• 498.702 annoncer
  • 43.928 nye annoncer
  • 1.252.123 medlemmer
  • 506 online
Tråd startet: d. 17. april, 2012 · kl. 16.53
Sidst opdateret: d. 19. april, 2012 · kl. 19.15
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 17. april, 2012 · kl. 16.53)

Zebrafinker med yngleproblemer

Jeg søger gode råd...mine zebrafinker roder noget rundt og kan ligesom ikke beslutte hvor de vil have rede henne. Jeg har 4 par sammen, de har flere redesteder end par. En par havde en fin stor unge, men et par dage efter fandt jeg ungen død og reden var helt tømt for redemateriale.
Er det stress? Det er bare hobbyfugle, men det er jo meget sjovt med unger.
Mvh Marianne

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 17. april, 2012 · kl. 20.45)

kender ikke så meget til zebrafinker har selv undulater og der havde jeg god held med deres ynglen med fik så en ny hun og hun ku da godt nok tømme de andres reder og hakke ungerne ihjel ved ikke om det kan være det der er sket med dine fugle for en kan godt ødelægge meget for de andre og mine er også bare hobby men da jeg kom af med den ku jeg ha unger der fik lov at leve og ja det er en hyggelig hobby håber du får held med det

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 18. april, 2012 · kl. 18.13)

Svar til Marianne72:
hej du skal bruge lukkede kurvereder,ikke åbne reder det er til bla kanariefugle, helt ikke mindre ind 8 stk når du har 4 par ,husk kokostrevler til reden ,skal bare hænges ind i buret til dem ,du skal også give tilskuds foder i form af æggefoder ,du kan også give lidt melorme en gang imellem ,håber det er hjælp nok hilsen ib

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 19. april, 2012 · kl. 16.43)

tak for svaret..måske er det manglen på lidt af det hele...Der er kun 4 af de lukkede reder, og så har jeg givet dem halm som redemateriale, fordi jeg lige har det ved hånden.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 19. april, 2012 · kl. 19.15)

Svar til Marianne72:
er sikker på det nok skal lykkedes med flere reder og kokostrevler ,de kan købers i dyrehandler og nogle foderstoffer hilsen ib

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: