• 498.616 annoncer
  • 43.746 nye annoncer
  • 1.252.125 medlemmer
  • 986 online
Tråd startet: d. 27. april, 2012 · kl. 20.03
Sidst opdateret: d.  9. juli, 2012 · kl. 17.47
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 27. april, 2012 · kl. 20.03)

Hvad skal man vælge?!

Hej forum!
Jeg er begyndt at interessere mig en del for softgun, og har en del våben i kikkerten. Problemet er dog at jeg ikke kan bestemme mig, eller ved se hvad der er bedst! Det er mest hvad man vil få mest glæde af ud i fremtiden..! Skal det være en sniper eller en riffel? Skal den være elektrisk, manuel, kører på gas eller CO2? Hvad for en pistol er god? Hvad skal den drives med (CO2 eller gas, leder lidt efter en med blowback)? Hvor mange penge skal man skyde i projektet? Hvor hårdt skal de skyde? Hvad for noget udstyr skal man have på/med?
Der er mange spørgsmål, og jeg ønsker måske ikke at i svare på dem alle. Bare giver mig lidt viden, for lige nu er jeg lidt blank...
Evt. fortæl lidt om jeres egne erfaringer?

Gode svar:

David =D: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 29. april, 2012 · kl. 12.59)

Du skal Helt klart have en der skyder med mere end 0.12 grams kugler, de bliver taget af vinden. Og vis du skal skyde over 20 meter med præscion skal den nok skyde over 75 m/s. Og el gevær er nok det billigste du kan bruge af fremdrift. Du skal helst ikke købe noget
af for meget plastik. Helst med metal gearbox .

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 19.05)

Hej Peter.

Hvis du ønsker at købe en pistol vil jeg anbefale co2. De holder i meget meget længere tid før du behøver at sætte en ny patron i. I forhold til gas hvor du for det meste skal fylde op hver gang du har brugt alle dine skud i magasinet. Men som at starte med vil jeg anbefale et elektrisk gevær. Helst fra mærket Jing Gong. De har et meget stort udvalg af elektriske våben i prisklassen 1000 kr. til 1500 kr. De er Kinas bedste produkcent og er et meget klogt valg at starte med at købe elektriske våben fra. Jeg vil helt klart også sige det er det mærke hvor man for mest kvalitet for pengene når det gælder elektriske våben i den prisklasse og de laver gode og solide våben der kan holde i mange år. Her er 2 links til 2 sider med en masse gode Jing Gong våben.
http://actionshoppen.dk/produkter/24-jing-gong/
http://www.e-tech.dk/elektriske-c-312_314_348.html?filter_id=124&sort=3...
Grunden til at jeg vil anbefale elektriske våben til at starte med er fordi at pistoler kan ikke skyde så hurtigt og har ikke et så langt løb så de rammer ikke nær så præcist og du har meget støre muligheder for opgradering og montering af ekstra udstyr som for eksempel sigtekorn og støtteben. Hvis du skulle løbe tør for skud / magasiner eller hvis nogle fjender er på vej hen imod dig eller er i nærheden og du skal lade dit gevær. Kort sagt et ekstra våben. Grunden til jeg ikke vil anbefale sniper er fordi at du lige så godt kan købe et godt sigtekorn / et kikkert eller optisk sigte til dit elektriske gevær. Så kan du både bruge den i kamp på lang og kort afstand. Hvis ikke dit gevær skyder langt nok til du kan bruge den som sniper kan du altid opgradere den så den kommer til at skyde længere. Det omkring hvor hårdt dit våben skal skyde afhænge af 2 ting. Den første er hvilket slags våben du har. Hvis det er et våben du syndtes skal kunne skyde langt som for eksempel en sniper vil jeg anbefale mindst 130 m/s for at kunne ramme dine fjender på lang afstand. Til snipere vil jeg anbefale kugler der mindst vejer 0,25 gram og højest 0,35 gram hvis ikke dit våben skyder hårdere end 140 m/s. Men i det hele taget skal du ihvertfald bruge kugler det vejer mindst 0,20 gram for ikke at de bliver påvirket af vinden alt for meget. Hvis det er et våben der ikke er nødvendige at kunne skyde vildt langt vil jeg anbefale mindst 100 m/s Våben som pistoler og andre våben som ikke er nødvendige at kunne skyde nær så langt vil jeg anbefale mindst 70 m/s. Den anden ting er hvor ondt du syndtes det må gøre at blive ramt. Jeg vil nok anbefale ikke at bruge våben der skyder mere end 150 m/s. Så begynder det at gøre ret ondt hvis man for eksempel bliver ramt på benet. I vært fald ikke bruge automatiske våben den skyder hårdere end det. Hensyn til udstyr vil jeg anbefale at du bruger en full face maske som er en maske der dækker hele ansigtet. Det er nok det vigtigste. Hvis gerne du vil have en billig maske må du meget gerne købe min næsten helt nye maske jeg kun har brugt 2 gange og jeg købte den for cirka et 2 måneder siden. Jeg har lagt ud på gul og gratis. Her er et link:
http://www.guloggratis.dk/fritid/hobby/softgun/annonce/15241414-softgun-pai...
Men husk at have rimeligt tykt tøj på så som 2 par bukser, en trøje, en jakke og vanter hvis ikke du har noget der beskytter godt mod kugler. Den sidste ting jeg vil sige er hvilket våben jeg alle mest vil anbefale dig. Det er en Jing Gong - AU-2G. Her er et link til den:
http://actionshoppen.dk/produkter/24-jing-gong/1162-jing-gong---au-2g/
Den har jeg selv og den er vildt god. Den rammer meget præcist og har et rigtigt godt sigte. (Optisk sigte) Den zoomer en lille smule så den både kan bruges i nærkamp og kamp på længere afstand. Den har et hop op system der er let at justere uden man skal skrue den op og den skyder 110 til 120 m/s hvilket jeg vil sige er perfekt til et gevær og jeg syndtes det er det gevær man kan få mellem 1000 og 1500 kr. Man for mest for pengene for. Den er rigtigt god og solid så den går ikke særligt nemt i stykker og så er den nem at opgradere hvis du vil have den til at skyde hårdere.
Mvh. David.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  2. maj, 2012 · kl. 19.46)

Jeg glemte åben bart at skrive i imellem hvorfor jeg vil anbefale elektriske våben og det med at løbe tør for skud at det var det pistoler for det meste var til. Altså som et ekstra våben.

BRUGER INAKTIV
#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  3. maj, 2012 · kl. 09.04)

Peter Mller Hansen skrev:
Hej forum!
Jeg er begyndt at interessere mig en del for softgun, og har en del våben i kikkerten. Problemet er dog at jeg ikke kan bestemme mig, eller ved se hvad der er bedst! Det er mest hvad man vil få mest glæde af ud i fremtiden..! Skal det være en sniper eller en riffel? Skal den være elektrisk, manuel, kører på gas eller CO2? Hvad for en pistol er god? Hvad skal den drives med (CO2 eller gas, leder lidt efter en med blowback)? Hvor mange penge skal man skyde i projektet? Hvor hårdt skal de skyde? Hvad for noget udstyr skal man have på/med?
Der er mange spørgsmål, og jeg ønsker måske ikke at i svare på dem alle. Bare giver mig lidt viden, for lige nu er jeg lidt blank...
Evt. fortæl lidt om jeres egne erfaringer? :)

du kan se på min annonce hvad jeg har haft af opsætninger.
har kun lidt tilbage nu ud af alt hvad jeg havde.
co2 har jeg kun dårlig afaring med desværre.
men har så også en jernpistol der aldrig har svigtet på gas.
og den kan skyde 180-200m/s med anden ventil, hvis man er til hårde kampe jo sjovere er det ik.
har skudt med sniper før i tiden.
det blev alt for kedeligt at lægge der og glo en hel dag, og håbe på fjenden kom en tur forbi hehe .
så har været storm indsats skytte med en M60 vietnam gevær på full jern konstroktion fra usa.
det deleme noget der virker kan jeg sige.
der skal man så heller ikke være en kylling da det vejer 8 kg
ellers skyder den og rammer alt hvad der er inden for 80 meter med den opsætning den har i sig.

nok smag og behag hvad man er til tror jeg.

så vil jeg lige sige ja et gun eller pistol til 1000kr er kun 5 potter pis værd.
ren plastik og for billigt lavet.
første gang man smider lortet eller taber det er det færdigt til skrot.
køb heller noget til flere tusinde og du er glad for det og holder i mange år uden fejl.

lidt gode råd
mvh ak79 storm team

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 16.25)

Sniper er uber kedeligt, hvis du gerne vil frem hvor der sker noget, så er det klart en riffel. Det er også vigtigt at huske på at gas og co2 har hver sin årstid hvor det virker. El virker året rundt, og er forholdsvis nem at rode i. Mærkerne er også vigtigt. JG og ASG er noget billigt kina bras, hvor G&P og Marui er af noget højere kvalitet.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 22.32)

Svar til Peter Mller Hansen:
Hej en Steyr AUG A2 er et god våben da jeg selv har en den er på el prisen er 1400kr for den ny så er et godt våben til få kroner
http://www.softgunshoppen.com/gevaerer/sportline/steyr-aug-a2.html

også en Desert Eagle 50AE på CO2 et god våben der også skyder hårdt pris på den er 1170kr
http://www.softgunshoppen.com/handvaben/co2-blowback/cybergun-desert-eagle-...

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 12.41)

Svar til David =D:
Tak for det gode svar! Jeg vil helt klart bruge dine råd når jeg skal ud og vælge våben!

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 12.42)

Svar til fam fischer:
Du skal passe meget på med den slags indlæg! De går som "salg på forum" som er imod reglerne... Du kan risikere karatæne

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. maj, 2012 · kl. 21.41)

det er ikke salg det er jo bare info om prisen på dem

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d.  6. juni, 2012 · kl. 21.15)

#12 - Skrevet for ca. 11 måneder og 5 dage siden (d. 13. juni, 2012 · kl. 20.22)

Svar til slangelort:
Jeg har haft en ASG 2 år nu og den køre stadig fint

#13 - Skrevet for ca. 11 måneder og 3 dage siden (d. 15. juni, 2012 · kl. 17.31)

hej jeg har en sniper nu kan købe for 400.kr hvis du gerne vil vide mere bare skriv

#14 - Skrevet for ca. 10 måneder og 25 dage siden (d. 23. juni, 2012 · kl. 19.34)

personligt ville jeg vælge noget i stil med en m15a4 den ville du også kunne sætte en kiggert på og bruge som sniper
den er eldrevet og nem at få til at skyde hårdere hvis du ønsker det. en ny koster omkring 2000 hvis du ville have en ordentlig kvalitet en brugt kan fås fra 800 jeg har en til salg lige i øjeblikket

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 24 dage siden (d. 24. juni, 2012 · kl. 15.09)

Mange tak til alle som har været forbi med et svar!
Jeg har nogenlunde fundet ud af hvad jeg vil have, takket være jeres gode råd!
Jeg synes at det er dejligt at man kan oprette den slags tråde, og så hjælper
alle der har erfaring i faget... TAK!

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: