• 495.969 annoncer
  • 46.968 nye annoncer
  • 1.254.757 medlemmer
  • 5.156 online
Tråd startet: d. 13. April, 2012 · kl. 19.44
Sidst opdateret: d. 14. April, 2012 · kl. 11.33
Antal brugere der overvåger denne tråd: 0

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

BRUGER INAKTIV
#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 19.44)

Fredag den 13

Uhhhhh... så må vi hellere passe ekstra på!

For dagen i dag forbinder man med uheld, og måske er der noget om snakken. Ihvertfald ifølge Codan forsikring der har gennemgået ikke mindre end én million skadesanmeldelser fra de seneste seks år og undersøgt, hvor mange og hvilke typer af skader, der falder på fredag den 13. sammenlignet med både fredage, der falder på andre datoer, og alle de øvrige ugedage.

Og resultatet viser at danskerne falder og kommer til skade, 13,5 procent flere gange på de fredage, der falder på den trettende dag i en måned.

Fredag den 13 var noget der opstod allerede i 1307, hvor utallige tempelherrer fredag den 13. oktober (riddere af den gejstlige Tempelherreorden) blev fanget, tortureret, brændt på bålet og skatte beslaglagt efter ordre fra Kong Philip IV af Frankrig, og derfor blev dagen efterfølgende betraget som en uheldig dag.

I dag bliver fredag den 13 nok mere betragtet som en dag, hvor man sidder med vennerne eller og familien og ser uhygge film, og dagen får i flæng også skyld for alle uheldigheder generelt. Eller hva?

Er det noget i spekulerer over, er i altid uheldige på denne dag, eller er det bare en god dag til lidt flimmerkasse(u)hygge?

Gode svar:

Nil-Troll: Læs svar
nibbe: Læs svar
KennethLotte: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 19.56)

Har faktisk ofte undret mig over, hvordan denne skrøne om dagen er opstået, så er utrolig glad for du delte din viden, nu er jeg også blevet klogere i dag

For mig er dagen i dag, en dag man burde se en masse gyser film på sammen med vennerne, dog har jeg børnene i hjemme, så det må vente til næste gode gang, det bliver fredag den 13

BRUGER INAKTIV
#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 20.28)

Svar til skumfidusen:
Jeg er ikke overtroisk - men har mødt meget overtro gennem tiderne.
Og dog - hvem har ikke sagt 7 - 9 - 13, og krydset fingrene, for at det stadig nok skal gå ?

Mange flyselskaber har ikke sæderække "13"
Der er hoteller, hvor 13. etage slet ikke eksisterer - men 14., 15. o.s.v. gør

Men, det er da en lille spændende historie fra en svunden tid.
Man kan så sige, at vi efter 700 år efterhånden har vænnet os til datoen.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 20.49)

Jeg har nu haft en dejli fredag den 13.
På arbejde gik alt som smurt, jeg var færdig til at tage hjem kl 12, og har hygget resten af dagen.
Så en rigtig god dag.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 20.58)

Min mor døde d. 13, men det var ikke en fredag!

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 21.30)

Svar til molini:

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 21.36)

Svar til hubert 3:
Det er mange år sidden nu, men 13 var hendes lykketal! Og hun døde på min svigermors fødselsdag, spooky.

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 22.25)

sparkling-fashionhotmailcom skrev:
Har faktisk ofte undret mig over, hvordan denne skrøne om dagen er opstået, så er utrolig glad for du delte din viden, nu er jeg også blevet klogere i dag

For mig er dagen i dag, en dag man burde se en masse gyser film på sammen med vennerne, dog har jeg børnene i hjemme, så det må vente til næste gode gang, det bliver fredag den 13 :D

http://en.wikipedia.org/wiki/Friday_the_13th

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 23.22)

Svar til skumfidusen:
Fredag d. 13 ja uha.... apropos codan / forsikring, ved godt den er af ældre dato men synes stadig den er sjov:
Arbejdsskade!
Jeg skriver, fordi De udbeder Dem yderligere oplysninger vedrørende min ulykke.

Jeg havde på skadesanmeldelsen i rubrikken "Hvorledes skete ulykken?" anført dårlig planlægning, som årsag til mit ulykkestilfælde.
Eftersom De ønsker, jeg skal forklare det mere indgående, håber jeg, følgende detaljer vil være tilstrækkelige.

Jeg er murersvend, og på ulykkesdagen arbejdede jeg alene på et fladt tag på en ny 6-etagers ejendom. Da jeg havde afsluttet mit arbejde, havde jeg ca. 50 mursten tilovers (omkring 110 kg). I stedet for at bære dem ned i hånden, besluttede jeg at sænke dem ned i en træbalje ved at bruge en talje, der heldigvis var anbragt på bygningens side oppe på taget.
Efter at have bundet rebet godt fast nede ved jorden, gik jeg op på taget, svingede træbaljen ud og læssede murstenene. Så gik jeg ned igen og løste rebet, idet jeg holdt godt fast for at sikre en langsom og forsigtig nedsænkning af de ca. 110 kg mursten. Bemærk, at jeg på skadesanmeldelsen anførte, at jeg vejer 71 kg.

På grund af min overraskelse over at blive revet væk fra jorden så pludseligt, mistede jeg åndsnærværelsen og glemte at give slip på rebet. Det er vel unødvendigt at sige, at jeg i pæn fart fræsede op langs hussiden.
Omkring 3. sals højde mødte jeg træbaljen, der var på vej ned. Det forklarer kraniebruddet og det brækkede kraveben. Dette møde nedsatte kun farten lidt, så jeg fortsatte min hurtige opstigning og standsede ikke før fingrene på min højre hånd var 2 knoer dybt inde i taljen.
Heldigvis - på dette tidspunkt havde jeg generhvervet min åndsnærværelse og var i stand til at holde godt fast i rebet trods de voldsomme smerter.

Omtrent samtidig ramte baljen med murstenene jorden og bunden gik ud af baljen. Befriet for vægten af stenene vejede baljen nu ca. 20 kg.
Jeg refererer igen til min vægt anført på skadesanmeldelsen. Som De måske kan forstå, begyndte jeg en hastig nedtur langs bygningens side.
I 3. sals højde mødte jeg træbaljen på vej op. Dette ligger til grund for 2 brækkede ankler og hudafskrabninger på benene og den nederste del af kroppen.
Mødet med baljen nedsatte hastigheden tilstrækkeligt til at mindske skaderne, da jeg faldt ned i murstensbunken, og heldigvis brækkede jeg kun 3 ryghvirvler.

Jeg er dog ked af at skulle fortælle, at da jeg lå der på murstenene i dyb smerte og ude af stand til at rejse mig, og betragtede den tomme balje 6 etager over mig - mistede jeg igen åndsnærværelsen

Jeg gav slip på rebet.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 23.31)

Svar til KennethLotte:
Ja. ha ha ha den er hamrende sjov.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!

BRUGER INAKTIV
#11 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 23.31)

Svar til KennethLotte:

Ja puhhh.. noget af en historie... og resten kan man jo så kun tænke sig til, og selv om tønden måske "kun" vejede 20 kilo, mon så ikke den slog temmelig hårdt, når først den havde fået max speed på, efter et frit fald fra sjette... av..

Men god historie

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 13. April, 2012 · kl. 23.32)

molini skrev:
Svar til KennethLotte:
Ja. ha ha ha den er hamrende sjov. :D

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 14. April, 2012 · kl. 06.39)

Svar til House Of Voices:
1000 tak for linket, se det er meget pussigt, at man kan tro dagen har existerret i mange 100 år og så læse sig frem til, at det faktis først er skrevet om i 1900 tallet

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 14. April, 2012 · kl. 09.08)

Svar til molini:
Både min far og mor døde d. 13.. Min fars død var fredag d 13. Men det er også mange år siden.. Ellers har jeg ikke haft nogen oplevelser Fredag d. 13

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 14. April, 2012 · kl. 09.11)

Svar til KennethLotte:
Hahaha

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: