• 514.808 annoncer
  • 68.005 nye annoncer
  • 1.432.855 medlemmer
  • 7.339 online
Tråd startet: d. 23. februar, 2012 · kl. 21.42
Sidst opdateret: d. 30. juli, 2012 · kl. 16.45
Antal brugere der overvåger denne tråd: 2

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d. 23. februar, 2012 · kl. 21.42)

MTB til dreng på 13 år - størrelse?

hejsa. jeg begiver mig nu ud i ukendt land da jeg er usikker på størrelse på MTB til min søn på 13 år. Han er lige nu 165 høj, men vokser en del ;-). Han skal bruge den til at cykle i skole, 5 km hver vej og ikke andet. Han drømmer om en MTB. Hvad kan anbefales at købe? Jeg aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte... På forhånd tak for hjælpen Mvh. Berit

#2 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d. 23. februar, 2012 · kl. 23.02)

Vil helst ikke anbefale noget mærke da jeg ikke kender så meget. Men vil gerne anbefale at du ikke køber den for billigt. Min søn på 13 kørte en "billig model" i stykker på 5 mdr. Måske har jeg været uheldig, men det er min erfaring.

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d. 23. februar, 2012 · kl. 23.04)

ang mtb når det er til en dreng på ca 13år så gå efter nogle af kvalitets mærkerne f.eks taarnby eller kildemoes gå langt uden om alt hvad der lugter af en lavpris cykel da det ikke vil holde mere end ca 14 dage til en ung knægt
men som grund regel må gear systemet ikke hedde shimano sis da det er den ringeste kvalitet på markedet og ikke vil give andet end problemer udvendige gear er rigtig gode når de bliver smurt og passet på og holdt rene
og da han stadig vokser vil det nok være en god ide og købe en cykel han kan vokse med hellere sætte sædet op et par gange end at cyklen er for lille efter et halvt år så gå efter 26 tommers hjul og et stel som går ham til lidt under skridt højde og undgå så vidt muligt et stel som er med støddæmper bagved
håber at det vil hjælpe dig lidt med din søgning
og husk en god brugt kvalitets cykel er bedre end en kvickly eller bilka cykel og holder i længere tid
gode brugte kvalitets cykler kan findes til meget fornuftige penge
mvh peter s-r

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d. 24. februar, 2012 · kl. 08.09)

Svar til peters-r:
Hvad er der så lige galt med Bilka's cykler ?. De sælger Puch MTB, med skivebremser for og bag for tiden, og har selv kørt på en af dem, og de har Deore gruppe på, så det er en iorden cykel.

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d. 27. februar, 2012 · kl. 22.44)

Hej. Køb enten en ordentlig MTB evnt Specialized , kan fåes i rimelig god kvalitet til kr 3000, eller vælg Kildemoes med 7 indvendige gear, koster ca 4000- så får du noget der kan holde til knægten

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d. 27. februar, 2012 · kl. 22.49)

jess du og knægten er velkommen til at komme forbi os og prøve en Mtb

#7 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d.  5. marts, 2012 · kl. 16.21)

Svar til forst:
Hej. Du har ret,der er udmærkede cykler,det som gør at de måske ikke lever helt op til cykelhandlermærker,er at man selv skal samle og finjuster gear,der kommer ikke fedt i frempind og sadelpind pedalgevind samt yderlige rustbeskyttelse osv. , dvs. de gennemgå ikke den klargøringsproces,som ved en cykelhandler,mange aner f.eks. ikke at der er forskel på en højre og venstre pedal.
Mvh. Bjarne

BRUGER INAKTIV
#8 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d.  5. marts, 2012 · kl. 17.51)

Svar til Bjarne16:
En cykel er nu engang en cykel, og det er der ingen forskel på, heller ikke om den kommer fra en cykelhandler, eller et lavpris varehus. I lavpris varehuset, arbejder der også cykelsmede, der klargør cyklerne, på samme måde, som i en cykelbutik.

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d.  6. marts, 2012 · kl. 08.05)

forst skrev:
Svar til Bjarne16:
En cykel er nu engang en cykel, og det er der ingen forskel på, heller ikke om den kommer fra en cykelhandler, eller et lavpris varehus. I lavpris varehuset, arbejder der også cykelsmede, der klargør cyklerne, på samme måde, som i en cykelbutik.

Ej stop lige en gang, en cykel er ikke bare en cykel - og hvad med service i de varehuse, de aner intet om cykler, og du har ingen mulighed for at få serviceret den efterfølgende - køb altid cykel hos en cykelhandler, der er mange flere valgmuligheder, og en ny cykel skulle jo gerne holde mere end et år, det gør varehuscykler bestemt ikke. Mærker som feks. Giant og Trek laver gode cykler fra 2500 og op, dertil kommer valgmulighederne - udvendige eller indvendige gear, udvendige kræver lidt mere vedligeholdelse, hvor dem med indvendige stort set bare skal ha smurt kæden når den trænger - de har dog mere effekttab end en cykel med udvendige, men en dreng på 13 har jo masser af energi Kan varmt anbefale Design Cykler, der har jeg altid fået rigtig god service.

Mvh. Tor

BRUGER INAKTIV
#10 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d.  6. marts, 2012 · kl. 18.22)

Svar til T D E:
Det passer ikke det du skriver. Servicen i varehusene er på mindst samme niveau som en cykelhandler. Og nu ved jeg tilfældigvis at en af de lokale cykelhandlere her i Sønderborg, får lavet sine cykler hos det lokale varehuse. Og har ved flere lejligheder mødt min egen cykelhandler hos Harald Nyborg, hvor han kom ud med diverse dele.... Så tag dine udtalelser med et gram salt.

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 6 måneder siden (d.  9. marts, 2012 · kl. 22.00)

Svar til Jess2:
Hej
Jeg har en Centurion, Dark Image 19" til salg. Den passer perfekt til ham. Se den her i gul og gratis.

#12 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d. 10. april, 2012 · kl. 18.39)

Svar til forst:
jeg holde med jer fordi en cykel er en cykel hvis du køber en sco i bilka elle ved cykelhandler er det det samme jeg arbejde med cykle daglig alt i dag er det samme cykkelhandlen impoter også cykle

#13 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d. 14. april, 2012 · kl. 00.29)

Svar til peters-r:
Kildemoes er noget være bras gå hellere efter cube, trek O.S.V..

#14 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d. 14. april, 2012 · kl. 16.04)

Jeg har en 26 tommer MBK Cheyenne til salg her på gul og gratis som du er velkommen til at tage et kig på.

#15 - Skrevet for ca. 2 år og 5 måneder siden (d. 14. april, 2012 · kl. 19.41)

Svar til Jess2:
jeg har en til salg herinde for 500 kr jeg har kørt på den og jeg er 165 cm kig på den

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: