• 481.630 annoncer
  • 48.513 nye annoncer
  • 1.264.626 medlemmer
  • 1.953 online
Tråd startet: d. 17. april, 2012 · kl. 19.46
Sidst opdateret: d. 19. april, 2012 · kl. 21.49
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 19.46)

Købe hvalp ubeset

Jeg vil godt, at jeg ikke var glad, da mine små englebasser begyndte at blive ældre, for efter alt det, man hører i medierne og læser her i forum, havde jeg slet ikke lyst til at sætte mine hvalpe til salg, men det er de dog gjort nu.....

Det jeg så ikke forstår er: Hvorfor nogle folk, vil have at man skal "mødes på halvvejen" for, at de kan købe en hvalp, som de ikke har set andet et billede af????? Hvornår er folk blevet så useriøse, at dyr til tider bare bliver behandlet som genstande?????

Hende, der spurgte mig, fik selvfølgelig et NEJ!!!!! Og hun kommer ikke til at få en hvalp herfra.....

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 19.57)

synes godt nok de er billige,de er jo både med chip som de skal og vacc.. når de er så billige kan det ske at folk er useriøse, og måske bare vil sælge hvalpen vidre,jeg må indrømme at jeg har solgt hvalp til nogen der ikke har været her,men min mave fornemmelse har været god, og det viser sig også at det havde jeg god grund til.... det er dejilgt når hvalpe købere kommer på besøg,men jeg ville nu lige så gerne se der hvor de flytter hen

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.01)

Der aflives mellem 10-15000 hunde hvert år som intet fejler, ud over at været havnet ved en latterlig skod familie som ikke forstår en skid af hvad det vil sige at have hund. Hvorfor kan de latterlige politikere ikke få indført et hundekørekort, så folk skal gennemgå et kursus før end de lovligt kan købe en hund.

Jeg ville blive så glad hvis mængden af aflivninger kunne deles ligeligt mellem menneske og hund.

SKAM JER DERUDE!!!!!!!!!!!!!!

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.04)

Svar til josefineemma:
sådan så sandt som det er sagt det er alt for nem at få sunde og raske hunde aflivet og mange gange er det altså ikke hunden der er noget galt med

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.07)

Du helt ret josefineemma! Jeg mener at alle mennesker burde få et hundekørekort for at kunne anskaffe sig hunde. Så ville så mange hundehnaldere hellere ikke kunne sælge deres hunde i landet, hvis folk rent faktisk skulle sætte sig ind i alting!
Det er en skam at så mange hunde må lade livet fordi deres ejere ingen ansvarsbevidsthed har.

Men det var godt, sælger, at du ikke bare solgte hvalpen

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.23)

Jeg har også måtte få to hunde aflivet!!

MEN det var to gamle hunde. En Schæfer og en Schæfer/Labrador blanding som begge to blev 15 år.
Det var de bedste venner jeg nogen sinde har haft. De levede begge to 15 år uden at være i dårligt humør en eneste dag. Tænk lige over det!! De vil gå gennem ild og vand for dig hvis du behandler dem med respekt. Men nej, nej det tænker folk ikke over. De kyler hunden bag i bilen, æder dyrelægeregningen for aflivningen og køre alle sammen glade på ferie til Garder søen.

Den stakkels hund som var parat til at blive menneskets bedste ven efterlades kold i dyrelægens container.

Det samme gælder for tusindvis af katte og andre kæledyr.

Forestil jer en ballade hvis bare ET enkelt menneske blev aflivet (de gør det i Kina og FN afskyr det). FØJ.

Nu vil mange sige ja, ja, ja - der er sgu da forskel på en hund og et menneske, og ja det har de ret i. Hunden har fire ben og mennesket to og der stopper forskelsbehandlingen!! Glem alle de dårlige undskyldninger som høre fortiden til. Jeg gider i hvert fald ikke at høre på dem, og anser alle dem der ikke passer sine dyr anstændigt som dårlige undermennesker.

abcw Brugeren er offline
2 salg 2 gennemførte G-handel salg
#7 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.31)

Hvorfor tror du lige at de kører glade på ferie til Garder søen??

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.35)

abcw skrev:
Hvorfor tror du lige at de kører glade på ferie til Garder søen??

Fordi dsfgwe wrg ergweg gr srgag gerg.

Gav det mening? Hvis ikke, så er det nemmeste for dig måske at forholde dig til pointen i det jeg skriver.

abcw Brugeren er offline
#9 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.40)

josefineemma skrev:
Jeg har også måtte få to hunde aflivet!!

MEN det var to gamle hunde. En Schæfer og en Schæfer/Labrador blanding som begge to blev 15 år.
Det var de bedste venner jeg nogen sinde har haft. De levede begge to 15 år uden at være i dårligt humør en eneste dag. Tænk lige over det!! De vil gå gennem ild og vand for dig hvis du behandler dem med respekt. Men nej, nej det tænker folk ikke over. De kyler hunden bag i bilen, æder dyrelægeregningen for aflivningen og køre alle sammen glade på ferie til Garder søen.

Den stakkels hund som var parat til at blive menneskets bedste ven efterlades kold i dyrelægens container.

Det samme gælder for tusindvis af katte og andre kæledyr.

Forestil jer en ballade hvis bare ET enkelt menneske blev aflivet (de gør det i Kina og FN afskyr det). FØJ.

Nu vil mange sige ja, ja, ja - der er sgu da forskel på en hund og et menneske, og ja det har de ret i. Hunden har fire ben og mennesket to og der stopper forskelsbehandlingen!! Glem alle de dårlige undskyldninger som høre fortiden til. Jeg gider i hvert fald ikke at høre på dem, og anser alle dem der ikke passer sine dyr anstændigt som dårlige undermennesker.
Svar til josefineemma:

Det er jo lige det, jeg gør - jeg undrer mig over det du skriver. Og jeg ville da værdsætte at du kom med et ordentligt svar på et ordentligt spørgsmål og ikke det pjat du fik skrevet.

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.50)

Du stiller da et totalt latterligt spørgsmål, som sgu da ikke har en skid med sagen at gøre.
Gider ikke spilde et sekund mere på dig!!

Held og lykke med salget af din RÆVEPELS og børnebøger.
De går jo fint hånd i hånd sammen.

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
1st Choice hundefoder
Super premium hundefoder Leveret lige til døren!
www.dogshop.dk/hundefoder
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

abcw Brugeren er offline
#11 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.55)

Det kan da umuligt være mere latterligt end at du ikke gider at svare på den påstand at folk gladeligt afliver deres hunde for derefter at køre på ferie til Garda søen.
Af de 10-15.000 hunde, der bliver aflivet hvert år stod du jo for de to af dem. Tog du glad på ferie bagefter??
Kunne det tænkes at det store antal af dyr der bliver aflivet måske kan deles op i lidt flere kategorier end sådan nogle som dig og så dem, der tager gladeligt på ferie?

Jeg kan slet ikke se hvad denne debat har noget som helst at gøre med, hvad jeg har sat til salg herinde!

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 21.02)

Svar til abcw:

Læs nu hvad jeg skriver i stedet for bare at ævle løs!!

10-15000 der intet fejler!!

Min 2 hunde var gamle og kunne ikke mere. Ved du overhovedet noget om hunde, eller vil du bare have lidt opmærksomhed?

Dit spørgsmål omkring ferie destinationen er stadig noget af det mest stupide jeg til dato har hørt. Hvad vil du med det??

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 21.11)

josefineemma skrev:
Der aflives mellem 10-15000 hunde hvert år som intet fejler, ud over at været havnet ved en latterlig skod familie som ikke forstår en skid af hvad det vil sige at have hund. Hvorfor kan de latterlige politikere ikke få indført et hundekørekort, så folk skal gennemgå et kursus før end de lovligt kan købe en hund.

Jeg ville blive så glad hvis mængden af aflivninger kunne deles ligeligt mellem menneske og hund.

Hvordan vil du administrere et "hundekørekort"?

Ideen er for såvidt god nok, og der er en masse der bliver ved med at snakke om det, men der er ingen der har fornuftige løsningsforslag til hvordan det skal gribes an.

Jeg synes man burde indføre licenser. Kig på hvordan licens ordningen virker i f.eks. England, og start så med at bruge det på eksotiske dyr, fordi der er relativt få af dem, og det er overskueligt. Så kan man overveje at udvide det efterfølgende.

BRUGER INAKTIV
#14 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 21.22)

Chinchi skrev:
josefineemma skrev:

Hvordan vil du administrere et "hundekørekort"?

Ideen er for såvidt god nok, og der er en masse der bliver ved med at snakke om det, men der er ingen der har fornuftige løsningsforslag til hvordan det skal gribes an.

Jeg synes man burde indføre licenser. Kig på hvordan licens ordningen virker i f.eks. England, og start så med at bruge det på eksotiske dyr, fordi der er relativt få af dem, og det er overskueligt. Så kan man overveje at udvide det efterfølgende.

Meget enig, og det kan være svært at styre. Pointen er at mange lovlydige borgere som "bare lige" ville købe en hund ville afholde sig fra det pga. af det lovmæssige kørekort. Samtidig ville dem som vælger at tage kurset få et indblik i hvad det kræver at have et levende væsen som en hund. Nogle ville måske så undlade at anskaffe den, pga den viden de fik fra kurset.
Bare vi dog kunne undgå alle disse aflivninger. Det er ganske forfærdeligt.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 18. april, 2012 · kl. 09.23)

Jeg er enig i at det er skidt med alle de aflivninger af raske hunde som ofte skyldes at ejeren ikke mere "har tiden" til hunden.
Jeg tror desværre ikke at et hundekørekort er løsningen for hvem skulle lige administrere den lov, de samme som administrerer lov om dyrevelfærd i dette land?

I Grækenland er det forbudt at aflive hunde over 8 uger som ikke fejler noget livstruende, og derfor har de så mange gadehunde som lever et usselt liv.

Det værste for en hund er ikke aflivning - det værste er når hunden ikke bliver passet ordentligt eller direkte mishandlet.

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: