• 481.950 annoncer
  • 47.056 nye annoncer
  • 1.264.339 medlemmer
  • 6.216 online
Tråd startet: d. 11. april, 2012 · kl. 14.06
Sidst opdateret: d. 13. maj, 2012 · kl. 08.49
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 11. april, 2012 · kl. 14.06)

Hvilken brugt campingvogn er bedst??

Hej er der nogen der har nogle bud på hvilken mærke campingvogn skal man gå efter når man kigger efter brugt vogn. jeg leder efter en billigvogn hvor der er plads til en familie på 3 børn og 2 voksne. Mvh. Bjarke

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 11. april, 2012 · kl. 15.05)

Kommer jo an på hvor meget din bil kan trække:-)

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 11. april, 2012 · kl. 15.14)

Hej.
Da vi selv købte vores gik vi efter om den var pæn, tror ikke der er den store forskel når man er i den billige ende af skalaen. Vi købte en Knaus hos et ældre ægtepar der har brugt og passet godt på den og fortrød ikke købet. Kig hellere efter noget som passer til jer, altså indretning osv. Samt som Sille12 skriver, vægten hvis i vil køre med den.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 11. april, 2012 · kl. 16.46)

Gå efter en Hymer,den er produseret i materialer som ikke optager fugt,så undgår du fugtskader,som er den største fare ved en brugt campingvogn.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 17. april, 2012 · kl. 01.04)

Svar til Bjarke bach hansen:
Alt er jo relativt. Så det afhænger jo af mange ting - budget, trækker, kørekort.

Men jeg vil da gerne slå et slag for Solifer. Det er en vintervogn med vandbaseret centralvarme og god isolering. Det der med at der i almindelige campingvogne findes "for kolde" områder og "for varme" områder, eksisterer ganske enkelt ikke i en Solifer. Temperaturen er ens _overalt_.

http://www.loweneck.dk/rene/default.asp?PG=63

Boligstedet.dk
Gratis boligannoncer.
Klik her!
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 18. april, 2012 · kl. 15.44)

se min vogn den har det som du skal bruge da jeg selv har 3 børn (2x15) + 1x10år og de kan godt ligge i denne med det plads som de skal bruge.
se denne link, ring evt.
http://www.guloggratis.dk/camping/campingvogne/dethleffs/annonce/14735858-d...

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 20. april, 2012 · kl. 21.23)

Jeg har i dag sat en Adria køjevogn til salg grundet total ophør med camping. Det er ikke noget dyrt mærke og heller ikke super luksus. Men prisen er jo så også derefter. Jeg mener I skal kigge efter indretning og vælge det, der passer jeres familie bedst. Og derefter kigge godt efter, om der er fejl i vognen. Jeg kender ikke til mærker, der altid er dårlige eller altid er gode. Til børnefamilier mener jeg f.eks. at køjevogne er helt rigtige. Ring evt. for erfaringer.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 21. april, 2012 · kl. 21.35)

Jeg vil også klar til sige en køjevogn, vi har også sat vores til salg, da min mand er blevet opereret i ryggen og derfor ikke er til meget hjælp når vi skal ud med vognen. Men synes også det er en skam at skulle af med den.. Men når han er på højkant igen, så finder vi nok en ny

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 22. april, 2012 · kl. 23.12)

Du må så lige skrive om alderen på ungerne samt, hvilken prisklasse I søger.

Vi har også 3 børn.
Vi købte en Adria 663 UK da vi fik vores 3. barn, grundet at der var en smart klapkøje over dobbeltsengen.
Vi var ude og kigge på nogle vogne med 3 køjer, men vi mente at de 3 køjer var for tætte og virkede klaustrofobiske.
Vi havde kun vognen i et par år, da vi begyndte at kører syd på og pladserne i Italien er bare ikke til større vogne.

Vi har derfor valgt en Adria Adora 552 UK som også har 2 køjer og en klapkøje, for os har det været den perfekte indretning til turene syd på, sengepladser til alle og stadig en stor sidegruppe.

Nu har vi så valgt IKKE at kører syd på med vogn længere, så derfor har vi sat vores til salg/bytte for igen at få en stor vogn.
Vi er nu på udkig efter en Adria 743 UT eller Hobbt 720 Ukfe
De har 2 køjer og en sidesiddegruppe overfor til den 3. børneseng og stadig rundsiddegruppen og forældresengen.

Så alt efter hvad I vil bruge den til, skal I overveje indretningen meget nøje.
HUSK altid at få tjekket den for fugt FØR i køber den, man hører meget om bestemte vogne og årgange med fugt, men er den fri for fugt, kommer der formentlig heller ikke fugt i den.

Vi har haft flere Adria vogne, en enkelt Hobby, en enkelt Bürstner og en enkelt Tabbert.
Vi har valgt Adria pga den lave egenvægt og mere ekstra udstyr

Held og lykke med valget.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 23. april, 2012 · kl. 13.33)

Køb den indretning der passer jer bedst, 3 køjer og 3/4 seng virker bedst for os, mærket er underordnet vil jeg sige, der findes efterhånden ingen "dårlige" vogne, brugs ridser kan man jo ikke undgå i en børnefamilie vogn, bare den er passet og plejet godt, og få lavet en fugttest på den inden køb.

Boligstedet.dk
Gratis boligannoncer.
Klik her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 23. april, 2012 · kl. 16.07)

Svar til kirsten smed:

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 23. april, 2012 · kl. 16.11)

jeg har en Hobby ecellent 535 1996 den kan i nemt være i det met køjer fortryder i de skal være store hvis ikke de kan
sove tre i sofa enden i min er der enkelt senge husk på det er ikke hjemme men ude

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 23. april, 2012 · kl. 16.31)

hjemmeis skrev:
jeg har en Hobby ecellent 535 1996 den kan i nemt være i det met køjer fortryder i de skal være store hvis ikke de kan
sove tre i sofa enden i min er der enkelt senge husk på det er ikke hjemme men ude

Hjemmeis: Du bliver da nød til at uddybe, hvorfor de fortryder en vogn med køjer, når alle andre anbefaler det til børnefamilier.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 29. april, 2012 · kl. 21.46)

Hvis I ønsker en god og sund vogn, så gå primært efter mærkerne Hobby, Knaus, LMC, Fendt og Solifer. De er lidt dyrere men pengene er givet godt ud.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d. 30. april, 2012 · kl. 07.04)

Jeg har en Tabbert Comtesse 530 fra 1993 m. køje i den ene ende og den er rigtig fin. Godt nok er det en gamel vogn, men den er fri for fugt og i god stand. Jeg gav 20.000 for den og der ver et 5 aar gamelt Isabella Commedor Classic fortelt med i prisen. Det kan vist ikke gøres meget billigere.
Men ja, indretningen er vist den vigtigste faktor til at starte med.

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: