• 482.021 annoncer
  • 48.084 nye annoncer
  • 1.264.423 medlemmer
  • 6.487 online
Tråd startet: d. 28. april, 2012 · kl. 16.31
Sidst opdateret: d.  8. august, 2012 · kl. 03.25
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: << Forrige  ·  1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  Næste >>

#106 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  1. maj, 2012 · kl. 21.48)

Chinchi skrev:
Mogens Petersen skrev:
Chinchi skrev:
Mogens Petersen skrev:
En hver der har en røv har ret til at komme af med sit lort, man går godt nok i meget små sko og er meget smålig, hvis man kan få ondt i røven over at nogen smider en hundelort i ens skraldespand....

Men man kan så også vende den om, og sige at man er usigeligt doven, hvis man ikke engang gider tage lorten med tilbage til egen skraldespand...

Man er også en usigelig stor nærig røv hvis man kan brokke sig over 250 gram let lunken lort i sin skraldespand, få da et liv.

Det er så din mening.
Men folk har da ret til at sige, at de ikke vil have at en hundebæ bliver smidt af i deres private skrældespande.
Det har ikke noget med nærigrøv at gøre, det har noget med respekt at gøre.

Din holdning lugter lidt af, at du også mener det er okay at smage på slikket i en bland-selv butik. Eller lige smage på en vindrue i et supermarked, det er jo kun 1 vindrue.
Problemet er bare, at det hverken er dit slik eller din vindrue, og hvis alle der kommer igennem butikken spiser 1 stykke slik, så bliver det pludselig en underskuds forretning.

Konceptet er det samme med hundebæ. Bor man i et område med mange hunde, kan det ret hurtigt ende ud i at det ikke kun er 1 der bliver smidt i, men måske fra 10 hunde. Og det er så 2-3 gange daglig, i 7 dage. Så er vi pludselig oppe på 140-210 poser der bliver smidt af i skrældespande, og så er vi pludselig ude i et problem.
Så tager vi lige dine 250g, og så er vi oppe på 35-52,5 kg.

Hovsa, det var da egentlig meget den nærigrøv ikke var villig til at stå mål med hva'

---
Som nævnt tidligere, jeg ville egentlig ikke have et problem med det, men derfor kan jeg stadig godt respekterer andre, og sætte mig i deres sted.

Din fantasi fejler da i hvertfald ikke noget. Derudover er det ideer lav mål at du antyder at jeg rapser i butikker.

#107 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  1. maj, 2012 · kl. 21.52)

Svar til Mogens Petersen:
Jaja, det jeg siger er lavmål, men du kan sige hvad du vil.
Flot flot

Jeg kan slet ikke forstå din indstilling.
Men jeg har så heller aldrig fattet den der med, at når jeg har en holdning til MINE ting, og en anden har en anden holdning til MINE ting, så er det den anden der suverent har ret.

Jeg bliver også skide sur hvis folk spørger om de må låne noget, men har taget det før de spørger. Så tager jeg tingen tilbage og siger nej.

#108 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  1. maj, 2012 · kl. 21.54)

josefineemma skrev:
Svar til Chinchi:
Du er ude i teori. Om du forstår det eller ej.
Føler du ikke at du spilder tiden når du argumentere for noget du i virkeligheden ikke er enig i. En masse skriveri om død og heldvede hvis folk går med til pøller i spanden, for så at sige det er ok at kyle dem i din spand. Hvad mener du? For eller imod?

Jeg er ikke uenig i det der bliver skrevet.
Jeg siger bare, at det ikke ville gøre mig noget hvis det var min skraldespand. Men jeg er ikke så egocentreret at jeg vil prøve at pådutte min indstilling til det her, på mennesker der mener noget andet, og dybest set bliver jeg dybt forarget over at der overhovedet findes mennesker som dig.

Men så er det jo også ude i teorien overhoveedt at smide noget som helst i en skraldespand, så hele diskussionen er ligegyldig.
Hvis du ikke tror mig, så gå en tur på en vej, i en by eller i en skov. Overalt flyder det med affald.
Det må jo så være alle dem der er sure over at de ikke må smide af i andres skrældespande, der bare smider direkte på jorden i stedet

#109 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  1. maj, 2012 · kl. 22.50)

Svar til Chinchi:
Det er imponerende som du kan holde fanen højt. Jeg er fuldstændig enig med dig, men fornemmer, at der er nogle, der gerne så dig oppe i det røde område, hvilket slet ikke kan lykkedes for dem. Jeg bøjer mig i støvet.

#110 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 03.40)

Acroum skrev:
Pavenhimself skrev:
molini skrev:
Svar til Pavenhimself:
Det er da ikke rimeligt at andre skal betale for det mine hunde ski...
Jeg lufter dem oftest på steder, hvor de godt må tømme ryggen, ellers er det min opgave at tage pøllen med hjem!

Nej, men nu er størrelsesordenen på "mer-udgiften" for at borttransportere sådan en XXX grams pølle (alt efter hundens størrelse) altså i størrelsesordenen 0-10 kroner på årsplan, og hvis det er prisen for at der IKKE ligger hundepøller overalt, så kan jeg ikke se hvad man skulle have imod det.

Eller sagt på en anden måde: Hvis du spurgte alle i danmark om de ville betale 0-10 kroner ekstra over skatten for ALDRIG at støde på en hundelort mere, så tror jeg sq der blev stemt for.

Det er ganske enkelt SMÅLIGT (Helt ekstremt småligt og direkte pinligt) når man begynder at snakke om "udgifter" og "mer-rengøring af skraldespand" i den forbindelse. Hvor mange hundelorte TROR folk EGENTLIGT der bliver smidt i DERES skraldespande på årsbasis....??? Der er jo ikke tale om flere hundrede kilo plastikindpakket lort I ET HUG!!! Det er godt nok ikke et omfangsproblem endnu at det er "breaking News" på TV2NEWS.

Jeg har ganske vist ikke en privatskraldespand her, men et fællessystem med skur. Jeg lover dig for, at folk er velkomne med pøllerne i vores skraldespande. Hellere det, end hundenes efterladenskaber på fortovet.

Mvh.
PHS

@Acroum: Og hvad så med ølkapsler, cigaretskodder og pakker, slikpapir, aviser, madpapir fra madpakken, og sovesofaen samt reolen vi ikke gider aflevere på lossepladsen og de 25 liter maling i overskud fra sommerhuset....? Der er noget der er småting og andre der er store ting. Hundelorte er småting.

En blee er altså ikke småting. Eller er de på størelse med en reol. Du er hammer god til at overdrive og til at irettesætte andre folk. men du er ikke særlig god til at tage imod når det rammer dig selv.

Tommelen op.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk

#111 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 03.42)

Mogens Petersen skrev:
Chinchi skrev:
Mogens Petersen skrev:
Chinchi skrev:
Mogens Petersen skrev:
En hver der har en røv har ret til at komme af med sit lort, man går godt nok i meget små sko og er meget smålig, hvis man kan få ondt i røven over at nogen smider en hundelort i ens skraldespand....

Men man kan så også vende den om, og sige at man er usigeligt doven, hvis man ikke engang gider tage lorten med tilbage til egen skraldespand...

Man er også en usigelig stor nærig røv hvis man kan brokke sig over 250 gram let lunken lort i sin skraldespand, få da et liv.

Det er så din mening.
Men folk har da ret til at sige, at de ikke vil have at en hundebæ bliver smidt af i deres private skrældespande.
Det har ikke noget med nærigrøv at gøre, det har noget med respekt at gøre.

Din holdning lugter lidt af, at du også mener det er okay at smage på slikket i en bland-selv butik. Eller lige smage på en vindrue i et supermarked, det er jo kun 1 vindrue.
Problemet er bare, at det hverken er dit slik eller din vindrue, og hvis alle der kommer igennem butikken spiser 1 stykke slik, så bliver det pludselig en underskuds forretning.

Konceptet er det samme med hundebæ. Bor man i et område med mange hunde, kan det ret hurtigt ende ud i at det ikke kun er 1 der bliver smidt i, men måske fra 10 hunde. Og det er så 2-3 gange daglig, i 7 dage. Så er vi pludselig oppe på 140-210 poser der bliver smidt af i skrældespande, og så er vi pludselig ude i et problem.
Så tager vi lige dine 250g, og så er vi oppe på 35-52,5 kg.

Hovsa, det var da egentlig meget den nærigrøv ikke var villig til at stå mål med hva'

---
Som nævnt tidligere, jeg ville egentlig ikke have et problem med det, men derfor kan jeg stadig godt respekterer andre, og sætte mig i deres sted.

Din fantasi fejler da i hvertfald ikke noget. Derudover er det ideer lav mål at du antyder at jeg rapser i butikker.

Hehehehe - lige nøjagtigt.

#112 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 03.46)

Hundelort - eller al lort, for den sags skyld, er nedbrydeligt - lige indtil det stoppes i en plasticpose.

#113 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 06.30)

Svar til cbjmurer:
Så i virkeligheden er vi tilbage ved torki`s forslag, "Medbring en skovl!"

#114 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 11.44)

Hjertens gerne i min, og skulle ungen skide og trænge til en akut ren ble og den bliver lagt i en pose, er den også velkommen. Bare de ikke kommer med deres husaffald og bare det ikke havner i mit bed. -Det er så klamt at sidde med hænderne i ukrudtet og så ramme sådan en halvtør hundel***t. Statistisk set, har jeg ikke haft noget i bedet efter at der på min skraldespand hænger et skilt med at man må dumpe posen heri. Samtidig er der sat to diskrete "no shit" skilte i bedet.

#115 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 11.46)

ps jeg bor så også i en mindre landsby. -Kender jo alle hundene og ejerene og ungerne (sådan næsten da) men det var ikke anderledes da jeg boede i et stort kvarter med tonsvis af hunde.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#116 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 14.46)

Svar til torki:
Heey godt forslag Torki. Man for i samme ombæring gøddet jorden og fjernet ukrudt. Hammer bruges kun i begrænsede områder hvor det er slagvåben, tænkes her på hækskidende hunde, og omvandrende katte.

#117 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 14.48)

Svar til molini:
Heey Molini, hvad hvis skovlen stritter imod.

#118 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 15.20)

abcw skrev:
m-i-g skrev:
abcw skrev:
Et par gange efterhånden har vi måttet fiske fyldte hundeposer ud af vores hæk, fordi en hundeejer - sjovt nok - har samlet lorten op for derefter at smide poserne ind i hækken. Jeg ville have værdsat at vedkommende havde smidt det i min skraldespand i stedet for. Jeg tvivler stærkt på om det ville betyde en merudgift på årsbasis for vores vedkommende - jeg slipper derimod med den ærgrelse selv at skulle rode med andres poser.
Jeg smed poserne ved fortovskanten for at signalere at de var blevet "opdaget" og det pynter lige så lidt ved fortovskanten som i min hæk. Der har ikke været nogen poser siden.
Vi har selv tilladt os at bruge privates skraldespande til ispindepapir, hvor alternativet ville have været at smide det på fortovet. Men det er da ikke noget vi gør uden at have betænkeligheder...

Hvorfor ikke tage det med hjem ???
Se det var et alternativ.
Jeg betragter min skraldespande som min private ejendom (er det også lovmæssig) og den har ingen ret til at bruge.
Hvad når "naboen" har fået sin egen fyldt for hurtigt er det så også i orden at smide en pose affald i ???? NEJ !!!

Vi plejer altid at tage vores affald med hjem - det havner i lommer og tasker - men sådan noget klistret sodavandsis-papir er sgu noget nas at have i lommerne. Havde ejeren været at få øje på, havde vi spurgt pænt om tilladelse. Eftersom han ikke var der tillod vi os at putte det i hans skraldespand.
Jeg synes lidt det er en anden snak når det er en hel pose køkkenaffald - det er ikke til at have i lommerne.

Så kunne I jo have en pose med til at komme det klistrede ispapir i !!!
Uanset hvad det er så er det i mine øjne at krænke ejendomsretten når I bare sådan uden videre tillader jer noget.

#119 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 15.26)

Dennis611 skrev:
Alle må smide deres hømhøm-poser i min skraldespand!!! Én nævnte, at selvom hundelort er 100 % nedbrydeligt, så kan der være parasitter i dem, der ikke er så heldige. Det samme kan man sige om kattelort, der kan indeholde parasitter, som er direkte farlige for spædbørn, men hvem samler dem op??? Katte besørger ofte i sandkasser, og ofte er det naboens og ikke katteejerens egen. Så nu er mit spørgsmål: Hvorfor er det kun hundeejere, der skal stå til ansvar for deres kæledyrs efterladenskaber?

Det er det heller ikke lovmæssigt.
Enhver har pligt til at sørge for at hans/hendes dyr ikke er til sene for andre og at holde dem på egen grund.
Problemet er bare at katteejere i høj grad mener at katte har lov til at færdes hvor de vil. Jeg er virkelig træt af at "naboens" katte altid skal opholde sig i min have og sidde og gøre sig rene i min nysåede urtehave/blomsterbede.

#120 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 15.42)

Svar til Wolffmand:
Så kan man om nødvendigt bruge klør fem, det kan være, du ligefrem kan lokke designer dyret til, selv at skubbe pøllen ned i hullet. Ring venligst til mig først, det vil jeg se.....

Side: << Forrige  ·  1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: