Hanhle skrev: Svar til manu:
Hej manu, har lige været til mekaniker - ikke autoriseret. Han snakker om noget ABS der slår fra???. Og ja det er ved 5-7 km/t. Hvad koster sådan noget at få lavet hos VW tror du?. Eller måske du kan hjælpe :-). Mvh
Hej Hanhle.
Hvis det er ABS`en der slår fra, altså det er som om det banker / slår i bremsepedalen og som om bremserne ikke vil "tage fat" så er det højst sansynligt en eller flere af de "tandkranse" der sidder ved hvert hjul, som er snavset eller i værste fald revnet.
Du skal have bilen løftet op, afmonter hvert hjul og kik meget nøje på "tandkransen" efter revner mellem de forhøjninger der er på denne / disse "tandkranse".
Du skal se på alle fire hjul, da bare èn af dem kan være revnet. Dette sker typisk, hvis der er rust inde bag ved som så presser "tandkransen" fra, så den simpelthen revner / sprænger.
Jeg har selv samme problem på min T4`er. Og på den er det de forrreste "tandkranse" på begge hjul, der er revnet / rustet i stykker. Det koster lige de to yderste kardang led.
Jeg har desværre ikke lige prisen på disse men jeg ved det er noget af en operation og skifte dem, da de skal løsnes i bærekuglen og måske også i styrekuglen med mere afhængig af hvilken bil det er.
Jeg håber du finder ud af, hvad der er problemet og at min beskrivelse har hjulpet på forståelsen.
Har du prøvet med en VCDS tester, på bilen ??? Denne kunne måske fortælle dig, hvad problemet er.
Mvh. Erik K.