Svar til Rothmaler:
Det kan godt være at du siger at racekatte der bliver solgt uden stamtavler ikke er ægte racekatte og burde sælges for en noget lavere pris, men det er ikke altid rigtigt. Nu er jeg den heldige ejer af den skønneste og smukkeste norske skovkat, og hendes forældre er begge norske skovkatte og hun har da også stambog med og det hele, men nu har min kæreste og jeg snakket om at vi gerne ville avle videre på hende, fordi at hun har nogle utrolige smukke farver, og der er flere af vores venner som er meget interesseret i at få en killing fra hende osv. Så jeg ringer ud til den avler vi har købt vores kat hos for at høre hvordan og hvorledes da det er vores første kuld, og hun siger så at vi ikke kan lave nogle kuld på hende fordi at vi ikke oplyste da vi købte hende at vi ville bruge hende til avl, så hun er kun købt til kæl, og dermed har avleren lukket hendes stambog. Så min kæreste og jeg har ikke mulighed for at få stambog på de killinger vores kat vil få

Og vi har fundet den flotteste hankat til hende med stambog og det hele lige som hende, og vi har også tænkt os at få et kuld killinger på hende, men det resulterer i at vi ikke kan få stambøger på killingerne desværre. Men selvom vi ikke kan det, så har vi da stadig tænkt os at tage en rimelig pris for dem ca. 2.500kr pr killing, da begge forældrerne har stambøger og er 100% rene norske skovkatte. Men havde vi kunne få stambog på dem, kunne vi sagtens have taget 4.500kr for dem, som vi gav for hende vi har nu, i sin tid. Killingerne kommer selvfølgelig afsted med chip, ormekur og div. vaccinationer, som en killing med stambog ville have gjort.
Så det var bare lige for at fortælle dig at det ikke er alle der sælger sine killinger uden stamtavler til en dyr pris som er svindlere. Det kan jo være at de har fået lukket deres stambog da de købte den, fordi at de heller ikke oplyste at de måske en dag ville prøve at avle på den