Tråd startet: d.  3. januar, 2012 · kl. 21.34
Sidst opdateret: d. 18. august, 2012 · kl. 22.35
Antal brugere der overvåger denne tråd: 3

Del på facebook

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  3. januar, 2012 · kl. 21.34)

Yndlings forfatter og bog :)

Nu skal det ikke være nogen hemmelighed, at jeg bruger megen tid på at læse. To forfattere jeg holder meget af er:

1 Dansk forfatterinde Josefine Ottesen.

Den triologi jeg især ønsker at fremhæve er serien. Det døde land bind 1-3.
Josefine fik inspiration til serien gennem et forsøg på at forstå sin teenagesøns grunge fase.
Hun har udtalt at hun nærmest fik en depression undervejs i forløbet, men at arbejdet med bøgerne har givet hende en ufattelig tiltro til naturen, dette på trods af os mennesker. (hun læste en masse om naturlivet omkring Tjernobyl)

Den anden forfatter jeg dyrker for øjeblikker er også en kvinde.

2 Amerikansk forfatterinde Stephanie Meyer.

Hun har skrevet SF romanen Vandrende sjæle. I romanen beskriver Stephanie Meyer alt der er værd at elske ved os mennesker, på trods af vores ubehændige trang til at skabe uvenskab, had og krig.

Hvilke forfattere og bøger dyrker I og hvorfor?

Gode svar:

House Of Voices: Læs svar
rj76: Læs svar
Riis36: Læs svar
plutte: Læs svar
jojece: Læs svar
Maybear: Læs svar
Webcrawler: Læs svar
henriette_lindberg: Læs svar
Fru.Andersen5240: Læs svar
boolie: Læs svar
strejfern: Læs svar
strejfern: Læs svar

BRUGER INAKTIV
#2 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  3. januar, 2012 · kl. 23.25)

Jeg læser også gerne, men ikke historier, romaner osv - men alt omkring psykologi, hypnose og alternativ behandling. Ja og så alt om universet.

Så kan ikke sige hvilke forfattere, men kun hvilket stof

#3 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  3. januar, 2012 · kl. 23.26)

Sidde med en god bog fordybe sig... dejlig kop te... uhh tanken er så hyggelig. Jeg kan bare ikke, hver gang jeg prøver så begynder jeg efter nogle sider at snyde læse, springer lidt over her og der De eneste bøger der kan fange mig lidt er selvbiografier men en eller anden dag så sidder jeg der under mit tæppe med min kop te (som jeg heller ikke drikker endnu) og fordyber mig i en stor tyk bog, det er jeg sikker på, næsten....

#4 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  3. januar, 2012 · kl. 23.31)

Stephen king og Dean Koonz...mine to absolutte ynlingsforfattere :o)

#5 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  3. januar, 2012 · kl. 23.47)

Jeg er selv en hærdet læser. Jeg kan bedst lide biografier/erindringer.
Foe øjeblikket er jeg helt væk i Jane AAmund. Altså den måde hun skriver om livet, og den
humoristiske måde, hun gør det på.
Det er så man faktisk kan se tingene for sig.
Hun er bare SÅ god.

AOF Center Fyn
Aftenskole efterår. Se de mange tilbud!
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Spar op til 50 %
Nye deals hele tiden
Deal.dk

BRUGER INAKTIV
#6 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  3. januar, 2012 · kl. 23.54)

Svar til rj76:
Bed lige mærke i RJ76 ... Mine initialer og årstal - din skyld jeg ikke kunne hedde det her på siden

#7 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  4. januar, 2012 · kl. 00.04)

Svar til House Of Voices:
Jeg har: Udviklingspsykologiske teorier, Nazisme og psykologi og Psykologi i affarsliv och ledarskap. har du læst nogle af dem?

#8 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  4. januar, 2012 · kl. 00.09)

Svar til Riis36:
Fuldstændig enig, rart med el lidelsesfælle for det morbide. Den sidste Koonts bog jeg har læst er Ansigtet og den sidste Stephen K bog er Under kuplen ellers vil jeg anbefale Puls af samme forfatter.

#9 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  4. januar, 2012 · kl. 00.12)

Svar til plutte:
Respekt for Jane AA. Da jeg læste hende førstegang for ca 20 år siden, var det hendes selvbiografi/ slægts roman. Jeg tænkte at hun nok ville have problemer med at sidde i stue med dele af familien, når det ikke kun er afdøde der klædes af og hænges til tørre. Men hun har gjort det godt, jeg forstår dig lidenskab.

#10 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  4. januar, 2012 · kl. 00.15)

Svar til rj76:
Det må kunne lykkes, at finde dig en bog der er spændende og medrivende, og alligevel så kort at du ikke får brug for overspringshandlinger.
Lad os forsøge at hjælpe. Stik os nogle interesser så kan vi se om ikke vi kan hoste op med noget.

AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
AOF Center Fyn
www.aofcenterfyn.dk
Originalt Ego-C
Faste priser Bedste produkter
henryg.dk
Vinterdæk slutspurt!
Hos Euromaster. Find din dækstørrelse og
køb online nu - Klik her
Samtlige glæder bibeholdt
Samtlige ulemper undgået Damp med smag og nikotin
At kunne ryge uden røg

#11 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  4. januar, 2012 · kl. 17.38)

Svar til molini:
FRYD! Dejlig tråd at starte - men en skam, den er så svær at finde igen for os grønskollinger udi dette forum.
Jeg har ingen favoritgenre men læser, hvad jeg er i humør til. PT er det mest psykologiske thrillers. Manner for nogle gode forfattere og bøger her. Men inden jeg går i gang med at nævne nogle, vil jeg lige sige til dig, Molini, at når du kan lide at læse fantasy-genren, tror jeg helt bestemt, denne bog vil glæde dig: Kopierne af Jesper Wung-sung (han er pæredansk). Han skriver ligesom Josephine Ottesen for unge mennesker, men de kan sagtens læses af gamle mosefund som mig - med stor glæde.
Af psykologiske thrillers vil jeg stærkt fremhæve Karin Alvtegen. - Da hendes storebror blev dræbt ved en færdselsulykke, røg hun ned i en dyb depression, der varede tre år. En dag begyndte hun at skrive og kom dermed på højkant igen. Hun har en usædvanlig tæft og forståelse af det menneskelige sind. Den bedste af de tre bøger, hun har udgivet, synes jeg er "skygge". De andre to hedder "bedrag" og "skyld".
Andre forfattere i den genre er Karin Fossum og Susanne Staun.
Til r176 vil jeg lige sige, at det da ikke er dig, der er noget galt med. Du har bare ikke fundet nogle forfattere, der er gode nok. Det, du beskriver, kender jeg også, men i stedet for at kløjs i en bog, der ikke fanger mig, vælger jeg en anden. Held og lykke. - Og til alle jer andre: Det er en sand fryd, hvis man får et tip om en god bog, så skriv løs i denne tråd. Jeg venderogså tilbage senere.

#12 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  4. januar, 2012 · kl. 17.48)

Svar til jojece:
Takker. Det var også af helt egoistiske årsager, jeg oprettede tråden.
En anbefaling af en bog, fra et levende menneske, er langt bedre end bagsiden, hvis jeg har mulighed for at vælge.Takker for dit indlæg. Jeg skal vist snart på bib igen, kan jeg godt se.

#13 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  4. januar, 2012 · kl. 18.08)

Svar til molini:
Emile Ajar: Du har jo hele livet for dig. - Den er bare SÅ vidunderlig. Det handler om en lille dreng, der, umiddelbart, lever en kummerlig tilværelse hos en "afdanket" prostittueret. Men trist er det eneste, bogen ikke er. Man ser verden fra drengens lidt naive synsvinkel, og han er bare en positiv lille sjæl. Bogen er så fyldt med varme, optimisme og kærlighed, uden at den dermed bliver uægte. Kærlighed findes overalt - også hos en prostitueret, der har fået et plejebarn. Men jeg skal ikke røbe mere. Bogen er ikke helt ny mere, den er vist fra engang i 80´erne. Men det er én af den slags bøger, der bliver siddende inde i knolden. Man kan læse 50 bøger efter den og glemme dem alle, men den her glemmer man ikke. Eller rettere: Glemmer JEG ikke. Smag og behag er jo forskellig fra person til person.

#14 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  4. januar, 2012 · kl. 18.34)

Susanne Munk Jensen: En dag skinner solen også på en hunds røv (1). Og: Satans yngel (2).
Det er nyt og anderledes, en helt anden skrivemåde, men det er søren jensemig GODT. Om pigen, der har alle odds imod sig for at kunne få et godt liv. Den sociale arv er der hele tiden. Men hun er en ukuelig størrelse. En korkprop, der dukker op til overfladen gang på gang, selv om tilværelsen har hårde slag til hende. - Bogen er meget lys og ironisk. Pigen er smækfyldt med iron. - Bog nummer to siger spar to til alt. - Giv bogen en chance. Den handler om unge og er i deres sprogbrug, men selv om jeg selv for længe siden har passeret sidste salgsdag, synes jeg, bøgerne var helt vidunderlige.

#15 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d.  4. januar, 2012 · kl. 19.07)

Svar til jojece:
Ja ja bare host op med dem.

Ken Follet har skrevet bøger i mindst 20 år. Den første bog jeg stiftede bekendskab med, var Farlige penge. Hvad børn unge ikke vil gøre for at få anerkendelse fra familien og magt.

Sverige har valgt at udspy 3 geniale skribenter, ud i krimigenren, i nyere tid.

Liza Marklund har skrevet en krimiserie om journalisten Annika Bengtzon.
Camilla Læckberg har skrevet om forfatteren Erika Falck
Og naturligvis Stieg Larsson med Millenniumtriologien.

En bog jeg ofte vender tilbage til, er Alex Haley`s Rødder. En sort families saga gennem 7 generationer. Alex Haley var den første, denne stamme nogensinde fik tilbage. Af alle de slaver der blev hentet i Afrika, kom han tilbage 7 generationer senere og væsentlig hvidere end sin forfader Kunta Kinte.
Jeg får gåsehud bare ved at skrive om den.

Dansk uden tårer. 16 nydanskere har skrevet om danskhed.
og Anne Wolden- Ræthinge Om lidt er de borte. Samtaler med modstandsbevægelsens topfolk.

Den sidste bog jeg vil anbefale i denne omgang, er en rørende lille sag. Sidste Forlæsning af Randy Pausch. Når man som afgående professor skal holde en "Sidste forlæsning" om emnet livet og døden, og man netop har modtaget diagnosen dødelig cancer. Får man en helt ny tilgang/ perspektiv. Dog er bogen gribende, for Randy formår at hylde ethvert aspekt af livet til dets fulde.

Hvis du kun skulle vælge en af disse ovennævnte bøger, håber jeg du vil læse den sidste.
God fornøjelse.

Side: 1  ·  2  ·  3  ·  4  ·  5  ·  Næste >>
Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: