Måske er det kun mig, men jeg synes der er rigtig mange ting man kan undre sig over, når man gennemlæser deres "tilbud"!
1000 watt møllen har forskellige billeder, om det er i avisen eller på deres hjemmeside.
Deres 2000 watt mølle ligner også en billig 400 watt kina-mølle. Tjek http://www.ebay.de/itm/Windgenerator-PWG-400L-12V-Windrad-wind-turbine-Klei...
På trods af at den ene mølle skulle kunne producere dobbelt så meget som den anden, så er deres tekniske specifikationer, på hjemmesiden, ens!
Deres postulat om en tilbagebetalingstid på 3-4 og 5-6 år, er helt udokumenteret og urealistisk. De skriver om forventede minimuns produktion på h.h.v. 2500 kWh og 4000 kWh for de to møller! Dette er ganske urealistisk, ikke mindst når man ser på, at de snakker om en "tårn-højde" på 4 meter (i avisen) og 6 meter (på deres hjemmeside). Det er jo nærmest bare et langt kosteskaft!
Stiller man dem et teknisk spørgsmål om disse ting, får man enten intet svar, eller ens spørgsmål bliver ikke "accepteret" på deres hjemmeside.
Jeg synes det er en god ting, at de på denne måde gør det nemmere, hurtigere og mere "tilgængeligt" at købe sig en vindmølle, men det er ikke seriøst, at man ikke fremlægger nogen form for dokumentation og ikke svarer på tekniske spørgsmål.
Som interesseret køber kan man jo ikke engang ansøge kommunen om byggetilladelse uden nogen dokumentation.