tilfælde??? Kom med gode råd....

Gode svar:

NotInLove: Læs svar
TobiasBizz: Læs svar
Eva Tndering: Læs svar
helsing64: Læs svar
Nil-Troll: Læs svar
forst: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. maj, 2012 · kl. 21.31)

intet .. det købt som privat - ergo du skal ikke give nogen form for garanti .. samt han tog den som beset ..
så lad det hvile og lad ham surmule som det passer ham i har gjort det rigtige...

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. maj, 2012 · kl. 22.32)

I dette tilfælde ignorer du køber, og lader ham være. Du har intet gjort forkert. Køber så varen og prøvede den før køb. Havde der været noget galt med computeren der havde køber ikke købt den. Men det gjorde han. Så at han påstår der er noget galt nu, da han kom hjem. kan kun være fordi han selv har gjort skade på computeren. Så det er hans eget problem.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. maj, 2012 · kl. 23.06)

Tak skal I have, det er også det jeg er blevet rådet til af min brødre, men jeg vil bare ikke stå som en dårlig sælger, da denne har truet med læserbrev og kritik af mig som køber og dette føler jeg er uretfærdigt. Nu er jeg endnu engang blevet beroliget. Tusind tak

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 00.07)

du skal glemme ham...den var jo ikke i stykker da han købte den..så ville han ha set det der...

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 06.36)

Om den så havde været fyldt med ridser så har køber jo set og afprøvet inden køb.
Den er købt som beset - han kan intet gøre.
Men det lyder da mest til, at han har fortrudt købet - det er også hans eget problem.

Sig han bare kan skrive alle de læserbreve han vil - du kan så "tilbyde" ham en sag om bagvaskelse !
I øvrigt vil lokalaviserne næppe sætte sådanne læserbrev i aviserne - de får tonsvis af dem fra forsmåede mennesker, og ved godt hvor sorteringen hører til.

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 07.33)

Svar til Eva Tndering:
Du skal ikke gøre noget som helst, han kan true dig med hvad som helst. Da handlen er foregået privat, og han konstaterer at der er en fejl på skærmen, da han kommer hjem, er hans eget problem. Han har sikkert selv lavet skaden, og nu vil han så have pengene tilbage... men det kan han bare glemme.

kisser64 Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 06.32)

Eva Tndering skrev:
Har nogen haft erfaring med at sælge deres pc og køberen kommer og ser på den og vi starter op sammen for at kigge på skærmen og alt ser fint ud. Køberen kontakter mig efterfølgende og påstår at jeg har solgt en defekt pc fordi køberen finder to revner på skærmen som denne påstår kun kan ses ved specielle farver på skærmen, efter han kommer hjem. Hvilket ikke var der da vi solgte den til køberen og vi står uforstående overfor dette. Han vil gerne annullere købet men vi ønsker ikke at få en defekt pc retur, da der intet var i vejen ved salget. Hvad gør man i sådan et tilfælde??? Kom med gode råd....
det er jo ikke din skyld det er da sket under transporten køber har jo sagt ok ved at handle så på brugte vare er der ok garenti med mindre du har sagt anddet til køber .så kort og godt øv øv øv for køber

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: