• 502.222 annoncer
  • 62.146 nye annoncer
  • 1.429.774 medlemmer
  • 7.322 online
Tråd startet: d. 29. januar, 2012 · kl. 14.29
Sidst opdateret: d. 21. april, 2012 · kl. 17.37
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 14.29)

min næsebjørn vil ikke spise?

jeg står og er meget fortvivlet og deprimeret, fordi mit ynglings dyr ( Nosy min næsebjørn ) ikke vil spise, den mad som næsebjørne normalt spiser!?:(
jeg giver hende hunde tør foder, agurk, vindruer, tomater, salat, æble, pære og melorme' men der er ikke noget som hun vil spise - kun æg, men det kan hun jo ikke levet af, er nød til at give hende to æg om dagen, fordi hun ikke vil spise andet:'(
er der ikke nok nogen som vil hjælpe mig? der er krise inde i mit hoved!:(

#2 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 14.44)

Jeg tror ikke der er så mange andre der kan hjælpe dig end dyrlæge så skynd du dig at kontakte en!

#3 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 14.45)

Jeg ville nok ringe til en zoo imorgen og spørger dem til råds... Måske har den madlede? - Det oplever jeg engang imellem med min hund, så prøv måske at faste hende en dag til halvanden så hun bliver rigtig sulten og så tilbyd hende et æg sammen med noget andet, så bliver hun måske fristet..

#4 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 14.45)

Svar til Næsebjørne:
Det lyder som om problemet har været der i noget tid, så hvis jeg var dig, så ville jeg da tage den til dyrlægen og få den undersøgt, for selv om jeg ikke har forstand på næsebjørne, så tror jeg heller ikke den kan klare sig med 2 æg om dagen

#5 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 15.06)

Svar til Næsebjørne:
Nu har jeg ikke forstand på næsebjørne, men det er et dyr, så det reagerer vel som et dyr.

Hvis næsebjørnen ellers er sund og rask, ville jeg servere ordentlig nærende mad for den. Har den ikke spist det, så fjern det og lad være med at give den dens yndlingsmad æg. Spiser den ikke, så lad være med at give den andet. Når den bliver sulten nok, så skal den nok komme igang med at spise andet mad. Jeg har endnu ikke hørt om et dyr, som har sultet sig selv ihjel.

Som sagt, hvis den er sund og rask, tror jeg bare at den er blevet super kræsen og den har fundet ud af, at den får sine lækre æg hvis ikke den spiser andet. Dyr er jo ikke dumme - den har opdraget dig godt.

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#6 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 15.27)

Jeg synes at det som nibbe skriver lyder fornuftigt nok. Hvis den ikke er syg så spiser den når den er sulten nok. Du skal ikke gå og være bange over at den ikke spiser i nogle timer-1 dag, fordi som sagt hvis den er sund og frisk overlever den og spiser når den bliver sulten nok, og ikke får tilbudt noget andet end det der er i madskålen.

#7 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 15.29)

ja, det er vist den som har opdraget mig nibbe
ralle8600 det havde jeg slet ikke tænkt på, tusind tak' det skal i hvert fald prøves:)
Mille, ja problemet har været i ca. hele Januar nu:( så der skal helt klart gøres noget meget snart! og hvis dem fra en zoo ike kan hjælpe mig vil jeg kontakte en dyrlæge:)
hun virker sund og rask, så det er mærkeligt at hun ikke vil spise hvad der bliver serveret, så i morgen vil jeg fjerne al' mad, og ser hvordan det vil gå, men jeg tror jeg vil ringe til zoo, og dyrlæge første:)
jeg er utrolig glad for jeres hjælp:) - Tak

#8 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 15.35)

det har du nok ret i Ms.H. jeg har måske bare været for bange for ikke at give hende en mulighed for at spise noget, men i morgen vil jeg klart prøve at tømme skålen:)

#9 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 15.56)

Prøv at give hende kød og insekter.
Jeg er generelt ikke specielt begejstret for tendensen til at give eksotiske pattedyr et grundfoder, der er baseret på hunde eller kattetørkost.

Mit yndlingsforum mht. eksotiske pattedyr er dette: http://www.exotickeepersforum.co.uk
Der sidder også et par der inde med næsebjørne.

Det er super lækkert at det er engelsk baseret, for hvis man f.eks. kommer på et amerikansk forum for eksotiske dyr, er tilgangen tit en meget anden end hvad man ser her ovre. De er i højere grad villige til at ændre på deres dyr, for at få dem til at passe ind, end de ændre på dem selv, for at passe til dyret.

#10 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 16.09)

chinchi: nej de gider ikke rigtigt at spise det, men det er nu først nu at hun er stoppet med at spise det:(
jeg har før været inde på siden du henviser til her, men jeg kan ikke rigtigt finde ud af det?;)

Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Den billigste E-cigaret
Spar 20% på de mest populære produkter
Find dem på dampshop.dk

#11 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 16.12)

Hvad er det du ikke kan finde ud af der inde?
Kan være jeg kan hjælpe

Hvis det er et pludseligt spisestop, så tag en tur til dyrlæge.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det evt. kan være vejret der gør det.
Bor hun inde eller ude?

Hvis æggene virker, kan du også overveje at lave røræg og blande sammen med det andet foder, for at se om det får hende til at spise mere.

#12 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 16.15)

har haft næsebjørne i 8 år og har i perioder oplevet at apetitten ikke altid er lige stor ,du skriver at du har en hun ,nu ved jeg jo ikke om du har flere ,men hunner går i flokke i naturen ,hvor hannen lever alene uden for yngle sæsonen,men som nibbe skriver drop æggene ,og server kun det tørre hundefoder,en næsebjørn er en halvbjørn og er stort set altædene så længe den har vand skal det nok komme ,det er sjældent en næsebjørn bliver syg ,men der kan jo være noget galt med dens tænder så hold øje med den,kan jo også tænkes at din savner selvskab ,har ikke mine mere det er omkring 1,5 år siden jeg har haft dette dejlige dyr

#13 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 16.46)

ibol6 skrev:
har haft næsebjørne i 8 år og har i perioder oplevet at apetitten ikke altid er lige stor ,du skriver at du har en hun ,nu ved jeg jo ikke om du har flere ,men hunner går i flokke i naturen ,hvor hannen lever alene uden for yngle sæsonen,men som nibbe skriver drop æggene ,og server kun det tørre hundefoder,en næsebjørn er en halvbjørn og er stort set altædene så længe den har vand skal det nok komme ,det er sjældent en næsebjørn bliver syg ,men der kan jo være noget galt med dens tænder så hold øje med den,kan jo også tænkes at din savner selvskab ,har ikke mine mere det er omkring 1,5 år siden jeg har haft dette dejlige dyr

jeg har også tit tænkt på det med kedsomhed, men hun har gået selv så længe så er faktisk bange for at sætte hende sammen med nogen, som ikke "ligner" mig, eller hvad man kan sige:) men mener du at jeg helt skal droppe æggene, og kun give hunde foder? jeg har kun hende som du kan høre:S

#14 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 16.49)

Chinchi skrev:
Hvad er det du ikke kan finde ud af der inde?
Kan være jeg kan hjælpe

Hvis det er et pludseligt spisestop, så tag en tur til dyrlæge.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om det evt. kan være vejret der gør det.
Bor hun inde eller ude?

Hvis æggene virker, kan du også overveje at lave røræg og blande sammen med det andet foder, for at se om det får hende til at spise mere.

vil klart prøve det med rør-æg:D -tak
jeg har også tænkt på om det kan være pga. vejret men sidste år var der endnu koldere, så det burde ikke være det, men i morgen sætter jeg en varme pære op i hendes hus, som er et isoleret legehus, med en redekasse:)

#15 - Skrevet for ca. 2 år og 7 måneder siden (d. 29. januar, 2012 · kl. 16.57)

Svar til Næsebjørne:
Der sker ikke noget ved at hun ikke spiser i nogle dage.
Jeg tror at du har gjort den kræsen. Den får jo sine æg hvis ikke den spiser, så hvorfor skulle den spise det "kedelige" mad.
Giv den sit foder, har den ikke spist i løbet af en halv time, så fjern resten og giv den det igen til næste fodring.

Det Chinchi siger om grundfoder til eksotiske dyr, mener jeg også. Prøv at fodre med råt kød og insekter, måske går det bedre.
Enda vores hunde katte er vi begyndt med at fodre efter naturmetoden (barf), så måske din vaskebjørn vil sætte pris på det.
Men uanset hvad, så tager den ikke skade af ikke at spise i nogle dage.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: