• 498.717 annoncer
  • 43.935 nye annoncer
  • 1.252.121 medlemmer
  • 1.468 online
Tråd startet: d.  6. maj, 2012 · kl. 21.14
Sidst opdateret: d.  7. maj, 2012 · kl. 22.21
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  6. maj, 2012 · kl. 21.14)

Vil nogen købe mjød?

En ven og jeg overvejer at starte på et lille projekt, hvor vi vil forsøge at brygge en gang mjød. Vi kommer til at ende med en rimelig stor mængde af der, derfor overvejer vi om at noget af kunne sælges.
Det store spørgsmål er så, om nogen overhovedet ville være intereseret i at købe det. For at vores udgifter kan blive dækket ind, vil prisen cirka ligge på 30 kr for 70 cl på en glasflaske. Mjødet vil være lavet uden nogen tilsætning, altså kun honning, vand og gær. Den vil ikke stå og lagre i særlig lang tid, umildbart vil jeg tro maksimum en uge. Det vil være op til dig, hvor lang tid den skal stå, når du har købt den. Der vil stå dato på, så du selv kan sætte den til lagring. Produktet ville så kunne afhentes personligt på Frederiksberg, inde omkring Frederiksberg Allé.
Lige nu er det ikke til at sige, hvad kvaliteten af mjødet bliver. Dog vil det nok være sikkert at indtage, da min ven og jeg har erfaring med brygning fra vores skole. Vi går nemlig i samme klasse på Bioteknologi-linjen på HTX, hvor en del af pensum var at brygge vores egen øl. Der lærte vi også teorien bag, hvad der sker under processerne. Derfor kan det nok godt med sikkerhed siges, at vi er kvalificeret nok til at kunne lave et anstændigt produkt : ).
Så efter denne lange smøre: Ville du, hvis vores projekt lykkes, købe mjød fra os? Kom nu, det er billigt ; ).

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  6. maj, 2012 · kl. 21.19)

prisen er der ikke noget galt med bor bare for langt væk held og lykke med den gode ide

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  6. maj, 2012 · kl. 22.31)

Svar til DrJohnFiskesHjemmebryg:
Ikke for det, men det du der har gang i er bundulovlig.
Det giver en ordentlig bøde hvis fødevarestyrelsen hører om det. Hvis der så oveni skulle være en eller anden som bliver syg af jeres hjemmebryg, kan i risikere også at betale erstatning.

Det giver bøde både fordi du/i ikke har tilladelse til at sælge jeres hjemmelavede produkt plus en bøde fordi du/i ikke har spiritusbevilling, hvilket man også skal være i besiddelse af hvis man vil sælge alkohol.
Endvidere kommer der nok også en hilsen fra skat.

Jeg kan ikke forstå, at du/i er så ligeglade, at du/i annoncerer på et offentlig forum med jeres ulovlighedder, det er ikke ret smart.
Her er en masse mennesker som melder folk for ingenting, endvidere læser både politi, skat mm også diverse forums.

Endvidere er annoncering på forum ikke tilladt.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  6. maj, 2012 · kl. 23.37)

Svar til nibbe:
Er godt klar over at det vi vil gøre, ikke er hundrede procent legalt. Dette indlæg var også mere for at se, om der overhovedet er interesse for "småillegalt" alkohol.
Men jeg vil da sige, at dit indlæg inspirerer mig til lige at tjekke lovgivningen igennem, lige for at se hvordan og hvorledes det hænger sammen. Vil nok ikke kunne komme til at sælge det på lovligvis på nogen måde, uden en gigantisk investering fra udlandet eller sådan noget. Kender godt lidt til reglerne om hvordan det skal produceres, og det er ikke ligefrem billigt eller nemt at opretholde de regler.
Det kan godt ende med, hvis at der er for stor risici forbundet med det for både sælger og køber, at det ikke bliver solgt. Nu må vi lige se, når jeg får læst op på det : ).

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. maj, 2012 · kl. 00.40)

I ender direkte på vand og brød.

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
Nyt firma i Danmark
Søger nye forhandlere Unik karrieremulighed
www.doterra.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. maj, 2012 · kl. 09.47)

Hvorfor gør i det erhvervsmæssigt fra dag 1 ? - det indebærer visse krav til jer og risici.
Lav dog et fællesprojekt og del omkostningerne - for det er jo start-omkostningerne I søger dækket ind. Eller start en mindre produktion.

I skal have styr på Fødevaresikkerheden - det i sig selv minimerer risici for erstatningskrav.
Hvis I starter på erhvervsmæssig produktion bør I tegne en Produktansvarsforsikring.

Ellers er reglerne:
- Momsregistrering, hvis jeres omssætning overstiger Kr. 50.000
- Skat fra den første tjente krone

Der er Ølfestival i København 10 . 12. maj (de fleste billetter er dog udsolgt)
Her kunne I møde op og få inspriration af den store mængde micro-bryggere, der er startet på præcis samme måde som jeg selv.

God fornøjelse - og SKÅL

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. maj, 2012 · kl. 22.21)

med al respekt for din viden om projektet vil jeg dog lige nævne for dig at mjød tager noget længere om at gære end du regner med, de sukkerstoffer der findes i honning er andre en dem du trækker ud af malten når du mæsker dit ølbryg. Jeg har ikke selv prøvet mig med mjød, men har brygget en del øl gennem de seneste år, har dog set på nogle mjødopskrifter. Du starter op med noget af honningen gærer det i 14 dage og tilsætter derefter det sidste, gærer færdig i ca. 2,5 måned, herefter klaring i op mod et år... man kan naturligvis også bare voldgære noget honningvand, men jeg tvivler på at resultatet vil være bedere end "ikke sundhedsskadeligt men med procenter i" held og lykke med projektet..

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: