Tråd startet: d. 23. april, 2012 · kl. 11.41
Sidst opdateret: d. 15. december, 2012 · kl. 16.52
Antal brugere der overvåger denne tråd: 7

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  Næste >>

BRUGER INAKTIV
#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 11.41)

kig her! kig her! min hest failer total!

Hej!
Jeg har den her vidunderlige I'er pony! (Hingst, 3½ år, tilredet, tilsprunget, trafiksikker... mm.) Jeg har startet stævner på ham, og er blevet kval. til årets Nibe cup, (20 km fra aalborg) - problemet er.. At han vil bare ik springe mere.. overhovedet ikke.. ligeså snart han ser en bom så bliver han ophidset, ligger ørene tilbage, hiver i alt, sparker, bukker og stejler osv.
Hvad kan man gøre?

- I kan lige så godt lade være med at skrive ''få den dog kastereret'' fordi det kommer ik til at ske! Har altis haft hingste unden problemer!

Gode svar:

Mette Nykr: Læs svar
GISeNgØjSlet: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 11.47)

Han er bare blevet teenager og skal sættes lidt på plads (;
Min 5 års hoppe er begyndte på det efter et halvt år tilridning. Super rolig hoppe og dagen efter smider hun mig af så jeg brækker foden.
Han skal bare sættes på plads (;

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 12.05)

Svar til Stenholm:
Åh nej! Teenager mod teenager.. det bliver aldrig godt! Tror jeg har mindst ligeså meget temprement som ham!;-)
Men tak!

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 14.29)

Svar til Massimodindejligehingst:
Halløjsa. Vores slagter fejler aldrig. . Væk med krikken og få en ny afrettet. Og masser af kød i fryseren.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 15.03)

3½ år, og starter allerede stævner. Kunne det tænkes ponyen bare har fået nok og trænger til en pause?
Det er jeg ret sikker på.

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 15.30)

hvad med at få en dyrlæge ud den kune jo godt ha ondt fordi den allerede starter stævner i spring som 3 års så ud med en dyrlæge og en kiropraktor og så lad den få en pause og kan du ik vente så få den tjekket fejler den ik noget så sælg og køb en ny

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 16.18)

Jeg synes godt nok at du har travlt med den arme hest.
Den er kun 3 1/2 år, den er tilredet, springer og går stævner.

Jeg kan kun sige arme hest. Jeg kan godt forstå at den reagerer som den gør.

Sandsynligvis har det arme dyr haft, en for den, grim oplevelse ved at springe. Prøv at tænke lidt tilbage og se, om du kan komme i tanke om der har været et eller andet ved spring, hvor hesten har haft en negativ oplevelse.

Og så gør som de andre siger. Giv det arme dyr lidt fred og få den undersøgt.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 19.39)

Skal de ikke være fire år for at starte stævner? Ellers tænker jeg også at den evt trænger til pause.....

Mvh

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 20.03)

Giv den en god voksepause på et lille års tid, og start så stille og roligt op igen. Det er sundt for hesten, og den glemmer ikke at der godt kan sidde en rytter på ryggen uden den skal danse for meget rundt. I dens voksepause kan du jo arbejde med den fra jorden uden at belaste den for meget. Lav en masse tillids øvelser, evt kommandoer fra jorden. Det er hammer sjovt og noget at en udfordring. Men det vil give dig SÅ meget når du skal til at ride den igen Jeg vil tro den er totalt frustretet hvis den allerede er tilredet/sprunget og har startet stævne.
Hvis du - som stort set alle andre - har fået den tilredet som tre års, så er det ufatteligt meget for hesten på et lille halvt år.

Held med det

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 21.28)

Svar til Keestiiiina:

Vi hjælper heste i nød
og arbejder for bedre dyrevelfærd.
Besøg nyt-hesteliv.dk
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 23. april, 2012 · kl. 21.34)

en hest skal da være 5 før den må springe ska den ik ???

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 24. april, 2012 · kl. 11.35)

Jeg er enig med flere af de andre, at det er meget tidligt din hest starter stævner Efter min mening burde din hest på nuværende tidspunkt, være i stille og rolig OPSTART af tilridning
Men når det så er sagt, så tyder dens opførsel på at alt ikke er som det skal være. Få den tjekket igennem af dyrlægen, og er igen enig med de andre, giv den en pause.

Og jeg synes det er noget pjat at holde en hest som hingst, hvis ikke den skal bruges til avl. Det er faktisk synd.

BRUGER INAKTIV
#13 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 24. april, 2012 · kl. 13.54)

Den er ik startet ''stævner'' men kun sådan nogle meget små stævner i vores egen klub.. Altså.. hvor vi måske er en 6-7 stk. osv...

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 24. april, 2012 · kl. 13.54)

Cecilia Hald skrev:
Jeg er enig med flere af de andre, at det er meget tidligt din hest starter stævner Efter min mening burde din hest på nuværende tidspunkt, være i stille og rolig OPSTART af tilridning
Men når det så er sagt, så tyder dens opførsel på at alt ikke er som det skal være. Få den tjekket igennem af dyrlægen, og er igen enig med de andre, giv den en pause.

Og jeg synes det er noget pjat at holde en hest som hingst, hvis ikke den skal bruges til avl. Det er faktisk synd.

Det er da på ingen måde synd at holde ham som hingst? Han skal avle? så nej..

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 25. april, 2012 · kl. 15.09)

Det står der jo ikke noget om i dit indlæg vel. Er han avlshingst er det en helt anden sag.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: