En ven og jeg overvejer at starte på et lille projekt, hvor vi vil forsøge at brygge en gang mjød. Vi kommer til at ende med en rimelig stor mængde af der, derfor overvejer vi om at noget af kunne sælges.
Det store spørgsmål er så, om nogen overhovedet ville være intereseret i at købe det. For at vores udgifter kan blive dækket ind, vil prisen cirka ligge på 30 kr for 70 cl på en glasflaske. Mjødet vil være lavet uden nogen tilsætning, altså kun honning, vand og gær. Den vil ikke stå og lagre i særlig lang tid, umildbart vil jeg tro maksimum en uge. Det vil være op til dig, hvor lang tid den skal stå, når du har købt den. Der vil stå dato på, så du selv kan sætte den til lagring. Produktet ville så kunne afhentes personligt på Frederiksberg, inde omkring Frederiksberg Allé.
Lige nu er det ikke til at sige, hvad kvaliteten af mjødet bliver. Dog vil det nok være sikkert at indtage, da min ven og jeg har erfaring med brygning fra vores skole. Vi går nemlig i samme klasse på Bioteknologi-linjen på HTX, hvor en del af pensum var at brygge vores egen øl. Der lærte vi også teorien bag, hvad der sker under processerne. Derfor kan det nok godt med sikkerhed siges, at vi er kvalificeret nok til at kunne lave et anstændigt produkt : ).
Så efter denne lange smøre: Ville du, hvis vores projekt lykkes, købe mjød fra os? Kom nu, det er billigt ; ).
Gul og Gratis