Tråd startet: d. 23. April, 2012 · kl. 21.55
Sidst opdateret: d. 10. May, 2012 · kl. 23.48
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

BRUGER INAKTIV
#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. April, 2012 · kl. 21.55)

Hjælp til VW passat 3bg søges!!!!

Når man bremser lige så stille kommer der en knasende lyd - hvad kan det være?.

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. April, 2012 · kl. 22.42)

Kontroller dine bøsninger i bærearmene

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. April, 2012 · kl. 23.41)

det kan være dit tårleje eller en knæget fjede mvh kjeld

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 25. April, 2012 · kl. 08.29)

Det kan også være skidt på din ABS ring, så slår ABS´en til og knurrer i pumpen lige inden bilen holder helt stille.. Men det er kun fra 5-7 km/t og ned til 0. Har oplevet det flere gange hilsen VW mekaniker i 15 år

BRUGER INAKTIV
#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 25. April, 2012 · kl. 12.15)

Svar til manu:
Hej manu, har lige været til mekaniker - ikke autoriseret. Han snakker om noget ABS der slår fra???. Og ja det er ved 5-7 km/t. Hvad koster sådan noget at få lavet hos VW tror du?. Eller måske du kan hjælpe :-). Mvh

Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 28. April, 2012 · kl. 18.07)

Hej, det kan være dine abs-ringe foran, som er blevet beskidte eller beskadigt, så abs-blokken tror at hjulet blokkere. ABS-sensorerne foran sidder kun i en slags bøsning, de er altså ikke skruet fast, hvis de sidder lidt forkert kan det også giver problemer. Mvh. Jakob

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 28. April, 2012 · kl. 20.00)

Hanhle skrev:
Svar til manu:
Hej manu, har lige været til mekaniker - ikke autoriseret. Han snakker om noget ABS der slår fra???. Og ja det er ved 5-7 km/t. Hvad koster sådan noget at få lavet hos VW tror du?. Eller måske du kan hjælpe :-). Mvh

Hej Hanhle.
Hvis det er ABS`en der slår fra, altså det er som om det banker / slår i bremsepedalen og som om bremserne ikke vil "tage fat" så er det højst sansynligt en eller flere af de "tandkranse" der sidder ved hvert hjul, som er snavset eller i værste fald revnet.
Du skal have bilen løftet op, afmonter hvert hjul og kik meget nøje på "tandkransen" efter revner mellem de forhøjninger der er på denne / disse "tandkranse".
Du skal se på alle fire hjul, da bare èn af dem kan være revnet. Dette sker typisk, hvis der er rust inde bag ved som så presser "tandkransen" fra, så den simpelthen revner / sprænger.
Jeg har selv samme problem på min T4`er. Og på den er det de forrreste "tandkranse" på begge hjul, der er revnet / rustet i stykker. Det koster lige de to yderste kardang led.
Jeg har desværre ikke lige prisen på disse men jeg ved det er noget af en operation og skifte dem, da de skal løsnes i bærekuglen og måske også i styrekuglen med mere afhængig af hvilken bil det er.
Jeg håber du finder ud af, hvad der er problemet og at min beskrivelse har hjulpet på forståelsen.
Har du prøvet med en VCDS tester, på bilen ??? Denne kunne måske fortælle dig, hvad problemet er.

Mvh. Erik K.

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 29. April, 2012 · kl. 14.09)

Svar til eriksnedker:
eriksnedker skrev:
Hanhle skrev:
Svar til manu:

Hej Hanhle.
Hvis det er ABS`en der slår fra, altså det er som om det banker / slår i bremsepedalen og som om bremserne ikke vil "tage fat" så er det højst sansynligt en eller flere af de "tandkranse" der sidder ved hvert hjul, som er snavset eller i værste fald revnet.
Du skal have bilen løftet op, afmonter hvert hjul og kik meget nøje på "tandkransen" efter revner mellem de forhøjninger der er på denne / disse "tandkranse".
Du skal se på alle fire hjul, da bare èn af dem kan være revnet. Dette sker typisk, hvis der er rust inde bag ved som så presser "tandkransen" fra, så den simpelthen revner / sprænger.
Jeg har selv samme problem på min T4`er. Og på den er det de forrreste "tandkranse" på begge hjul, der er revnet / rustet i stykker. Det koster lige de to yderste kardang led.
Jeg har desværre ikke lige prisen på disse men jeg ved det er noget af en operation og skifte dem, da de skal løsnes i bærekuglen og måske også i styrekuglen med mere afhængig af hvilken bil det er.
Jeg håber du finder ud af, hvad der er problemet og at min beskrivelse har hjulpet på forståelsen.
Har du prøvet med en VCDS tester, på bilen ??? Denne kunne måske fortælle dig, hvad problemet er.

Mvh. Erik K.

Hej Erik, det var i forbindelse med kardanakslen som jeg fik skiftet at problemet opstod. Tak for svaret

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 29. April, 2012 · kl. 14.35)

Svar til Hanhle:
Hej igen Hanhle.
Nååå. Så har vi jo lokaliseret dit problem noget nærmere.
Er det en brugt eller ny reservedel du fik skiftet ???
Hvis det er en brugt, kan denne jo godt have samme fejl som jeg beskriver, altså med en revnet "tandkrans".
Eller der er kommet noget metal splinter / stumper til og sidde på selve føleren til ABS`en ??? Så den "tror" at der er noget galt med kransen. Jeg mener, at den er magnetisk og det er denne magnetisme der får den til og virke på denne "tandkrans".
Hvis det var mig, der har fået en mekaniker til og skifte denne kardang aksel, så ville jeg køre hen til ham og sige, at der er noget galt. Der er jo en vis form for garanti på sådan en reperation !!!
Jeg håber, at du får problemet løst, da dine bremser IKKE virker optimalt med sådan en fejl.
Mvh. Erik K.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 30. April, 2012 · kl. 20.41)

Svar til Hanhle:
Der er en sten i klemme

Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. May, 2012 · kl. 19.16)

Tror mere på det er abs føleren som ikke sidderhelt i bund, så den ikke kan måle korrekt, som en anden nævner er de bare i et bøs på din model,,, den drivaksel der er skiftet, i den samme side skal du lige presse abd føleren helt i bund bare med fingrene strammere sidder den ikke, og så dur det igen

real01 Brugeren er offline
1 salg 1 gennemførte G-handel salg
#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  9. May, 2012 · kl. 14.08)

Hej tak for alle Jeres indlæg problemet er løst, det var i forbindelse med skift af drivakslen at ABS føleren ikke sad helt i bund :-). Mange tak for Jeres hjælp og har dermed sparet nogen penge.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 10. May, 2012 · kl. 23.48)

knækket fjerdre 99%

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: