• 496.296 annoncer
  • 48.446 nye annoncer
  • 1.253.400 medlemmer
  • 1.233 online
Tråd startet: d.  8. april, 2012 · kl. 23.25
Sidst opdateret: d. 19. maj, 2012 · kl. 14.01
Antal brugere der overvåger denne tråd: 3

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  8. april, 2012 · kl. 23.25)

Er hunkatten gravid?

Er vores hunkat gravid?

Personligt kunne meget tyde på hun er gravid, hun blev for en 2 uger siden tyk og nu er hun tykkere. Hun spiser meget mere end vores kasterede hankat og opholder sig inde ,hun går kun ud for at efterlade efterladningskaber. Hun er har tydeligere brystvorter end normalt og virker mere opsat på at kæle og få opmærksomhed, og holder sig hele tiden til mennesker.
Hun er begyndt at ligge meget ned, efter hvert 10 skridt nærmest. Hun er 7. år og har tidligere været på p-piller, grunden til hvorfor hun ikke er nu eller har været i et stykke tid, det ved jeg så ikke. Da det er første gang vi muligvis skal have killinger, kan vi så få et råd med? eller gerne flere?
håber på svar og god påske

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 08.29)

Ja, tag katten til dyrlægen, og få konstateret at den ikke fejler noget andet

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 10.26)

Hej og tillykke med det
De fleste katte klarer det selv,så tag det helt roligt
Det er faktisk fra nu og 20 dage frem at der for de fleste er gået de 62-65 dage fra løbetid ,denne var i år tidligere pga den milde vinter
Jeg har haft katte siden 72 både hus ,britte,hellig Burma og nu på 10 år main coon,vores kat finder et trygt sted (ikke nødvendigvis det sted du syntes ) men det vigtigske er at den ikke stresses og for ro, husk katten er et dyr ikke et meneske.....

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 12.21)

Svar til DKsJBL:
Ja alt tydee på at din kat er drægtig..... katte bliver nemlig ikke gravide.
Det er godt nok synd for den at den skal have sine færste killinger med 7 år, det svarer til at du skal have dit første barn som 50-60 årig. Jeg håber for kattens skyld at det går godt.
Hvorfor har i taget p-pillerne fra den gamle kat. Kan ikke se noget fornuftig i det ?

Sørg for, at give din kat en fødekasse allerede nu, helst en hvor der er overdækning på halvdelen. Læg nogle tæpper derind, ikke frotte håndklæder, da killingernes klør hænger fast i dem.
Gå strtaks over til at give din kat killingemad, der er flere proteiner i og dem mangler hun når hun er drægtig. Hun skal have killingemad under hele diegivningsperioden.
Håber at du også har givet din kat en ormekur. Killingerne skal have ormekur 3 gange, da de bliver inficeret med orm lige så snart de begynder at patte.

En tommelfinger regel er, at den kan lægge mælk ned 2 dage før den føder og når temperaturen stiger så skulle fødslen gå i gang inden for 12 timer.
Dette er kun tommelfinger regler, så der kav være afvigelser.

Lige inden katten føder får den forveer, hvor der kommer sådan en boble ud af fødselskanalen, den skal du lade være, det er den som blokker fødselsgangen ud.

Jeg vil anbefale dig at lave en aftale med din dyrlæge så han er klar, da det med sådan en gammel førstegangs kat kan ende med kejsersnit.

Lad os vide hvordan det gik.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 14.00)

Svar til nibbe:
Jeg vil gerne meddele tilbage hvordan det vil gå med hende. Vi har allerede lavet en fødekasse og vi har puttet nogle gamle lagner i og har stillet den et godt stykke væk fra der, hvor alle i huset opholder sig (stue, spisestue og køkken). Og ja, jeg kunne ikke lige huske hvad det hed når en kat skal have killinger så blev nødt til at skrive gravid
men tak for rådet

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 16.55)

Svar til DKsJBL:
HUSK
Din kat kan allerede blive drægtig igen inden for den første uge den har født, så HUSK P-PILLERNE

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 17.50)

Jeg ville få hende steriliseret hurtigst muligt og aflivet killingerne. En 7 år gammel hunkat, der aldrig har haft killinger før, kan risikere et kejsersnit eller det, der er værre. Når katten når over 2-3 år, begynder bækkenet at blive stift, hvis den ikke har født tidligere.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 18.14)

Svar til Black71:
Burde man ikke vente og se resultatet af killingerne og derefter bedømme om de skal aflives eller leve? Synes ikke man bare skal slå ihjel, killingerne kan jo sagtens være sunde og raske selvom hun er 7 år.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 18.28)

for lige at gøre opmærksom på noget er vi en sammenslået familie (pga. skilsmisser) hvor den ene side af familien har haft en hunkat og den anden side har haft katte i mange igennem mange år, men det var kun hankatte og det er grunden til at vi ikke ved noget om drægtige hunkatte. det er ikke fordi vi er en flok tåber der ikke ved hvordan man passer et levende dyr

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 18.36)

Svar til DKsJBL:
Jeps, vent nu og se hvordan det går. Du skal bare være forberedt på, at det måske ikke bliver så let. Men måske går det hele også som smurt.
Når den er så langt hen i drægtigheden, så er der hellere ikke så meget at gøre.
Kan du huske hvornår den har været i løbetid, så er det lige som noget nemmere at finde ud af hvornår den skal føde.
Jeg turde jo ikke gå fra en så gammel første gangs fødende og lade den være alene.
Du skal nok hellere ikke lukke den ud de sidste 5-6 dage før den føder, sæt den gemmer sig et eller andet sted ude og har brug for hjælp, det kan være katastrofalt for katten.
Og husk p-piller dagen efter den har født.

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 19.59)

Svar til nibbe:
Det vil vi så gøre

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 20.26)

Man kan ALTID sterilisere og aflive killingerne, uanset hvor langt henne hun er.

Jamen i værste fald kan det koste mormis eller killingerne livet, og hvis du er klar til at tage den chance - så værsko + at du skal være forberedt på at få 8 killinger ekstra, som du måske ikke kan komme af med.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 20.40)

Svar til Black71:
Ja, det kan man da, man kan også drukne dem når de er født, man kan tage den drægtige kat og aflive den. Det hele er et spørgsmål om etik.
Sådan gør man ikke når katten er så langt henne. En seriøs dyrlæge vil hellere ikke sterilisere en kat som er så langt henne i drægtigheden.
Hvis der er nogen som gør det vil jeg ikke kalde dem dyrlæger men slagtere.

Du har din indstilling og jeg har min.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 22.31)

Nibbe, der er en kæmpe forskel på at gøre det nu, end at man afliver dem senere. Iøvrigt er det strafbart at drukne killinger.

En hunkat får først moderfølelser, når hun har født. Og bliver de taget inden, har hun ingen moderfølelser for dem, og hun kommer ikke til at savne dem. Aflives de efter fødslen vil hun gå rundt og lede efter sit afkom i længe.

Og jo seriøse dyrlæger gør det hver dag. Hvad tror du, der sker, når uønskede katte indfanges, hvis de engang har været tamkatte? De bliver steriliserede, og evt. killinger bliver aflivet.

Det er måske bedre, at hunkatten dør under fødslen? Eller at den får kejsersnit og ikke vil kendes ved killingerne, og ejeren så skal flaske killingerne op? Eller at killingerne bliver uønskede og sat ud på det nærmeste gadehjørne? Eller at killingerne bliver foræret væk, for så selv at få killinger med 6 mdr. og 12 mdr. og 18 mdr. og 24 mdr. og ...... ?

Du har din etik - og jeg har MIN.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d.  9. april, 2012 · kl. 22.36)

Black71 skrev:
Eller at killingerne bliver uønskede og sat ud på det nærmeste gadehjørne?.
Jeg er ikke så syg i bolden at jeg drukner eller sætter killinger af? så kan ikke se hvorfor det skal komme under dette her emne? Har allerede mange forespørgelser på de killinger hun muligvis får, så det bliver heller ikke noget problem..

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: