• 499.943 annoncer
  • 49.535 nye annoncer
  • 1.253.690 medlemmer
  • 6.490 online
Tråd startet: d. 23. april, 2012 · kl. 11.41
Sidst opdateret: d. 15. december, 2012 · kl. 16.52
Antal brugere der overvåger denne tråd: 7

Del på facebook

Side: << Forrige  ·  1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  Næste >>

#46 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 10. maj, 2012 · kl. 10.06)

Kan kun sige en ting din unge hest/pony trænger til en laaaang pause, giv ham fri sommeren over, lav lidt øvelser fra jorden og måske en skovtur om ugen, de unge skal have tid til at få hovedet med og vokse færdigt
om det er hingst eller ej er dit valg

#47 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 10. maj, 2012 · kl. 17.36)

Der er da et eller andet der ikk stemmer her.... en hest kontra pony må først starte stævner 1 august det år de fylder 4 år... så selv om du skulle ha skrevet forkert alder og han skulle være 4½ år .. så må du stadig ikk starte før august på udebane... i din egen klub må du starte 1 januar det år han fylder 4 år.... Disse regler er lavet for at beskytte hestene mod stævneliderlige ryttere....

#48 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 13.43)

Er enig i at det er MEGET tidligt at starte stævner for ikke at tale om at springe den!!

Som 3 1/2 års burde han kun være igang med tilridningen nu, og så holde en lille pause. Sgu da slet ikke springes på!
Jeg vil næsten garantere dig at det er derfor han opfører sig som han gør. Det har intet at gøre med han er hingst, han er blevet presset for meget for tidligt.

Desuden må han ifølge Dansk Rideforbund slet ikke starte stævner endnu!

Taget fra DRF's hjemmeside:
Springreglementet

310.2.Alder
2.1. 4-års
Heste: 1. januar – 30. april: Ingen konkurrencedeltagelse.
1. maj - 31. juli: 4-års heste må deltage i klasser af sværhedsgrad 0 i
metode B0 ved D-stævner og højere stævneniveau.
1. august – 31. december: 4-års heste må starte klasser af sværhedsgrad
0. De kvalifikationer, 4-års heste opnår som måtte udelukke dem fra start,
træder først i kraft, når hesten fylder 5 år.
Ponyer: 1. januar - 31. juli: Ingen stævnedeltagelse.
1. august – 31. december: Klasser af sværhedsgrad 0. De kvalifikationer, 4-
års ponyer opnår som måtte udelukke dem fra start, træder først i kraft,
når ponyen fylder 5 år.

#49 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 13.48)

Svar til smukke tinker:
Man må gerne spring på hesten før den fylder 5.
De fleste proff. heste starter deres karriere som 4 års, og mange af dem bliver ved til de er 15-17 år.
Dermed ikke sagt at hesten i denne tråd på nogen måde kan sammenlignes, blot info.

#50 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 19.11)

Hej
Har selv hingst som bruges i avlen. Det har jeg gjort mig rigtig store overvejelser omkring. Han (bamse) er en Paint Hingst. Normalt den mest rolige, chamerene, dejlige nusse hingst, som selv de mindst kan takle (i principet) MEN her om foråret tænker han ikke altid med hjernen men en anden del at kroppen. Hvilket kan gøre ham lidt "ustyrlig", hvis man ikke tager det i opløbet, HVERT ÅR, mener jeg. Ellers kan man risikere at stå med en hingst som man ikke kan styre. Så mener jeg at det er på høje tide at kastere den, ellers kan det blive farligt.
Jeg kan godt se I vil bruge ham i avlen, det blive ikke nemt hvis I står med en ustyrlig hingst og jeg vil ikke foreslå at sælge ham som hingst. Jeg syntes tit de ender med at få en lidt sørgelig skæbne, desværrer.
For mig lyder det til han har fundet ud af hvordan han styrer jer. At han ikke vil springe er kun et skridt ud af mange, tror jeg.

Held og lykke til jer og skriv gerne hvad det ender med.
PS! beklager alle mine stave fejl

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#51 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 11. maj, 2012 · kl. 19.23)

Svar til Kirsten Jger:
lige mine ord!

#52 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 14.26)

For det første må ponyer først starter stævner i august det år de er fyldt fire. For det andet tror jeg bare du er gået ALT for hurtigt frem med ham! Din dreng burde først være ved at lære det grundlæggende dressur på det her tidspunkt. Og det er da hvertfald alt for tidligt at springe på ham. Er selv springrytter, og ingen af mine er blevet indsprunget før de var 4½.. 3 års er meget usikre på sig selv, uanset køn. Og lad vær med det der ''du er kun 15 du ved ikk hvad du snakker om'' for jo jeg gør. Har indenfor det seneste år tilredet tre 3'års og de var alle ens.
Lad ham for guds skyld få pause, ellers ender du med en hest der ikke kan rides, og det er en skam, for han lyder som om at han kunne blive en SUPER pony!!
Men er enig med dig i at det ikke skyldes hingste nykker. Det tyder mere på at han simpelthen er træt af at springe.. Har haft en der havde det på samme måde. Giv ham 1-2 måneder med grundlæggende dressur, og start derefter op med nogle travbomme. Så kan du lisså stille begynde at springe lidt små spring på ham, og derefter hæve højden lidt.
Håber jeg var til en smule hjælp

BRUGER INAKTIV
#53 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 19.35)

Skriv alt det lort der ned på et papir? - Har slet ik brug for at vide det igen?!

#54 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 22.24)

Massimodindejligehingst skrev:
Skriv alt det lort der ned på et papir? - Har slet ik brug for at vide det igen?!
Ja for høre det vil du da ikke!
Som jeg har skrevet før: når man spørger, så får man svar. Men når du åbenlyst ikke kan tåle, at høre de svar, der kommer, så lad være med at spørge!
Folk fortæller dig deres ærlige mening, og ikke bare det, du gerne vil høre. Sandheden kan gøre ondt, og det må du acceptere!!!

#55 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 12. maj, 2012 · kl. 23.10)

Bubbe skrev:
Massimodindejligehingst skrev:
Ja for høre det vil du da ikke!
Som jeg har skrevet før: når man spørger, så får man svar. Men når du åbenlyst ikke kan tåle, at høre de svar, der kommer, så lad være med at spørge!
Folk fortæller dig deres ærlige mening, og ikke bare det, du gerne vil høre. Sandheden kan gøre ondt, og det må du acceptere!!!

men hendes tråde har en vis underholdningsværdi

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#56 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 00.07)

Hold da lige op Massimodindejligehingst -hvor er du dog grov i din mund! Har dine forældre ikke lært dig et eller andet om god opførsel? Mange venlige mennesker har brugt af deres tid på at hjælpe dig og ikke mindst din arme hest -jeg syntes faktisk ikke du kan være dig selv bekendt med den opførsel du lægger for dagen... Overvej til en anden gang om du er klar til at tage imod fornuft, før du spilder andre menneskers tid med spørgsmål du alligevel ikke gider høre andre svar på, end dem der lige passer dig!

#57 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 13. maj, 2012 · kl. 08.15)

Svar til gry944:
Hørt
Grov, uartig og meget uansvarlig overfor sin pony. - desværre er hun ikke den eneste

#58 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 18. maj, 2012 · kl. 19.08)

Jeg kunne forestille mig der er noget i vejen med enten tænder, ryg eller ben.
Det er dog kun min teori.

Håber du finder ud af det.
Og hvis du gør det i tide, så held og lykke til Nibe Cup!

#59 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 19. maj, 2012 · kl. 08.49)

Hej, ved det ikke helt, men kunne det ikke være at den bare havde fået vokseværk + er teenager + er hingst? Hvis du bare for ham tjekket vil skam nok gå! - Og tror heller ikke du er gået ALT for hurtigt igang for så ville han da have sagt fra for længe siden! Bare ta' det stille og roligt lidt evt. hold en lille pause og så start fra bunden! Mange hilsner herfra!

#60 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 19. maj, 2012 · kl. 22.34)

hold da op! folk prøver jo bare at hjælpe dig.
men jeg kan kun sige det samme som de fleste andre - det lyder som om han har brug for en pause. du kan naturligvis selv vælge om du vil lytte til os, men du spurgte om hjælp og vi svarer. men kan kun sige held og lykke, håber da i finder ud af det, og at du måske tager imod rådene?

Side: << Forrige  ·  1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: