• 497.104 annoncer
  • 51.371 nye annoncer
  • 1.383.311 medlemmer
  • 424 online
Tråd startet: d. 11. oktober, 2010 · kl. 20.11
Sidst opdateret: d. 18. oktober, 2010 · kl. 11.20
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 11. oktober, 2010 · kl. 20.11)

Post Danmark - maxibrev

Ja så skete det så - jeg solgte en ny vare som køber betalte portoprisen (maxibrev - lille pakke) for og uden at tænke mig om
blev den p.g.a. vægt under 500 gr., sendt uden kvittering, hvilket Post Danmark ikke giver på maxibrev.
Køber påstår, at varen ikke er kommet frem. Pakken er efterlyst hos Post Danmark, hvilket kan tage uger inden man hører noget -
og mon jeg hører noget ???
Jeg har ingen kvittering for afsendelse, køber kan reelt have modtaget pakken og så er mit spørgsmål:
Skal jeg betale køber beløbet tilbage eller......... Jeg er ikke ude på at snyde nogen - det er bare så ærgerligt, at der sikkert er en Post Danmark medarbejder som har fået sig en gave sådan lidt på kant med loven - som jeg må betale for.
Giv mig din mening ........

#2 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 11. oktober, 2010 · kl. 20.15)

Hej
Efter min mening, så er der desværre ikke andet, at gøre end at betale pengene igen. Da det er sælgers opgave, at kunne bevise, "pakken" er sendt afsted til køber.
Husk til en anden gang, at lave en indleverings attest på posthuset, denne koster 12 kr og sikre dig, at skulle betale en handel tilbage, hvis køber påstår at ikke have modtaget.
Dog vil jeg vente de 14 dage der går, før post danmark skriver om de har fundet "pakken". Da det kan ske den dukker op.
Mvh Tille

#3 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 11. oktober, 2010 · kl. 20.16)

Svar til Annette Mller:
Hej Annette :O)
jeg har sendt som maxibrev i 4år rigtig rigtig mange gange! Jeg har 7-9-13 været ude for at et brev er forsvundet 4 gange. Så det kan ske - men yderst sjældent. Hvis beløbet er lille ville jeg nok stole på køber og returnere pengene. Hvis beløbet er mellemstort 275-400kr ville jeg altid bede vedkommende betale 12kr ekstra så jeg kan bevise forsendelsen via en indleveringsattest fra postdk - alt derover sendes kun som forsikret pakke uanset vægt på pakken!
Jeg håber virkelig i finder en løsning - tror ikke du skal stole på at postdk finder dit brev. Hvor lang tid er der gået fra du har sendt det til nu? jeg har været ude for at et almindeligt storbrev til mig fra jylland var 16 dage undervejs og fra mig til en kunde tog det engang 14 dage! held og lykke :O) :O)

#4 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 11. oktober, 2010 · kl. 20.16)

hvis køber selv har bedt om forsendelse med maxibrev ja så vil jeg mene det er for købers regning, hvis en køber ønsker " forsikring " ja så må de betale porto til en pakke.
det er bare min mening.

#5 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 11. oktober, 2010 · kl. 20.17)

Svar til sparkling-fashionhotmailcom:
Hi hi vi har skrevet samtidig :O) :O) HELT ENIG! :O) :O)

#6 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 11. oktober, 2010 · kl. 20.37)

Ok ! Anede ikke at man kan få en indleveringsattest. Har sendt mange maxibreve og pakker som alle er nået frem til modtager.
Jeg skal måske bare slå "lidt kold vand i blodet" - det er en uge siden jeg afsendte. Pakken kan jo vel også være endt i den modsatte ende af landet. Køber har bare været sådan lidt fremme i skoene pr. mail i løbet af ugen - hvilket man jo ikke kan fortænke ham i :-)

#7 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 11. oktober, 2010 · kl. 20.56)

Svar til smurfmama:
Ja, det kan jeg se jeg er bestemt også helt enig i dit indlæg

Annette: Ja slå du bare kold vand i blodet, og fortæl køber, at der kan gå ca 14 dage, før post danmark kommer med en hendvendelse til dig. Samt kan køber jo også efterlyse den, det plejer jeg be køber ligeledes gøre, i håb om post danmark så dobbel tjekker. Jeg har prøvet, hvor de har fundet den forsvundet "pakke" så derfor er dette altid en god ting at gøre.
Ang indleverings attest, er dette en blanket du udfylder, hvor du skriver dit og motageres navn og adresse på, hvor efter post danmark, så kviterrer for, at du har sendt en "pakke" via dem, til køber. Gem altid også post kviterríngen sammen med indleverings attesten, så har du vægten på "pakken" hvis køber påstår det er en tom pakke de modtager.

#8 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 11. oktober, 2010 · kl. 21.13)

Svar til Annette Mller:
Ja postdk kan være meget længere end 1 uge om det :O) tænk bare på problemer med hvidt pulver i breve mfl - skriv du bare til køber om han er rar at slå koldt vand i blodet 10 dage endnu OG han kan spørge på posthuset efter brevet ;O)
som som Sparkling siger - gem altid kvittering/indvejning sammen med indleveringsattest - der er ingen forsikring på men så kan du i hvert fald bevise overfor køber at den er sendt :O)

#9 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 12. oktober, 2010 · kl. 09.01)

Synes faktisk det er forkert at sælger skal betale penge tilbage for noget som er blevet væk. Folk ved der er en risiko ved at sende breve og pakker så derfor må de selv betale det ekstra det koster at få en indleveringsattest ellers må de komme til privaten og købe tingene.
Ved godt det er møg belastne at man ikke får sine ting når man har betalt for det (har selv prøvet det) Men jeg forlangte ikke pengene reur da jeg som sagt godt ved der er en risiko ved at få ting sendt

#10 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 12. oktober, 2010 · kl. 09.56)

Svar til sixgirl:
det "skal" sælger heller ikke, men nu spørger hun til et godt råd :O)
mit råd som sælger gennem mange år er at hvis beløbet ikke er det helt store og man stoler på køber, så ville jeg returnere pengene! på den måde får jeg større troværdighed som sælger, flere kunder og har det bedre med mig selv og køber :O) eller evt slå halv skade. Hvis jeg som sælger ikke kan bevise den er sendt føler jeg at der er lige så meget mig den hænger på - så det er kun et godt råd og en opfordring til hende der spørger :O) :O) ikke noget som sælgere "skal"

#11 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 12. oktober, 2010 · kl. 10.03)

Svar til smurfmama:
Er endnu engang helt enig med dig...

Sixgirl: Det er også et spørgsmål om man som sælger vil risikere, at blive hængt ud som svindler.
Der er rigtig mange herinde, der er meget hurtig til, at skrive de er blevet snydt. Flere gange har det vist sig, at køber ikke er blevet snydt. Men en forsinkels af pakken eller pakken er røjet retur.
Jeg vil personlig heller, hvis jeg ikke havde en indleverings attest, give pengene igen. Så jeg ikke kunne blive beskyldt for svindel. Da jeg personligt, ville syntes det var meget værrere end, at miste lidt penge.
Men det er kun råd til sælgere, det er ikke noget man skal. Det er jo et spørgsmål om hvad man ser vigtigst som sælger.

#12 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 12. oktober, 2010 · kl. 15.08)

Jeg spørger altid køber om ønsket forsendelse, og gør ALTID opmærksom på at maxi er helt og fuldstændigt på købers eget ansvar. Har dog aldrig været ude for de ikke er nået frem til rette modtager.

#13 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 12. oktober, 2010 · kl. 16.24)

ja men til alle husk man kan få en seddel ved pd for 12 kr der beviser man har sendt

#14 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 12. oktober, 2010 · kl. 16.25)

glemte men det betyder ikke du stå stærk som sælger da den enlig ikke er en disse vær bare spørg sælger på qxl .

#15 - Skrevet for ca. 3 år og 6 måneder siden (d. 13. oktober, 2010 · kl. 11.36)

Det kan aldrig blive dit problem at brevet ikke kommer frem. Da det er sendt som brev er det på købers eget ansvar. Køber blir nok sur men ærgeligt den er jo sendt. Jeg har selv prøvet at sende et brev som aldrig nåede frem til køber,men det er der altså ikke noget at gøre ved. Det er ikke din fejl,sådan er det at handle på denne måde....

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: