Jeg er rendt ind i lidt problemer med min gamle Transit 2,5TD
Bilen startede med, med jævne mellemrum, at gå i nødprogram, og kunne så ikke lave noget. Dette problem blev værre og værre, indtil jeg ved et tilfælde fandt ud af at løse problemet ved at pille et par vakumslanger af, så kørte den fint i et par måneder, og så var den gal igen, lys i motorlampen og ingen trækkraft.
Næste skridt var så at køre den til et "anerkendt" værksted i Vejle, de måtte da vide hvad de havde med at gøre... Troede jeg...
Det første de gjorde var at sætte en ny pumpe på, da de havde besluttet sig for at den gamle ikke duede... Ikke ligefrem den billigste løsning, men de lavede en fornuftig pris, så det blev sådan, i hvert fald til bilen var samlet, og de så kørte en tur i den... Nøjagtigt samme problem som før. Nu ville jeg jo så gerne have dem til at sætte den gamle pumpe på igen, bilen var jo totalt ubrugelig/umulig at flytte hvis de blot pillede den nye af uden at gøre mere, det var de ikke så vilde med "da de jo allerede havde brugt 6 timer som de ikke fik noget for" blev der sagt.... Efter at have tænkt lidt over tingene sagde jeg til dem at det blev de nødt til, ellers var bilen jo dødsdømt... Nu fik jeg så at vide at det aldrig ville gå, den gamle pumpe virkede ikke, bilen havde røget helt vildt da de startede den første gang, så den var kaput, og en kaput pumpe ville de ikke montere, og ydermere måtte den være helt gal med elektronikken, da den også meldte fejl med en ny pumpe, denne fejl kunne de ikke finde.
Det korte af det lange er: Skulle der være nogen der ude med en masse forstand på Ford Transit som kan hjælpe mig ud af kattepinen her, og fortælle mig hvad der er det rigtige????