• 496.951 annoncer
  • 49.436 nye annoncer
  • 1.252.498 medlemmer
  • 4.786 online
Tråd startet: d.  5. marts, 2012 · kl. 18.06
Sidst opdateret: d. 17. juli, 2012 · kl. 12.14
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  5. marts, 2012 · kl. 18.06)

delefilter dali 850

er der nogen der ved hvor man kan få rep et delefilter til dali 850, mellemtone og diskant spiller ikke, og det er ikke enhederne, helst i nordjylland

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  5. marts, 2012 · kl. 19.23)

Kan godt reparere dit filter hvis du er sikker på at fejlen ligger der og ikke i enhederne.
Mvh Ole.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  5. marts, 2012 · kl. 20.23)

du skal ikke prøve hos hifiklubben i aalborg. de laver ikke ældre højtalere. du kunne prøve at kontakte soundfix.dk som laver højtalere eller de lokale forretninger som har med PA/discoteks udstyr at gøre.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  5. marts, 2012 · kl. 21.21)

Du kan prøve at kontakte Dali i nørager, jeg ved de har en del reservedele til gamle modeller endnu.
Dali Telefon : 96 72 11 55

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  6. marts, 2012 · kl. 19.52)

Svar til Kim262:
ja men de skal have 1700 for et delefilter, det kan ikke gå

Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Forkæl dig selv
Spar penge på gode tilbud
Se dagens tilbud på Deal.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 2 måneder siden (d.  6. marts, 2012 · kl. 19.53)

Svar til Ole91:
okay hvor bor du

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 25. april, 2012 · kl. 14.04)

hej

har du fået reppet dine dali 850

eller har jeg et helt sæt du må købe - med scan speak 2905/9700 diskanter

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 1 måned siden (d. 26. april, 2012 · kl. 00.51)

Fireblade.

Der skal som regel kun skiftes et par ganske billige bipolare kondensatorer.
Bennic fik trykt forkert volt-værdi på en masse billige kondensatorer til DALI i sin tid og det er bla. dem der futter af så det kan ses..
Når du nu alligevel har filteret ude kan du f*nd*m* få mange bedre stumper for de 1700,- Bla. spoler med langt lavere modstand i.
Hvis en eller flere mellemtoner alligevel er stået af, har Højttalerbutikken måske stadig originale erstatningsenheder til det halve af hvad DALI skal ha'.
Denne mellemtoneenhed skriger efter en tiltekreds, da den stiger i intensitet over hele sit virkeområde.

Soundfix/Jens Posselt ved Ålborg kan jeg godt anbefale.

Det værste ved denne opgave, er at få filteret ud uden at bruge vold, da alle ledninger fra filteret ud til enhederne er limet fast med "elefantsnot" i skillevæggene inde i kabinettet..

Scanspeak 9700 er kun en ændring af lyden, ikke nødvendigvis en forbedring og filteret skal modificeres kraftigt til denne enhed, hvor kvaliteten desværre slet ikke følger prislappen.
Den originale SEAS-diskantenhed har (selvfølgelig) også sin egen lidelseshistorie..

Hvis du havde været fra København/Sjælland, ville jeg godt ha' barberet den ged for dig.

Mvh. Jens/Modifix

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  7. maj, 2012 · kl. 01.41)

Der er standard stumper i ethvert delefilter, uanset mærke eller størrelse. Enhver elektronikmekaniker med en IQ højere end en ostemad kan fikse sådan et delefilter. Og stumperne bestilles fx ved RS.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d.  8. maj, 2012 · kl. 01.29)

Javel så, men så må det jo være noget jeg har drømt,at jeg i eget firma satte alt andet end standardvare i adskillige højttalere.. (bla. toroidkernespoler, alu og kobberfolie/papir i voks-kondensatorer og rensølvterminerede kulmassemodstande)
F*nd*m* godt at man ikke er en sk*d* elektronikmekaniker med en IQ på linie med en spegepølsemad med remoulade og ristede løg!

Start dit rygestop nu
Kæmpe udvalg af eCigaretter og eJuice.
eSmog.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 18. maj, 2012 · kl. 12.53)

Hej fireblade... hvis du er interesseret, så har jeg 2 basser, 2 mellemtoner og 2 diskanter plus frontstoffet fra et sæt dali 850 som virker.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 19. maj, 2012 · kl. 13.45)

har du delefilter

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 0 måneder siden (d. 19. maj, 2012 · kl. 14.36)

nej desværre, kun de nævnte dele.

#14 - Skrevet for ca. 11 måneder og 12 dage siden (d.  8. juni, 2012 · kl. 01.09)

Svar til Jens888:
De nævnte komponenter er som sagt standard stumper der kan fåes hos fx RS. En af de få ting man ikke kan få som reservedele er prom'er da de jo er programmeret individuelt af slutfabrikanten, og de rykker ikke ud med programmet. Men så snakker vi også om meget specielle ting som ikke går under kategorien consumer electronics. Jeg har selv haft eget reparationsfirma, og har ikke oplevet noget jeg ikke kunne skaffe dengang. Så gå frisk til et fornuftigt reparations værksted som stadig kan finde ud af reparation på komponent niveau og ikke de nyere værksteder der kun skifter hele moduler.

#15 - Skrevet for ca. 10 måneder og 2 dage siden (d. 17. juli, 2012 · kl. 12.14)

hej, www.cadaudio.dk har både enheder og filterstumper til dali
mvh karsten madsen

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: