• 496.946 annoncer
  • 50.124 nye annoncer
  • 1.253.075 medlemmer
  • 4.964 online
Tråd startet: d. 18. December, 2011 · kl. 18.59
Sidst opdateret: d.  2. January, 2013 · kl. 14.14
Antal brugere der overvåger denne tråd: 1

Del på facebook

#1 - Skrevet for ca. 1 år og 5 måneder siden (d. 18. December, 2011 · kl. 18.59)

Udbytning af motor på Fjernstyret bil

Godaften Gul&Gratis, for leden dag gik min bror og jeg op på luftet og fandt en af vores gamle Nikon El fjernstyreret biler, og kom med den tanke at det kunne være fedt, at skifte motoren ud med en benzin motoren, men det undersøgte vi, og der er alt alt for meget ombygning. men mit spørgsmål er så, er det muligt at sætte en kraftigere el motoren på sådan en slags fjernstyreret biler, har selv makket lidt med det kraftigere el motoren i mine andre men har aldrig prøvet at skulle skifte en motor ud med en kraftigere på en Nikon, som jeg ikke mener rigtigt er i markedet for hurtige el rc biler.

ER det muligt at gøre, og skal jeg have skiftet hele understellet, eller KAN jeg nøjes med at skifte motoren? ,,,

På forhånd tak :b

#2 - Skrevet for ca. 1 år og 4 måneder siden (d. 17. January, 2012 · kl. 10.19)

nu antager jeg bare at du mener en bil af mærket nikko da nikon er et kamera .
det er ikke noget man normalt skifter motor på da disse biler er " billige br biler "
som ikke er lavet til at skulle opgraders , og de har som regl en meget lille el motor indeni
. hvorimod de mere alm fjernstyret biler dem hvor man kan fjerne karossen uden at skulle bruge en skruetrækker .har en 540 størrelse motor og hvor alt kan skiftes til større og bedre dele . køre selv med 1:10 scala elbiler , og der er mange mærker at vælge imellem indenfor den type rc biler . jeg kan anbefale dig at kigge på rcgalleri.dk da man kan finde svar på alt inden for denne hobby

men angånede din nikko bil sku man være lidt fiks på fingerene og have lidt teknisk snilde så kunne man sikkert sagtens pille karossen af og så save bagtøjet af og så finde et bagtøj fra en 2wd buggy med en 540 str motor og få det sat på men du blir nok nød til at tage alt det andet elektronik med over fra en anden bil dvs en sender / modtager / servo / fartregulator . og bygge det i bilen også og så skal man jo også ha batteriet flyttet over som sikkert er noget større end nikko,s , så der blir pladsmangel . men det kan lade sige gøre . det er dog efter min mening ikke bøvlet værd . kun hvis man gør det bare fordi man kan .
gå istedet på udkig efter en bedre bil på rcgalleris brugt marked eller her inde gå fks efter mærker som , tamiya , traxxas ,hbx, yokomo , associated , HPI , ellers kig evt på morfars.dk de har stort udvalg

og ang nitro motor det ville kræve et endnu større ombygning af nikko bilen med metal bund ,2 servoer ,radio udstyret osv det kan slet ikke betale sig da det i sidste ende kun ville være så lidt nikko bil tilbage,

håber det hjalp dig lidt på vej mvh john h

og så håber jeg du får meget sjov ud af denne hobby i fremtiden der er så meget man kan lave med fjernstyret biler
fks drifting , banerace , offroad , trail kørsel , og så bare bashing , en elektrisk bil kan klart komme til at køre hurtigts af alle biler med den rette tuning er hastigheder over 100 kmt ingen problem . og accelerationen kan intet matche

#3 - Skrevet for ca. 7 måneder og 11 dage siden (d.  9. October, 2012 · kl. 08.36)

Jeg støtte lige over dette indlæg, og tænkte du burte have en rigtig hobby fjernstyret bil, jeg havde det lige som dig en gang. men fandt hurtigt ud af at hvis man gerne vil skrue lidt fjernstyret bil uden at det det bliver for dyrt så skulle man have en traxxas. jeg støtte på denne side http://www.trisdan.dk/fjernstyret_bil-i-11.html og den gav mig en rigtig god forklaring på at jeg nok ikke skulle have en fjernstyret nitrobil, men en fjernstyret el bil. jeg håber også linket kan hjælpe dig.

Har lige opdaget dette er en gammel tråd, men nu ligger min besvarelse her og kan måske også være til brug for andre der tænker på fjernstyret bil.

BRUGER INAKTIV
#4 - Skrevet for ca. 4 måneder og 17 dage siden (d.  2. January, 2013 · kl. 14.14)

jeg her en baja b5 til 2500kr rtr

Opret nyt indlæg

Du skal være logget ind for at skrive i forum...

Log ind her: