Chinchi skrev: Svar til jenny bach:
Jeg har nu flere gange bedt dig om at skrive det videnskabelige navn på hamsteret.
Du nægter at gøre det, og påstår at du har ret, med baggrund i et papir du har, med nogle informationer du pure nægter at dele.
Hvor svært kan det være at skrive et videnskabeligt navn?
Chinchilla: Chinchilla lanigera
Hund: Canis lupus familiaris
Guldhamster: Mesocricetus auratus
Du siger jeg kalder dig en løgner, men det har jeg på intet tidspunkt gjort.
Jeg har sagt at der ikke findes noget der hedder et "hollandsk hamster", og jeg har sagt at bare fordi papirene er fra Holland, bliver det ikke til et hollandsk hamster. Jeg har ligeledes sagt at du ikke bare kan gå og finde på navne som det passer dig, og så sige at det er et specielt dyr du har.
Du har ind til nu ikke kunne underbygge din påstand.
Du vil som sagt ikke af med det videnskabelige navn, og du har heller ikke kunnet sige om der med "hollandsk hamster" skulle være tale om en farve variant/mutation inden for en art der allerede findes i landet.
Hvis det skulle leve vildt i Holland, er der formentlig tale om Europæisk hamster, og de er på ingen måde små nuttede dyr. Men de er utroligt smukke med den helt sorte bug mod den rød/brune pels.
Her ud over kan jeg jo se at du har overdrevet helt vildt med import papirer.
Hvis man f.eks. selv henter gnavere i udlandet, må man hente op til 5 dyr uden der er krav om at man skal have papirer på dem.
Jeg har en mail fra fødevarestyrelsen et sted, som jeg kan finde frem og vise dig som dokumentation hvis det har interesse. Det skal naturligvis være inden for EU. Mener også UK er med her.
Du har nogle seriøse problemer med dit temperament, sådan som du beskylder andre for at lyve og alt muligt andet pladder.
Det hele handler bare om at du nægter at dokumentere din påstand.
Jamen så har jeg en Norsk Chinchilla. Hun er nemlig hentet i Norge.
Virkelig virkelig virkelig godt svar!