Tråd startet: d. 13. april, 2012 · kl. 20.07
Sidst opdateret: d.  2. oktober, 2012 · kl. 20.05
Antal brugere der overvåger denne tråd: 4

Del på facebook

Side: 1  ...  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  16  ·  17  ·  18  ·  19  ·  20  ·  21  ·  22  ·  23  ·  24  ·  25  ·  26  ·  27  ·  28  ·  29  ·  30  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 20.07)

Katte uden stamtavler er IKKE ægte........

Jeg er så irriteret over at så mange skriver " ægte" men uden stamtavle. ??? når de skal sælge killinger. Ydermere skammer de sig ikke over rask væk at tage helt op til 2.500.- for en kat som til nød har været så heldig at have en ormekur med i bagagen.
Hvad er det andet end griskhed der gør dette da en stamtavle koster ca. Kr. 300.- Vaccinationer som bare skal være på plads er et begreb der må være faldet ud af deres ordforråd. Tænk at få sig selv til at sælge killinger uden dog som minimum at have fået den første vaccination og en sundhedsbog med i bagagen til de horrible priser og så absolut af hensyn til killingen og køber. Vedhæftet et link til forbrugerrådet som definerer en kat uden stamtavle som en huskat hvor man max kan tillade sig at tage kr. 700.- for en sådan killing. Jeg har intet mod huskatte de kan være så skønne og pragtfulde. Det er ikke stamtavlen der afgør om man elsker sin kat men få prisen ned i et niveau der er rimeligt og stop med at kalde dem ægte for det er de IKKE. Skulle lige af med det
Hilsen en stor katte elsker - ægte eller ej Link : forbrug.dk.afgørelser

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 20.18)

Den har vi lige haft en gang da forbrugerstyrelsens afgørelse kom.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 20.19)

http://www.guloggratis.dk/forum/traad/12078

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 20.34)

Svar til Rothmaler:

Hvordan er det lige man ved at krydse 2 avlsgodkte racekatte med stamtavle af racen main coon ,frem avler en huskat?????

Du llæser da forbrugerstyrelsens afgørelser som en vis herre læser bibelen

Difiner venligst hvordan det er muligt at huskatten ,denne "race "er krydset af forskellige racer og umulig at racebestemme

Man kalder sku da heller ikke en puch maxi for en velo

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 21.09)

Svar til hubert 3:
Prøv lige at lige tråden i #3 Det er utrolig så mange "tryllekunstnere" der findes i dette land. De kan nemlig trylle en huskat om til en racekat, ved hjælp af et stykke papir. Og omvendt. Og du har helt ret, det er nemlig ikke det forbrugerrådet skriver.

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 21.16)

Ja ..afgørelsen går på prisen skal sættes som hus/gårdkatte

Og der skriver de imellem 500-1000 kr. De 700 var i den konkrete sag

BRUGER INAKTIV
#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 22.04)

Kunne Nibbe og Rothmaler LÆSE, ville de forstå den sag er afgjort fordi en solgte som MED STAMTAVLE, men ikke havde en alligevel. Ikke andet. Så nej - afgørelsen siger ikke en stamtavle er det der afgør om en kat er ægte. Disse foreninger er private organisationer som laver nogle regler DE ønsker alle skal følge... Ikke noget samfundsmæssigt eller statsligt. Så hvad de tænker og mener gælder kun i deres kredse og for deres medlemmer.

Alle andre kan være bedøvende ligeglade med dem...

Ægte maine coon med ægte maine coon = maine coon... Og selvom om deres indsnævrede små sippede foreninger gerne vil folk skal tænke andet.

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 22.05)

Svar til hubert 3:
Det handler slet ikke om det... Sagen er kun afgjort pga den var solgt som med stamtavle, men alligevel ingen havde. Du bestemmer klart prisen på din vare. . . . .

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 22.46)

Alle katte er Ægte, ja og lige elskelige, ABSOLUT. I disse ægte katte er der mange forskellige RACER.
Mange af disse har STAMTAVLER, hvad er så en stamtavle, - stam = stamtræ, - tavle = papir på sit stamtræ, Altså du kan ved at gå tilbage i stamtavlerne se din kat's aner, se at der eks. kun er avlet på samme race, farve, om kattens forfædre var testet fri for div. sygdomme. Gemmen stamtavlen kan du også undgå indavl og meget andet. Altså alle ægte men nogle Tavlekatte, nogle Bybber, Nogle Huskatte, Teoretisk ligegyldigt bare de har et hjem og er elsket og værsat. I hele verden er der utrolig mange lokale Katteklubber, de er igen samlet i få hovedklubber og disse tæller milioner af medlemmer, bla. også dem der udstiller huskatteracen.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. april, 2012 · kl. 23.02)

Svar til House Of Voices:
Uha da da . Jo, jeg kan læse. Jeg er da sikker på, at jeg slet ikke har bidraget til andet i denne tråd end at fortælle, at den har vi lige haft og at smide et link til den gamle tråd.
Så mærkelig kommentar at komme med.
Måske skulle du også melde dig til et læsekursus, det kniber da også for dig. Så kan vi også følges ad.

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 14. april, 2012 · kl. 00.08)

Svar til Rothmaler:
Det kan godt være at du siger at racekatte der bliver solgt uden stamtavler ikke er ægte racekatte og burde sælges for en noget lavere pris, men det er ikke altid rigtigt. Nu er jeg den heldige ejer af den skønneste og smukkeste norske skovkat, og hendes forældre er begge norske skovkatte og hun har da også stambog med og det hele, men nu har min kæreste og jeg snakket om at vi gerne ville avle videre på hende, fordi at hun har nogle utrolige smukke farver, og der er flere af vores venner som er meget interesseret i at få en killing fra hende osv. Så jeg ringer ud til den avler vi har købt vores kat hos for at høre hvordan og hvorledes da det er vores første kuld, og hun siger så at vi ikke kan lave nogle kuld på hende fordi at vi ikke oplyste da vi købte hende at vi ville bruge hende til avl, så hun er kun købt til kæl, og dermed har avleren lukket hendes stambog. Så min kæreste og jeg har ikke mulighed for at få stambog på de killinger vores kat vil få Og vi har fundet den flotteste hankat til hende med stambog og det hele lige som hende, og vi har også tænkt os at få et kuld killinger på hende, men det resulterer i at vi ikke kan få stambøger på killingerne desværre. Men selvom vi ikke kan det, så har vi da stadig tænkt os at tage en rimelig pris for dem ca. 2.500kr pr killing, da begge forældrerne har stambøger og er 100% rene norske skovkatte. Men havde vi kunne få stambog på dem, kunne vi sagtens have taget 4.500kr for dem, som vi gav for hende vi har nu, i sin tid. Killingerne kommer selvfølgelig afsted med chip, ormekur og div. vaccinationer, som en killing med stambog ville have gjort.
Så det var bare lige for at fortælle dig at det ikke er alle der sælger sine killinger uden stamtavler til en dyr pris som er svindlere. Det kan jo være at de har fået lukket deres stambog da de købte den, fordi at de heller ikke oplyste at de måske en dag ville prøve at avle på den

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 14. april, 2012 · kl. 00.36)

Svar til Saharamus:
Selvfølgelig er du en SVINDLER. Du svindler kattens opdrætter.
Du har købt en kat under forudsætninger af at det skulle være en kælekat.
Nu har du fundet ud af at du vil tjene penge på den og bruge den til avl.
Sælgeren oplyser dig om at stamtavlen er lukket på din kat fordi den er til kælekat. Det skider du højt og flot på.
Havde du i sin tid oplyst sælger om, at du skulle bruge katten til avl, havde du nok betalt en anden pris og stamtavlen var ikke blevet lukket.

Jow, det du foretager dig med den kat er snyd og svindel. Jeg håber da virkelig at sælgeren slæber dig for retten hvis du gør alvor af dit snyderi og bruger den købte kælekat til avl.

Endvidere avler man ikke på et dyr, fordi det har en smuk farve. Det er ikke avl, men ene og alene at formere.
Når man avkler prøver man at bidrage til noget positivt til racen.

Det er sådan nogen svindlere som dig der ødelægger det for mange andre.

BRUGER INAKTIV
#13 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 14. april, 2012 · kl. 00.54)

Man giver ikke flere tusinde kroner for en musefanger, det kan godt være en musefanger er ud af en fin familie - men kan dette ikke dokumenteres i form af et stamtræ... så er det kun en musefanger/klappe-kat, og her på landet kan sådan en købes for et par øl.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 14. april, 2012 · kl. 07.36)

Svar til hubert 3:
Godt ord igen Hubert. Jeg er bedøvende ligeglad med hvad en kat er blandet med. Prøv at læs hvad det er jeg skriver inden du farer op i det røde felt. Jeg synes bare det er aldeles horribelt at skrive ægte og så tage så mange penge for en killing. Hvis forældrene har tavler hvorfor er der så ikke på killingerne??? Nok fordi stambogen på forældrene er lukket og de derfor ikke må avle på dem!! En tavle koster kun kr. 300.- Sælger vælger da fuldstændig selv hvad de vil tage for deres killinger men skulle jeg ud i og betale 1500- 2.500.- for en killing skal det bare være på plads. Problemet ved at købe privat er at du er ikke beskyttet af købeloven og oven i den pris skal du selv bekoste vaccinationer samt neutralisering og så er du oppe i en pris hvor du kunne have købt hele pakken hos en opdrætter. Er den lykkelige ejer af en kat uden fine aner og en med og de er begge vidunderlige. Gav vaccinations prisen for min smukke " huskat" og en fin sundhedsbog.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 14. april, 2012 · kl. 08.20)

Svar til nibbe:
Nibbe - det er ikke alle der er så velbevandret i diverse indlæg som du tilsyneladende er. har nu læst den tidligere tråd efter din venlige henvisning og kan da godt fortryde jeg har taget emnet op for hvor er folk dog bare ubehagelige i deres tone overfor andre. God week-end

Side: 1  ...  ·  12  ·  13  ·  14  ·  15  ·  16  ·  17  ·  18  ·  19  ·  20  ·  21  ·  22  ·  23  ·  24  ·  25  ·  26  ·  27  ·  28  ·  29  ·  30  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: