• 482.025 annoncer
  • 48.088 nye annoncer
  • 1.264.685 medlemmer
  • 4.720 online
Tråd startet: d. 24. februar, 2012 · kl. 11.21
Sidst opdateret: d. 12. juni, 2012 · kl. 22.16
Antal brugere der overvåger denne tråd: 6

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 11.21)

SUK.... en ægte kat uden stamtavle er altså en huskat.

Nu er det endelig fastslået, at en "ægte kat uden stamtavle er en huskat"

Ser frem til at folks annoncer herinde ikke bugner af ægte, men uden stamtavle. En stamtavle er ENESTE garanti for, at din kat er ægte. Husk det, når du forelsker dig i en renracet killing.
Så køber man en racekat uden stamtavle, så får man en huskat. Og fra min side som opdrætter, så betyder det ikke i mine øjne, at en huskat er mindre værd end en racekat

http://www.forbrug.dk/Afgoerelser/oevrige-sager/Manglende-levering-af-stamt...

Gode svar:

nibbe: Læs svar
Black71: Læs svar
Lisa B: Læs svar
Tina B.: Læs svar
Helle324: Læs svar

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 13.03)

Må indrømme, at jeg ikke forstår hvorfor det er så fedt at købe uden tavle og så holde på, den er altså ægte. Hvis det er vigtigt at den er ægte så køb med papir. Noget andet er, at i mine øjne kan den aldrig blive en huskat for det er en race for sig, men den kan blive en blanding.

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 16.43)

Svar til maria pelsen:

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 17.07)

Bare fordi den er uden stamtavle, behøver den jo ikke at være uægte. Der findes jo altså stadig ærlige folk, der ikke bare prøver på at snyde. Og jeg ved godt at en stamtavle er den eneste garanti for, at den rent faktisk er helt ægte. Men uden stamtavle er da ikke en garanti for at den er UÆGTE. Jeg har selv haft en ægte norsk skovkat uden stamtavle. Og den var ægte, for jeg så både faderens og moderens stamtavler. Men vis man synes det er vigtigt, skal man selvfølgelig købe en med stamtavle. Jeg personligt har bare ikke noget at bruge den til.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 18.00)

Kig dog på linket !

Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 18.00)

Jeg synes det er så godt, at der er kommet en juridisk definition af begrebet ægte racekat.

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 18.07)

Svar til Lisbeth Rosenholm:
Ja halleluja, er sikker på at der vil skulle henvises til det link mange gange frem over, når diskussionen falder på om en kat er ægte eller ej Skønt at der endelig er et endegyldigt bevis, så det ikke bare er opdrætterne der beskyldes for alt muligt når der bliver sagt at en kat uden stamtavle ikke er ægte

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 19.20)

Ja, læs dog lige linket....Dette link siger jo intet om katte, hvor der er stamtavle på forældrene. Sælgeren er jo tydeligvis ude på at snyde køberen. I linket står der jo bare, at i DETTE tilfælde er der tale om en huskat/uægte kat. Den nævner heller ikke noget om, at det i alle andre tilfælde vil være sådan.
Hvis vi lige laver et eksempel.:: Killingen " Snehvide" er født af forældre hvor begge har stamtavle. "snehvide" sælges for 500- uden stamtavle. Men hvis hun havde stamtavle koster hun 5000,-. I mine øjne er "snehvide" altså stadig den samme killing, papir eller ej.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 19.41)

Svar til alk1:
Godt svar.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 20.52)

Svar til alk1:
Lige nøjagtig, så kort kan det siges.

Køb billig Frontline Combo
Frontline Combo Vet. Loppemiddel. Gratis Leveret
v/Køb Over 400,-
Bliv røgfri for 0 kr!
Prøv skandinaviens mest solgte e-Cigaret for 0 kr
XSmoke.dk/Prøv-Gratis
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 21.30)

Svar til alk1:

BRUGER INAKTIV
#12 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 21.46)

alk1 skrev:
Ja, læs dog lige linket....Dette link siger jo intet om katte, hvor der er stamtavle på forældrene. Sælgeren er jo tydeligvis ude på at snyde køberen. I linket står der jo bare, at i DETTE tilfælde er der tale om en huskat/uægte kat. Den nævner heller ikke noget om, at det i alle andre tilfælde vil være sådan.

Læs artiklen endnu en gang, der står højt og tydeligt:

'Det fremgår af udtalelse fra den sagkyndige, at katte, der skal sælges uden stamtavle prisfastsættes som hus/gårdkatte'

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 22.04)

Svar til alk1:
Men hvorfor har du og andre, der køber uden papirer, et så tilsyneladende stort behov for at kalde katten ægte?
Hvorfor kan man ikke bare sige "Jeg har en norsk skovkat", færdig.

Det er for dumt at man hele tiden prøver at fremhæve, at den er ægte.
Hvis du vil have noget der er ægte, så giv de ekstra penge, og køb med papirer.
Har du det fint med ikke at kalde dyret ægte, men bare sige at du har kat, f.eks. norsk skovkat, så er det jo fint at købe uden papirer.

Men katten er altså ikke ægte, hvis der ikke er papirer på. Det må man gerne mene den er, men det er pr. definition ikke en raceren kat, hvis der ikke kan forelægges en stamtavle.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 22.30)

Team Swap skrev:
alk1 skrev:

Læs artiklen endnu en gang, der står højt og tydeligt:

'Det fremgår af udtalelse fra den sagkyndige, at katte, der skal sælges uden stamtavle prisfastsættes som hus/gårdkatte'
Ja, der står netop PRISFASTSÆTTES. Ikke at det ER en huskat. Men at den i dette tilfælde bør koste det samme som en alm. huskat.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 22.45)

Chinchi skrev:
Svar til alk1:
Men hvorfor har du og andre, der køber uden papirer, et så tilsyneladende stort behov for at kalde katten ægte?
Hvorfor kan man ikke bare sige "Jeg har en norsk skovkat", færdig.

Det er for dumt at man hele tiden prøver at fremhæve, at den er ægte.
Hvis du vil have noget der er ægte, så giv de ekstra penge, og køb med papirer.
Har du det fint med ikke at kalde dyret ægte, men bare sige at du har kat, f.eks. norsk skovkat, så er det jo fint at købe uden papirer.

Men katten er altså ikke ægte, hvis der ikke er papirer på. Det må man gerne mene den er, men det er pr. definition ikke en raceren kat, hvis der ikke kan forelægges en stamtavle.
Jeg er ikke forhippet på at kalde det en ægte racekat. Hvis det vel og mærke ikke er det!!!!! Men det jeg skriver er at den ikke ( i mine øjne) bliver mere ægte af at få et papir. Det er nøjagtig den samme kat .
Men det er bare noget vrøvl TO skriver, når hun skriver et og henviser til en tekst, der rent faktisk ikke skriver det, som hun siger at den gør.
Hvis katte ikke pr. difinition ikke kan være raceren uden stamtavle, hvor har i så de oplysninger/fakta fra. For hvis det er fra dette link her ovenover, er det godt nok noget tyndt grundlag.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  6  ·  7  ·  8  ·  9  ·  10  ·  11  ·  12  ·  13  ·  14  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: