• 500.507 annoncer
  • 49.648 nye annoncer
  • 1.253.835 medlemmer
  • 9.480 online
Tråd startet: d.  6. januar, 2012 · kl. 11.48
Sidst opdateret: d. 10. september, 2012 · kl. 20.13
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  6. januar, 2012 · kl. 11.48)

Ford Transit/mekaniker problemer

HJÆLP!!!
Jeg er rendt ind i lidt problemer med min gamle Transit 2,5TD
Bilen startede med, med jævne mellemrum, at gå i nødprogram, og kunne så ikke lave noget. Dette problem blev værre og værre, indtil jeg ved et tilfælde fandt ud af at løse problemet ved at pille et par vakumslanger af, så kørte den fint i et par måneder, og så var den gal igen, lys i motorlampen og ingen trækkraft.
Næste skridt var så at køre den til et "anerkendt" værksted i Vejle, de måtte da vide hvad de havde med at gøre... Troede jeg...
Det første de gjorde var at sætte en ny pumpe på, da de havde besluttet sig for at den gamle ikke duede... Ikke ligefrem den billigste løsning, men de lavede en fornuftig pris, så det blev sådan, i hvert fald til bilen var samlet, og de så kørte en tur i den... Nøjagtigt samme problem som før. Nu ville jeg jo så gerne have dem til at sætte den gamle pumpe på igen, bilen var jo totalt ubrugelig/umulig at flytte hvis de blot pillede den nye af uden at gøre mere, det var de ikke så vilde med "da de jo allerede havde brugt 6 timer som de ikke fik noget for" blev der sagt.... Efter at have tænkt lidt over tingene sagde jeg til dem at det blev de nødt til, ellers var bilen jo dødsdømt... Nu fik jeg så at vide at det aldrig ville gå, den gamle pumpe virkede ikke, bilen havde røget helt vildt da de startede den første gang, så den var kaput, og en kaput pumpe ville de ikke montere, og ydermere måtte den være helt gal med elektronikken, da den også meldte fejl med en ny pumpe, denne fejl kunne de ikke finde. De sagde så at den eneste måde at få bilen ud at køre igen, var at finde en pumpe med kabeltræk, og så pille al elektronikken af........ Godt så, så gør vi det (Det giver jo også dem muligheden for at skrive et par ekstra timer på, og på den måde hente lidt af de 6 tabte) Nu er problemet så bare at finde en pumpe som kan bruges... En siger at jeg skal finde en fra en 2,5TD fra årg. 93-97 da elektronisk styring først kom i 97, en anden siger at ALLE TD har elektronik, og at jeg blot skal have en pumpe fra en 2,5 uden turbo... Igen får jeg så også at vide af en at det skal være fra en årg. 93-00 da de først kom med turbo i 93... Min er med turbo og elektronisk styring, og er fra 21/3-92, altså burde den hverken have turbo eller elektronik efter det oplyste.

Det korte af det lange er: Skulle der være nogen der ude med en masse forstand på Ford Transit som kan hjælpe mig ud af kattepinen her, og fortælle mig hvad der er det rigtige????

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d.  6. januar, 2012 · kl. 18.18)

Hej Ulrik..
Det er da en rigtig omgang du har været igennem .. Du skal på ingen måder begynde at hekse med andre pumper og den slags, det vil kun blive noget bøvl sammen med turbo'en, det er kun transit uden turbo der køre med de mekaniske bosch pumper.. De slanger du har pillet ved styre højest sansynligt EGR-ventilen, den er vacuum styret og overvåget elektronisk, så hvis man piller slangen af er den lukket og derfor vil bilen køre 'normalt' lige indtil at den lægger en fejl på at den ikke regulere.. Ventilen kan meget vel være sodet til, derfor ville jeg starte med at pille den af og få den renset og evt. sætte en vacuum pumpe til så man kan prøve om den kan åbne.. Men når det er sagt så har der også været en masse problemer med pumperne så jeg kan da godt følge dit værksted i at man kunne have mistænkt den, men jeg håber bare de har slettet fejlkoderne efter de har skiftet den for den sletter dem ikke selv, så hvis ikke de er slettet så køre den stadig i 'nødprogram' også selv med en ny pumpe..
Håber du kan bruge lidt af det.. God weekend

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d.  6. januar, 2012 · kl. 18.40)

Svar til mpejter:
Tak for svaret... Og du er faktisk ikke den første som nævner EGR-ventilen, jeg aner bare ikke hvad den gør... Men lige en lille tanke, ville den kunne få bilen til at ryge helt vildt ved fejl? Det er jo det de siger at den har gjort, de de startede den, og det er så derfor de ikke vil sætte den gamle pumpe på igen... Jeg har ingen problemer haft med røg. De sagde også at de havde haft computer på, og den meldte ingen fejl fra pumpen.
Om det så er EGR-ventil eller pumpe, så er det fandme surt når man kører til et værksted som burde have forstand på den slags, at de så bare starter med at skifte den dyreste del de kan finde, og når det så ikke virker, så vil de ikke rette deres fejl.
Jeg ved godt at det lyder tosset med en gammel pumpe, men det er jo de "kloge hoveder" på værkstedet der siger at de kan få det til at virke, og et eller andet sted, så er jeg jo kommet der ud hvor jeg ikke rigtigt kan gøre andet end at håbe på at det så passer det de siger denne gang.

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d.  9. januar, 2012 · kl. 17.10)

Egr-ventilen recirkulere udstødningsgassen når du køre dellast pga en diesel udsender en gasart (NOX), og den kan fjernes ved at udstødningsgassen bliver ført igennem indsugningen og igennem forbrændingen en gang til, så det er kun i forurenings sammenhæng at den er der.
Ja den kan faktisk godt ryge kraftigt når den er deffekt, hvis den sidder fast i åben stilling så fiser ladetrykket direkte ud i udstødningen i stedet for ind i motoren og det vil få den til at ryge sort og trække møg dårligt.. Det kan også være at de har taktet pumpen forkert, men så vil den ryge gråt..
Men ja synes da de er sluppet noget let henover fejlfindingen og det må man jo så sige at det koster dig dyrt.

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d.  9. januar, 2012 · kl. 18.02)

Endnu en gang mange tak for hjælpen.... Nu er jeg efterhånden overbevist om at den gamle pumpe ikke fejler noget, men at den blot bruges som undskyldning for at trække lidt penge ud af, som betaling for deres dumheder. Da de desværre hårdnakket påstår at min gamle pumpe ikke virker, og derfor ikke vil montere den igen, vil jeg nu have dem til at pille deres nye pumpe af igen, og så trækker jeg bilen til en anden mekaniker, og får ham til at montere den gamle + fixe EGR-ventilen... Og så håber jeg bare at lortet virker. Uanset hvad, så skal de fjolser ikke have lov til at forsøge alt muligt på min regning, og samtidig prøve at tage røven på mig.

Nissan Juke
Spar op til 47.000 på lagerbiler og book en
Prøvetur nu, klik her!
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Kom igang med
rygestoppet. Gode produkter. Reelle priser
henryg.dk

#6 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d.  9. januar, 2012 · kl. 18.12)

Svar til Ulrik Mikkelsen:
tja min kammerat kører transit gennem mange år han siger det samme som mjpeter og ja han er gammel ford mekaniker og det er ikke pumpen

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d.  9. januar, 2012 · kl. 20.19)

Skil egr ventilen ad og rens den med bremserens, tjek slager og stik grundigt, rens cutventilen med bremserens, tjek slanger fra topdæksel, og wupti, hvis det ikke virker driller vacumdåsen nede ved turboen, den kan erhverves for små midler.
Dit problem er at de ansatte på det ford værksted er for unge, de har aldrig mødt en let tilkørt transit.

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d.  9. januar, 2012 · kl. 20.27)

Takker til de sidste 2 også... Og jeg har også tænkt mig at alt skal omkring turboen skal skilles og renses nu... Jeg var faktisk overbevist om at det IKKE var pumpen den var gal med lige fra starten... Men mekanikeren burde jo være den klogeste... Og hvad værre er, det er hverken unge mekanikere eller et Ford værksted, men derimod et gammelt specialværksted for den slags... Navnet på værkstedet skal nok komme frem, bare ikke før jeg har reddet stumperne af min stakkels bil ud af deres grådige kløer... Og alt dette bare fordi de er for stivnakkede til at indrømme deres egne fejl.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 14. januar, 2012 · kl. 15.54)

... Og farcen fortsætter.... Jeg har fundet en anden mekaniker til at sætte min gamle pumpe på igen, så jeg kan få bilen ud at køre... Så vidt, så godt. Så har jeg , onsdag d. 11/1-12, ringet til den "gamle" mekaniker, og bedt ham om at pille hans nye pumpe af, og så bare smide den gamle ind i bilen(Når han nu er for stivnakket til at ville sætte den på igen), så skulle jeg nok få bilen fjernet. Jeg var så lige forbi her i dag, lørdag d. 14/1-12 for at trække bilen til den nye mekaniker... Pumpen var godt nok pillet af, men den gamle var ingen steder at se, og ydermere manglede det ene af batterierne så også. Du gode gud, hvor har jeg da efterhånden fortrudt mange gange at jeg nogensinde kørte min bil på det lorteværksted... Mage til elendig service og betjening har jeg da aldrig nogensinde oplevet før.

Fortsættelse følger, jeg kan ikke forestille mig at det ender her.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 22. januar, 2012 · kl. 09.54)

Nu er min bil da heldigvis blevet reddet ud af kløerne på Østjysk motor- og diesel service, stadigvæk manglende et batteri "det har vi da ikke pillet ud" fik jeg at vide. og pumpen ligger løst i bilen... Og det var så sidste gang jeg nogensinde har haft noget inden for dørene hos dem. Bilen er, på en anden bil, blevet kørt til en anden mekaniker... Den kunne jo godt nok selv køre da den kom op til dem, men det fik de hurtigt pillet af den... Men nu skal den nye mekaniker så sætte den gamle pumpe på igen, og så skal der renses EGR-ventil, og så regner jeg ellers med at være kørende igen. Nu har jeg, udover dem som har sagt det her inde, fået at vide af 4 andre at de problemer der har været med min bil kun kunne skyldes EGR-ventilen... Dælme da mærkeligt at så "stort" et værksted kan være så smarte at starte med pumpen så... Og det koster mig så nu det ekstra at den nye mekaninker lige skal genmontere den gamle pumpe, og have styr på knastaksel/krumtap, tandremmen hænger jo bare løst over hjulene lige nu... Og det vil han jo nok gerne have lidt for at få styr på også.

Så alt i alt... Indtil nu har jeg kun en ting at sige til Østjysk motor: Tak for lort, håber jeg kan gøre gengæld.

Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk
Røgfri idag med PenCig
Vi er eksperter i E-cigaretter og vi har kun de bedste
produkter. Start her!
Tryg Bilforsikring
Få Tryg Vejhjælp og 15% rabat.
Se mere, klik her
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Start dit rygestop
Gode produkter - Ingen dikkedarer.
henryg.dk

Lars marinus Bach Larsen Brugeren er offline
BLOKERET BRUGER
#11 - Skrevet for ca. 1 år og 3 måneder siden (d. 11. februar, 2012 · kl. 09.24)

Svar til Ulrik Mikkelsen:

Haløjsa er du blevet kørende igen og hvad med det forrige værksted har de skrevet regningen ????? jeg føler med dig, så jeg er meget nysgerrig

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 3 måneder siden (d. 11. februar, 2012 · kl. 10.00)

Min "nye" mekaniker har desværre ikke haft tid endnu, så bilen står stadigvæk stille... Jeg vidste godt at det ville blive et problem, han er en meget travl mand. Og hvad Østjysk motor angår, så har jeg ikke hørt mere fra dem og regner heller ikke med at gøre det. Skulle der komme en regning fra dem, så bliver den ikke betalt, de har jo ikke repareret min bil. Tvært imod har de jo påført mig en ekstra udgift, til montering af pumpen, hos den mekaniker den står ved nu, så jeg burde vel nærmest sende en regning til dem.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 3 måneder siden (d. 16. februar, 2012 · kl. 21.53)

Hvis du skulle få brug for en meget kvalificeret dieselmekaniker så har jeg en som jeg vil anbefale til dig. Skriv en besked til min bruger på G&G. Du kommer billigt ud og køre igen.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 3 måneder siden (d. 17. februar, 2012 · kl. 10.34)

Hold da op, hvor kan man bare være uheldig. Jeg synes godtnok at du har fået " Den stor pakke med problemer i". Men håber for dig at det kan løses, hos den nye travle mekaniker hvor din bil står og glor. Ja, selvfølgelig har han travlt. Det har de mekanikere der er ordentlige, og som folk kommer til efter en sådan oplevelse som din. Du må køre med offentlig transport, eller cykel, så længe. Og giv din bil en velfortjent ferie. Det samme skulle du måske også unde dig selv? - god vind fremover!
mvh. Anne

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 3 måneder siden (d. 17. februar, 2012 · kl. 10.41)

Når nu vi er ved problemer med brugte biler. Min kæreste købte en Toyota varebil, med åbent lad, forrige forår. Den kostede ham 40.000 kr. plus moms. Han måtte ud og låne pengene, af vennerne. Han har simpelthen ikke økonomi til at beholde den, men har heller ikke andet at køre i så ...., han er landmand. Har ekstra småopgaver ved siden af. Eget firme, revisor på og betaler selvfølgelig også skat af det hele. Ikke noget sort der!
Det første han skulle have skiftet var Kardangakslen, til dyre penge selvfølgelig. Så kører vi lidt igen, og pludselig i den regnfulde sommer og efterår dukker ruderne indvendigt. Der var en ventilation som skulle forhindre dette. Nå, så blev det set efter. Han fik så at vide at han betjente den forkert! Ha-ha meget morsomt. Sikke en undskyldning, den må I squ´ længere ud med. Jeg var med i bilen da gearet røg. Sikke en ballade med at få værkstedet til at lave det. De sagde at han var for hård ved det. Nå ja, altså. Man kan jo sige så meget, når man ikke er med på turen. Der har til dato været flere mekanikerbesøg, end han havde i de 6 år med den forrige bil. Det var en god bil. Men pludselig beslutter " Knold og Tot " ( Told og Skat ) at han ikke måtte køre med den længere. Der var to år tilbage på den, men Jens måtte i byen for at købe ny brugt bil. Smadder ærgerligt.

Side: 1  ·  2  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: